Pernille og Lucca Skrevet November 21, 2013 Rapporter Share Skrevet November 21, 2013 Ja og så to tæver Min egen hund og min søsters hund er ikke just venner. Hendes er en coton de tulear tæve på 4 år og min er et gadekryds tæve på 3 år. De behøver ikke være venner eller kunne lide hinanden - de skal bare kunne acceptere hinandens eksistens og tilstedeværelse. Nu skal vi holde jul sammen, og vi ville være glade for at kunne samle vores hunde også. Problemet er, at min er ret frembrusende og den anden er mere tilbageholdende og knurrer og viser tænder. Vi tager ud i hundeskoven i morgen og prøver at gå en tur med dem derude så det er neutral grund. Og så ellers en masse lækre godbidder. Hvad gør man ellers? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret November 21, 2013 Rapporter Share Besvaret November 21, 2013 I går en masse ture med dem i snor, så kan de fleste hunde bliver gode venner med tiden:) Så ikke løs i hundeskov, bare almindelig skov i snore og masser af ros for at følges fint ad. Hvis i kan, så prøv at gå tur et par gange om ugen indtil jul, så er der nok stor chance for at det går fint til jul:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret November 21, 2013 Rapporter Share Besvaret November 21, 2013 Som Luckyluna siger, ture i snor! Og hold jer langt væk fra hundeskoven med din søsters hund:shock: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret November 23, 2013 Rapporter Share Besvaret November 23, 2013 Jeg vil så sige at snor på ikke altid er løsningen. De gange vi har skulle føre ny hund sammen med gammel hund, så har vi taget dem med på neutral grund og så først kort haft dem i snor for at vejre stemningen og så bagefter af med snoren. grunden til at jeg siger dette er at der er nogle hunde som har sværdet ved at håndtere mødet med andre hunde hvis der er snor på. Min egen er en af dem. Hun puster sig op og er helt forfærdelig hvis hun er i snor, hvis de får lov til at løbe løs er hun en helt anden hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret November 23, 2013 Rapporter Share Besvaret November 23, 2013 Jeg stemmer også for at gå nogle ture i snor. Måske et nyt, spændende sted, hvor din tæve ikke vil have så meget interesse i din søsters tæve, fordi der er masser af spændende dufte Det er nok lidt nødvendigt for din søsters tæve, at hun oplever at kunne gå i fred for din tæve, så hun ikke får flere dårlige oplevelser, hvor hun får overskredet sine grænser. Og så ros din hund, hvis hun engang imellem hilser pænt uden at fare hen i hovedet af din søsters tæve, så hun lærer, at det er sådan man gør :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret November 23, 2013 Rapporter Share Besvaret November 23, 2013 Jeg vil så sige at snor på ikke altid er løsningen. De gange vi har skulle føre ny hund sammen med gammel hund, så har vi taget dem med på neutral grund og så først kort haft dem i snor for at vejre stemningen og så bagefter af med snoren. grunden til at jeg siger dette er at der er nogle hunde som har sværdet ved at håndtere mødet med andre hunde hvis der er snor på. Min egen er en af dem. Hun puster sig op og er helt forfærdelig hvis hun er i snor, hvis de får lov til at løbe løs er hun en helt anden hund. Her er to hunde, der skal tage hensyn til og proceduren, min altså, når to hunde følges ad på tur i snor er, at de ikke kommer i nærkontakt mindst den første halve time. På denne halve time når langt de fleste velfungerende hunde at falde helt ned, hvis de er oppe at køre Hundene kan skiftevis gå bagest, så de kan snuse til den forreste hunds vindfært, fodspor og markeringer. På denne halve time, når de derfor at få et indgående indtryk af hinanden og finder ud af "hvem" de selv er ift. den anden samt og om de ønsker nærkontakt. Hvis de ønsker fredelig nærkontakt, vil de efter denne tid kunne mødes uden snor uden det pres, der alt for ofte ligger i hundemøder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret November 23, 2013 Rapporter Share Besvaret November 23, 2013 Det er rigtig Camilla, men der er stor forskel på netop at gå tur i snor og først hilse når hundene netop er afslappede og så på at mødes i snor . spændte hunde der mødes i snor er jo sjældent godt, men de skal så slet ikke hilse før de netop er så afslappede at de kan tage det roligt. Hvis man ved at det kun er snoren der er problemet, så kan man jo gøre som du skriver, men i dette tilfælde hvor den tilbageholdes hund ikke gider den anden er det næppe en god løsning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts