PBC Skrevet December 26, 2013 Rapporter Share Skrevet December 26, 2013 Til daglig bliver hundene lukket i hunderum med løbegård kl 23 efter de er blevet grundigt luftet. De bliver så luftet ved 7-8 tiden morgenen efter og de bruger aldrig løbegården til at "lufte sig" i. Bare til at gå lidt ud og holde øje med hvad der sker. Men i sommerhuset har vi blot er hunderum uden adgang til hundegård. Og jeg ville nyde at sove lidt længere visse dage - fx 1. Juledag. men hvor længe kan man være bekendt at lade hundene være i hunderum efter en grundig luftning fx. Kl. 24?. mine jagtkammerater siger at 12 timer ikke er noget problem. Menneskeliggør jeg hundene når jeg synes det er meget? Har hundene simpelthen langt større blærekapacitet end mennesker? vh PBC Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret December 26, 2013 Rapporter Share Besvaret December 26, 2013 Jeg mener ikke man kan byde nogen dyr at skulle prøve at holde sig så længe. Jeg kan ikke engang selv sove en nat uden at besøge toilettet. Jeg synes 8 timer er absolut max, når hundene sover , så de ikke kan give besked om, at nu skal jeg altså ud.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
NannaSoko Besvaret December 26, 2013 Rapporter Share Besvaret December 26, 2013 Mine hunde kan sagtens vente 12 timer mellem sidste aftengåtur til den første om morgenen. Det er ekstremt sjældent at det er hundene der opfordrer til at vi skal op. Men mine hunde sover i samme rum som mig, så de er ikke alene. 12 timers alenetid synes jeg er for meget, ihvertfald sådan på daglig basis. Tror dog ikke en voksen hund, som kan være alene tager egentlig skade af det en gang imellem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tigerdyr Besvaret December 26, 2013 Rapporter Share Besvaret December 26, 2013 Min Nala holder sig ofte 12-13 timer om natten i weekenderne hvor vi jo gerne vi sove lidt længere. Vi er heller ikke selv oppe i løbet af natten, men vi er nok hjulpet af vores unge blærer 12-13 timers alenetid synes jeg dog er alt for længe, så hvis den skal opholde sig i et andet rum når i sover synes jeg i skal forsøge at holde jer indenfor de 8 timer - men en enkelt nat 1 gang om året skader nok næppe. Min samvittighed tror jeg bare ikke vil kunne holde til det, men jeg er jo også vant til at have hende i soveværelset Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kharder Besvaret December 26, 2013 Rapporter Share Besvaret December 26, 2013 Bella kan sagtens vente fra kl. ca. 22.00 - 23.00 til omkring kl. 11.00 - 12.00. Hun sover sammen med os og vil ikke altid med ud når kæresten skal på arbejde. Hun reagerer først når jeg står op. Men at være alene en halv da er nu lang tid. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret December 26, 2013 Rapporter Share Besvaret December 26, 2013 Så synes i sikkert jeg er ond ved mine gamle piger, men de klager over ikke. . De holder sig 12-13 timer hver nat. Sover så dog i ske med mig. Men de er typisk ude at gå tur mellem 19 og 20 og aftenen og Sille vil ikke længere ud senere. Og så går vi morgen tur kl. Halv otte hvis jeg skal på arbejde. Jeg kan godt sove en time længere hvis jeg vil. Men kl 9 er Sille helt sikkert morgen frisk og vækker mig, uanset hvornår hun var ude om aftenen. Mysla sover til nogen vågner. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret December 26, 2013 Rapporter Share Besvaret December 26, 2013 Det er et spørgsmål om vaner. Silke er vant til at blive luftet første gang lidt i 9 om morgenen. Og sidste tur er kl. 21 om aftenen. Hun har ikke engang travlt med at komme ud om morgenen. Når dine hunde er vant til at blive luftet kl. 23 og igen kl. 7-8, så forventer de jo at komme ud omkring kl 7-8 stykker. Du ved selv, hvor trængende de er kl. 8? Hvis de kommer gabende og kun halvvågne og giver sig tid til at snuse udenfor, så kan de sagtens klare at sove en time mere. Men hvis de farer lige ud og pisser løs, så skal du nok starte med at trække tiden til kl lidt over 8 og lade dem vænne sig til det inden du trækker tiden yderligere. Hvor mange hunde drejer det sig om? Kunne I ikke gøre julen til en fest og lade dem sove sammen med jer? Så kunne du jo holde øje med hvornår de blev urolige.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PBC Besvaret December 26, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 26, 2013 Det er 2 voksne hunde. Når jeg tager dem ud om morgenen er de kvikke på sekundet og hopper omkring. Vi går 100 m ned på en nærliggende eng hvor de løber løs og tisser mv. De har ikke specielt travlt. Når vi er i sommerhuset er hunderummet lige ved siden af soveværelset, men jeg lader også somme tider hundene være inde efter aftenluftningen. Så ligger de bare i stuen hvor der er en hundemadras. Jeg tror jeg tolker jeres svar - og tak for dem alle - som at jeg roligt kan sove længe til kl. 9 en gang imellem. Imorgen skal vi nu på jagt, så da er det op kl. 6 så de kan blive fodret 3 timer før det går løs. vh PBC Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret December 27, 2013 Rapporter Share Besvaret December 27, 2013 Mine sover også hos mig, og det er ikke dem der står op først det er ihvertfald sjældent. En almindeling arbejdsdag (8- timer) har de på ingen måder travlt med at komme ud når jeg kommer hjem... Og hvis det enten er meget koldt eller meget vådt har den ene af madammerne formået at holde sig i næsten et døgn, fordi hun nægtede at gå ud i snestorm... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
HNP Besvaret December 27, 2013 Rapporter Share Besvaret December 27, 2013 Min hund kommer ud sidste gang et sted mellem 19.30 og 20.30. Hun skal da absolut ikke ud og gå tur før ved en 9 tiden om morgenen, helst meget senere hvis hun måtte bestemme Det er bare alt for hyggeligt at putte Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
spjæt Besvaret December 27, 2013 Rapporter Share Besvaret December 27, 2013 min går heller ikke ud i omkring 13-14 timer . Jeg lufter ham ved 5 tiden om vinteren og ved 8-9 tiden om morgenen. Han kan til enhver tid gå i haven om aftenen/natten, men han gør det ikke. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trei Besvaret December 27, 2013 Rapporter Share Besvaret December 27, 2013 Jeg vil ikke have mine skal holde sig længere end 9 timer... det selvom de bestemt ikke har travlt med at komme ud, når vi står op. Altså ikke fordi de ikke vil ud, det vil de gerne! Men det er ikke fordi de står og tripper og er ved at sprænges, men sådan skal det heller ikke være imo. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret December 27, 2013 Rapporter Share Besvaret December 27, 2013 Så ville du nok få dit hyr med at få Sheila til at tisse, hvis du havde hende på besøg trai;-) Godt nok kan hun kommanderer til at tisse, men hvis hun ikke vil, så er det to dråber og hun vil ind igen,mog det er jo så, hvis man har fået hende lokket med ud. Jeg tror faktisk meget sjældent jeg har oplevet dem bede om at komme ud fordi de skulle tisse. Det plejer kun at ske hvis de skal noget mere. Nytårsaften ender Sheila nok med at holde sig op mod 16 timers,, da jeg næppe får hende ud når der er skudt af. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts