Hop til indhold

Dentastix og tandsten


Jaffa
 Share

Recommended Posts

Ja. Tandbørstning. :mrgreen:

 

Silke har skam fine tænder uden belægninger og uden ret meget slid.

I dag får hun børstet tænder hver dag. Da hun var ung, var det kun en gang om ugen.

 

Silke fylder 12 til april.

 

[ATTACH=CONFIG]114288[/ATTACH]

 

Jeg tror også jeg skal ud i tandbørstning med Coco.

Dentastix virker ellers fint på hende men nu har hun besluttet at hun ikke kan lide dem mere og nægter derfor at spise dem.

Hvad bruger du til at børste hendes tænder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror også jeg skal ud i tandbørstning med Coco.

Dentastix virker ellers fint på hende men nu har hun besluttet at hun ikke kan lide dem mere og nægter derfor at spise dem.

Hvad bruger du til at børste hendes tænder?

 

Jeg bruger knust kridt rørt op i vand. Og børster med en billig voksentandbørste.

Jeg vil hellere bruge billige ting og skifte tit, end jeg vil bruge de vildt dyre special-hundeting som man derfor er tilbøjelig til at spare på.

En strittende eller slidt tandbørste er ikke godt hverken for mennesker eller hunde.

 

Og kridt er godt til hunde, fordi det sliber mere end tandpasta. Og dermed tager belægninger og misfarvninger. For mennesker ville det betyde tandskader og blottede tandhalse. Men hunde får jo ikke børstet tænder 2-3 gange daglig i 70-80 år. Så deres tænder kan godt holde til at blive slebet lidt.

 

Hvis der var nogen nemmere løsninger, der virkede, så forstår jeg ikke, at de ikke anbefales til mennesker også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...