Gæst Chewie Skrevet December 1, 2013 Rapporter Share Skrevet December 1, 2013 Hej alle. Et lille spørgsmål, igen gældende vores lækre omplaceringshund, som vil har haft siden den 15. November. Da jeg hentede hende, lagde jeg mærke til, at hun var meget svullen, både på brysterne og på hendes "ladyparts". Jeg fik af vide, at hun havde været i løb i september, så tænkte, at det nok var en falsk graviditet, hvilket vores dyrlæge bekræftede, da vil var der for at få behandlet hendes tandbyld, som beskrevet i en anden tråd. Det var dog på retur, så vi ville ikke gøre noget ved det, oven i antibiotika og antiinflammatorisk behandling. Nu er vores anden tæve dog så småt ved at gå i hendes første løb, knap 1 år gammel og måske påvirker det vores nye tæve til atter at svulme op og producere virkelig meget mælk? Jeg tjekker hende flere gange om dagen og der er ingen brystbetændelse, men uanset hvor hun går, står og ligger, efterlader hun store plamager af mælk. Det er ikke noget problem for os og hun virker til at være mere end ok og hun er faldet sindssygt godt til, med vores 2 andre hunde og de elsker hinanden alle sammen. Men er dette normalt? Er hun ved at rode rundt i hendes cyklus, for at følge den anden tæve? Vi fik af vide, at hun normalt kun løber 1 gang om året mellem juni og september - vil det mon blive ved, hvis den anden tæve løber oftere? Hun går slet ikke og slikker på brysterne, så hun stimulerer ikke selv produktionen af al det mælk.. Har aldrig haft tæver før og nu har vi 2, så der er mange spørgsmål og jeg fræser nettet tyndt, men er stadig på bar bund med dette Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret December 1, 2013 Rapporter Share Besvaret December 1, 2013 Har ikke noget med den anden tæve at gøre at hun har mælk nu, det er hendes egne hormoner. Du kan give hende galastop for at undgå bryst betændelse og få stoppet mælke produktionen. Hun kan godt begynde på løbe tid samtidig med jeres anden tæve fremover. Mysla fulgte Sheila s cyklus indtil Sheila blev steriliseret, så gik der pludselig 3 måneds mere i mellem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret December 1, 2013 Rapporter Share Besvaret December 1, 2013 Galastop nu!! Og så kunne det være en god ide at høre tidligere ejer om det er stress over flytningen eller om hun har været falsk drægtig før. Og så kunne det overvejes at sterilisere hende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chewie Besvaret December 2, 2013 Rapporter Share Besvaret December 2, 2013 Så er der bestilt galastop, men dyrlægen sagde, at det ikke er sikkert at det virker? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret December 2, 2013 Rapporter Share Besvaret December 2, 2013 Så er der bestilt galastop, men dyrlægen sagde, at det ikke er sikkert at det virker? De gange jeg har brugt galastop, har det virket, men der er ikke andet end, at prøve og se om det virker på din hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret December 2, 2013 Rapporter Share Besvaret December 2, 2013 Det er, som andre siger, hendes eget hormonsystem, der kører. Du siger jo selv , hun var opsvulmet, da du hentede hende. En falsk drægtighed kan ændre tæver til aggression, men normalt er de deprimerede og stressede, da de jo ikke kan finde deres fantasihvalpe. og derfor pludselig kan tænde af overfor andre hunde, for at passe på et eller andet .Jeg har aldrig hørt om, at Galastop ikke har virket og synes det er fint hun behandles, i sær i betragtning af, at en yngre tæve nu skal i løb, og evt . her kan ændre adfærd. Jeg ville fjerne evt. legetøj, hun bruger til hvalpeerstatning og øge tiden med gåture, men pas på, hun ikke bliver kold pga risiko for brystbetændelse. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chewie Besvaret December 2, 2013 Rapporter Share Besvaret December 2, 2013 Heldigvis er mælkeproduktionen eneste symptom - der er intet negativt i hendes humør og ingen aggression hundene imellem. Tøjdyr eksisterer kun få minutter herhjemme, inden de er flænset til atomer, så hun har ingen muligheder for at samle hvalpe Vil går i gang med Galastop om 15 minutter, når apoteket har åbnet og det er hentet ud.. Vi går med hende ca. 2 timer om dagen og jeg har syet et fleece-tæppe om til boob-varmer, da min frygt også var betændelse. Dog har hun ikke gidet ud ret meget, når det regner og imens hun har været på antibiotika og antiinflammatorisk medicin (metacam), pga tandbyld. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts