Hop til indhold

Så blev det desværre vores tur... Lungeorm :(

kharder
 Share

Recommended Posts

Bella er lige startet behandling for lungeorm. :( Hendes symptomer sammenholdt med den helt store blodprøve ledte dyrlægen på sporet. Hendes eosinofile tal var for høje, hvilket er typisk når der er infektioner med visse orme.

Bellas symptomer har ikke været kraftige, hvilket jeg har læst mig frem til, ikke er unormalt. De symptomer som vi oplever er tab af appetit, sløv, sover meget, let hoste som ligner en mild for for kennelhoste, reverse sneezing og oftere alm. nysen. Jeg har det også mistænkt for at have en indvirkning på hendes allergier.

Vi startede behandlingen her til morgen og hun skal behandles med ormemiddel i fire uger og antibiotika i 10 dage.

Mit spørgsmål går på, hvor hurtigt I andre har oplevet at jeres hunde har fået det bedre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilken behandling får hun helt præcist? Og er i 100% sikre på at det ikke er hjerteorm?

Min Bella har jo været igennem begge dele, så kan kun sige at i nok må forberede jer på en lang og sej kamp. Det er til tider frustrerende, men det skal nok gå den rigtige vej. I kan også opleve at tilstandene stagnerer i perioder, men fortsæt behandlingen og tag den med ro.

God bedring med hende:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dyrlægen testede samtidig for hjerteorm via blodprøven og den er negativ. Faktisk er alle hendes tal superfine, undtagen hendes eosinofile tal.

Bella bliver behandlet med Milbemax Vet, hvor hun skal have to piller hver uge i fire uger. Hun får også Synulox Vet 400/100 mg i 10 dage.

Der kann være min fantasi, men her til aften virkede hun lidt mere livlig og sulten. Da vi kom hjem, gik vi i haven, hvor hun fræsede haven rundt et par gange og helt klart gerne ville lege. Det har vi ikke set siden omkring sommerferien. Hun slikkede også sin skål her til aften.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåh ja, man laver selvfølgelig en snaptest for hjerteorm samtidig:5up:

Med lungeormene oplevede vi også mærkbar fremgang hver gang hun fik en pille. Jeg tror at pillerne er ret effektive, og tager kvalmen og ubehaget i svælget.

Men en tag det stille og roligt og i hendes tempo. Der kan sagtens gå nogle mdr. før hun er på toppen, men den dag i pludselig ser GNISTEN i hendes øjne igen, er bare fantastisk:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Med den fremgang vi allerede har set på Bella, er jeg ikke i tvivl om at diagnosen er rigtig. Hvor er det dejligt allerede nu, at kunne se så meget af den rigtige Bella igen. Hun er blevet interesseret i at lege, tygge ting osv. Det eneste pudsige jeg har oplevet, er, at hun pludselig ikke kan tåle mælkeprodukter overhovedet. Hun bliver rigtig syg af dem. Før i tiden, har hun fået lov til at slikke skålen efter der er eks. er pisket flødeskum. Derfor tænkte jeg, at jeg kunne få pillerne i hende på samme måde. To gange har jeg forsøgt, med samme resultat hver gang.

Link til indlæg
Del på andre sites