Buddha Skrevet December 11, 2013 Rapporter Share Skrevet December 11, 2013 Ja jeg ved godt det er en lidt provokerende titel men jeg kender en hvis hjemløse veninde lige har mistet sin hund, 9 år gammel blev den. Den levede et dejligt liv og var virkelig højt elsket. Vi leder efter en hvalp til hende nu, der kan som jeg forstår det, godt findes lidt penge til det, men ikke de helt store summer, forståeligt nok. Vil høre om nogle måske kender til nogle der er brændt inde med hvalpe? Lige har fået en hvalp som de ikke magter? Et eller andet? Det skal helst være en mellemstørrelses hund, når den er udvokset. Håber nogle kan hjælpe... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret December 11, 2013 Rapporter Share Besvaret December 11, 2013 Altså bor hun på gaden eller? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret December 11, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 11, 2013 Hun har en lejlighed. Og hunden vil aldrig komme til at være alene hjemme. Det skal helst være en mellemstørrelses hund. Den tidligere var noget ala border collie mix, så vidt jeg kan se. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret December 11, 2013 Rapporter Share Besvaret December 11, 2013 åh, mon det er hende jeg tit har set i kbh med en ældre sort/hvid tæve? så har hun engang fået halfdans godbidder nu ved jeg ikke, hvor billig du tænker, men hvad med f.eks. dem her: http://www.dba.dk/hvalpe-til-salg/id-1004344619/ - burde være nogenlunde til at komme i nærheden af, og måske ikke en helt dum blanding til udeliv. jeg vil gerne spytte lidt i (eller alternativt spytte mere i, hvis du vil tage et par billeder af afkommet). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FOX Besvaret December 11, 2013 Rapporter Share Besvaret December 11, 2013 Jeg har ikke overført til dig endnu - vil gerne overfører 100 kr. ekstra til formålet :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret December 11, 2013 Rapporter Share Besvaret December 11, 2013 Hvordan får hun råd til hvalpens foder, vacciner, ormekur og forsikring ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret December 11, 2013 Rapporter Share Besvaret December 11, 2013 Mange steder i DK er der gratis hjælp vedr. dyrlægebehandling og vaccinationer af de hjemløses hunde. Der doneres ligeledes foder fra flere af de store foderfirmaer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret December 11, 2013 Rapporter Share Besvaret December 11, 2013 Mange steder i DK er der gratis hjælp vedr. dyrlægebehandling og vaccinationer af de hjemløses hunde. Der doneres ligeledes foder fra flere af de store foderfirmaer. Det må så absolut være i kbh området, har aldrig set eller hørt om det herover i jylland. Men kan huske en artikel engang om gratis dyrlægehjælp til hjemløse dyr, men det var også i det indre kbh. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret December 11, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 11, 2013 Altså helst ikke lige overfør penge, ikke så længe jeg ikke ved mere i hvert fald - men tak for tilbuddene, meget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louisen Besvaret December 11, 2013 Rapporter Share Besvaret December 11, 2013 Hvordan får hun råd til hvalpens foder, vacciner, ormekur og forsikring ? En del hjemløse er ikke reelle hjemløse, ligesom omtalte kvinde også har en lejlighed. De er på en overførselsindkomst. Der kan ligge psykiske eller sociale, eller psykosociale årsager til grund for, at de "lever hjemløst", dvs. er en slags landevejs riddere. Mange er måske kun i lejligheden i de mørke timer i vintermånederne. Ellers vandrer de på gaden og snakke med deres hjemløsevenner, sælger Hus Forbi og er bare udenfor. Der findes flere forskellige støtteordninger og gratis dyrlægekonsultationer til hjemløses kæledyr. Ofte magter de hjemløse ikke nære, menneskelige relationer, men har et meget tæt bånd til deres dyr, som de færdes med altid og hele tiden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louisen Besvaret December 11, 2013 Rapporter Share Besvaret December 11, 2013 Det må så absolut være i kbh området, har aldrig set eller hørt om det herover i jylland. Men kan huske en artikel engang om gratis dyrlægehjælp til hjemløse dyr, men det var også i det indre kbh. I København har de udover en udkørende tandlæge-ordning og læge-/sundhedsordning, også en udkørende dyrlæge-ordning som består af frivillige, dyrlægestuderende og andre. Deres grej betales via donationer og fonde. De kører ud i en bil forskellige centrale steder i KBH, og de hjemløse har helt styr på hvor og hvornår, via mund-til-mund metoden og/eller pjecer uddelt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tjikson Besvaret December 11, 2013 Rapporter Share Besvaret December 11, 2013 Det må så absolut være i kbh området, har aldrig set eller hørt om det herover i jylland. Men kan huske en artikel engang om gratis dyrlægehjælp til hjemløse dyr, men det var også i det indre kbh. Vi har det skam også i Sønderborg Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louisen Besvaret December 11, 2013 Rapporter Share Besvaret December 11, 2013 Vi har det skam også i Sønderborg Det findes i flere større byer, men hvilke er lidt tilfældigt, alt efter om der har været initiativtagere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Claudia2500 Besvaret December 12, 2013 Rapporter Share Besvaret December 12, 2013 Maxi Zoo plejer også at hjælpe Min lokale har et "hul" hvor du kan smide foder, legetøj, godbidder, ja stortset ALT i, vistnok også til støtte for hjemløse http://gentofte.lokalavisen.dk/maxi-zoo-samler-toej-til-hjemloese-/20120214/ARTIKLER/702149566/1048 Her en ældre artikel (også Maxi Zoo ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ragdoll Besvaret December 13, 2013 Rapporter Share Besvaret December 13, 2013 Det findes i flere større byer, men hvilke er lidt tilfældigt, alt efter om der har været initiativtagere. Totalt off topic, undskyld, men vil bare gerne takke på Sønderborgs vegne for at blive kaldt en større by :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louisen Besvaret December 14, 2013 Rapporter Share Besvaret December 14, 2013 Totalt off topic, undskyld, men vil bare gerne takke på Sønderborgs vegne for at blive kaldt en større by :banan: Jeg er godt nok københavner, men ikke københavnerSNOB. Så jeg kan godt synes, at andre byer end København og måske Århus/Aalborg, er store 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret December 14, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 14, 2013 Tråden kan godt lukkes, hun har fundet en virkelig sød og dejlig hvalp Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret December 14, 2013 Rapporter Share Besvaret December 14, 2013 Dejligt Hvilken race/blanding endte hun med? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret December 14, 2013 Rapporter Share Besvaret December 14, 2013 jeg lukker her så Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts