luckyluna Skrevet Januar 1, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2014 Ja, lyder måske dumt, men lige nu synes jeg det er svært. Jeg oplever nogle få og meget vage symptomer hos Sheila, som jeg ikke rigtig føler jeg kan gå til dyrlægen med. Det drejer sig om at hun en gang i mellem lige laver et mikro host. Har kun observeret det når hun lige er vågnet. Lille host og så retter hun tungen ud, smasker og sover videre eller står op. Det er faktisk bare at hun næsten puster luft ud. Og har ikke hørt det hver dag overhovedet. Måske har hun altid gjort det og jeg bare hører det Nu fordi jeg er overdrevent opmærksom på om hun skulle blive syg. Og så harhun mistet appetitten lidt. Mest om morgenen og det kan skyldes for meget mave syre og dermed kvalme. Men hvad nu hvis det ikke er derfor? Ellers er hun frisk og glad og meget kælen:-D Har vildt meget lyst til at dyrlægen lige gik hende igennem, men er ret sikker på han intet finder udenpå og på så vage symptomer synes jeg ikke at hun skal udsættes for røntgen. Jeg har selv mistanke om lunge orm, men plejer der ikke være flere symptomer end dette? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Januar 1, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 1, 2014 synes bestemt det er rigeligt at gå afsted med, så lav du bare en aftale Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Januar 1, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 1, 2014 Du kender bedst din hund, og hvis du fornemmer at "der er noget" så kom du af sted til dyrlægen. Hvis du er bange for hjerte/lungeorm så få samlet nogle afføringsprøver og få evt. den nye snaptest, det er jo ikke noget der belaster hende, ingen røntgen el. lign. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Januar 1, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 1, 2014 Jeg ville nu få lavet en komplet blodprøve:oops: Prisen for snaptest og afføringsprøve er det samme som en komplet blodprøve, og hunden skal jo stikkes alligevel...... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Januar 1, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 1, 2014 Jeg ville nu få lavet en komplet blodprøve:oops: Prisen for snaptest og afføringsprøve er det samme som en komplet blodprøve, og hunden skal jo stikkes alligevel...... Absolut! Tænkte bare ikke så langt! :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Januar 1, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 1, 2014 Det var noget lignende der var årsag til at Vinnie var ved dyrlægen sidst. Jeg valgte at få foretaget en komplet blodprøveundersøgelse specielt rettet mod ældre hunde, men den viste intet galt. Hun kommer stadig med et host engang imellem, især når hun har ligget ned, men det er sandsynligvis bare "gammelmandstørhed" i halsen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Januar 1, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 1, 2014 Tak umulia, det hjælper lidt at andre har hørt det samme. Hun har i august fået lavet sådan en blodprøve og alt var perfekt. Og Anne, hvilken blodprøve kan teste for orm? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Januar 1, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 1, 2014 Tak umulia, det hjælper lidt at andre har hørt det samme. Hun har i august fået lavet sådan en blodprøve og alt var perfekt. Og Anne, hvilken blodprøve kan teste for orm? Den kan ikkTe teste specifikt mod orm, men vise om der er indikation for parasitter. Og så står man jo så med problemet at finde ud af hvilken orm, hvis den er positiv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Januar 1, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 1, 2014 Ok. Har ikke hørt den hosten i flere dage, men til gengæld er appetitten ikke ret god. Men det kan som sagt sagtens være hendes mave syre der driller. Det har altid været et problem at hun ikke må gå tom i maven. Jeg må prøve at huske natmaden igen og se om det ikke hjælper. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Januar 1, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 1, 2014 Tja altså Tjaldur kastede op, havde skiftevis hård mave og tynd mave og hostede, smaskede og virkede lidt feberagtig. Efter en uge på den måde gik jeg til dyrlægen. Dyrlægen mente det var for meget mavesyre og jeg skulle give ham antepsin. Han fik lavet test for hjerte lunge orm, men den var negativ. Hosten hørte op lige så pludselig som den var kommet. Han kastede stadig lidt op og havde diarre og hård mave på skift. Nu er vi i tredje uge og han har normal mave og ikke kastet op i 4 dage. Har dog ikke givet ham antepsin som jeg skulle, da jeg ikke tror det er mavesyre. Jeg tror det er bivirkning af Trocoxil som er depot smertestillende. Hosten var bare et tilfælde og måske mild kennelhoste, mens opkast og maveproblemer nok er trocoxil. Så det skal jeg lige sige til dyrlægen i morgen, men den eneste måde at finde ud af det på, er ved at give ham en ny pille den 14. når han skal have den. Får han det igen skidt, ja så er det nok det, eller også er det tilfældig, hvis ikke han får det dårligt denne gang. Der ER meget i omløb lige nu, både hos dyr og mennesker, jeg mistænker at det skyldes det elendige vejr, ingen frost men masser af fugt, fugt og fugt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Januar 1, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 1, 2014 Nå ja, og modsat sundhedsvæsenet for os tobenede, så betaler du jo selv for alle dine dyrlægebesøg, og kan derfor tillade dig at troppe op lige når det passer dig, om symptomerne er tydelige eller meget små. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Januar 1, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 1, 2014 Jeg synes du skal spare dine penge. Kan sagtens huske hvordan det var da jeg havde gamle hunde og man var sindssyg bange for at overse noget, men et host hver anden dag ville jeg nu ikke tage afsted med. Tilgengæld ville jeg prøve med natmaden igen og lige se tiden an om det ikke hjælper. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lisbeth Storm Besvaret Januar 2, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 2, 2014 Jeg synes, at du skal følge dine fornemmelser. Jeg har flere gange været lidt i tvivl om nogle ting og har taget til dyrlægen just in case. Selvfølgelig skal man passe på sine penge men jeg er nok typen, alt hellere tage af sted og så få hende testet. Er der ikke noget, er det jo bare skønt. Håber det bedste Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret Januar 2, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 2, 2014 Nå ja, og modsat sundhedsvæsenet for os tobenede, så betaler du jo selv for alle dine dyrlægebesøg, og kan derfor tillade dig at troppe op lige når det passer dig, om symptomerne er tydelige eller meget små. Det var egentlig netop det jeg ville skrive.... Man kan jo egentlig tage afsted hver uge og få lavet et sundhedstjek... Vi betaler jo selv for det, og for de undersøgelser som skal laves. Så jeg synes egentlig at det er helt op til en selv hvad man tager afsted med. Ofte ser vi jo ting, som dyrlægen aldrig ville bemærke, fordi hunden f.eks. ikke smider sig ned og sover hos dyrlægen, og hvis det er imens den slapper af og sover symptomerne forekommer, så er det jo bare sådan det er.... Så ja: For den mindste ting kan man tage afsted! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Januar 2, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 2, 2014 Du kan også ringe og snakke med dyrlægen omkring dine bekymringer først... Molly hoster altid lige når hun vågner efter en lang nats søvn. Det gør hun fordi hun har meget dårligt hjerte. Det er rigtige host/hark og ikke bare små host. Blev der lyttet på hendes hjerte sidste gang? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Januar 2, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 2, 2014 Jeg synes du skal spare dine penge. Kan sagtens huske hvordan det var da jeg havde gamle hunde og man var sindssyg bange for at overse noget, men et host hver anden dag ville jeg nu ikke tage afsted med. Tilgengæld ville jeg prøve med natmaden igen og lige se tiden an om det ikke hjælper. du rammer lige hovedet på sømmet;) Var hun 5 år gammel havde jeg ikke skænket det en tanke at tage til tjek for disse små ting. Faktisk er jeg ret sikker på jeg slet ikke vile have opdaget det der mini "host", som jeg kun er ekstra opmærksom på nu, da jeg ved at hvis hun har kræft i kroppen der spreder sig så er det til lungerne først. Og selvom jeg gerne bruger mange tusind kroner på hende (og lige ha gjort det), så er der bare andre ting der står i kø, så hvis det reelt ikke er nødvendigt (læs jeg overhoevdet ville få noget ud af det), så er det vist lidt omsonst at tage derhen. MEN, jeg gik hen til vores lokale dyrlæge idag og fik lidt dåsemad og vejet mysla og snakkede faktisk både med veterinærsygeplejersken og lidt med dyrlægen om det. De roste hende meget for at se så fantastisk godt ud af en snart 13 årig hund at være:hjerte: Og gav mig en fiberrig dåsemad jeg skulle prøve som natmad og gav mig navnet på nogle piller der kunne tage mavesyren, hvis natmad ikke virkede. Og så sagde sheila vov for at få guf, så dermed fik jeg også lejlighed til at spørge om hendes hæse gøen var normal (ja det var det) og dermed spugte sygeplejersen om hun hostede. Men det lille luft host hun kommer med en gang imellem synes hun ikke lød alermerende overhovedet. Så vi var lidt ved dyrlægen uden at være det rigtigt og så har jeg tænkt på om hun skal have et 13 års tjek hos dyrlæge gudrun (når hun starter op) i fødselsdagsgave:) Hun har også været artig og spist både morgen og aftensmad idag - dog stadig uden den store appetit. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Januar 2, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 2, 2014 Tja altså Tjaldur kastede op, havde skiftevis hård mave og tynd mave og hostede, smaskede og virkede lidt feberagtig. Efter en uge på den måde gik jeg til dyrlægen. Dyrlægen mente det var for meget mavesyre og jeg skulle give ham antepsin. Han fik lavet test for hjerte lunge orm, men den var negativ. Hosten hørte op lige så pludselig som den var kommet. Han kastede stadig lidt op og havde diarre og hård mave på skift. Nu er vi i tredje uge og han har normal mave og ikke kastet op i 4 dage. Har dog ikke givet ham antepsin som jeg skulle, da jeg ikke tror det er mavesyre. Jeg tror det er bivirkning af Trocoxil som er depot smertestillende. Hosten var bare et tilfælde og måske mild kennelhoste, mens opkast og maveproblemer nok er trocoxil. Så det skal jeg lige sige til dyrlægen i morgen, men den eneste måde at finde ud af det på, er ved at give ham en ny pille den 14. når han skal have den. Får han det igen skidt, ja så er det nok det, eller også er det tilfældig, hvis ikke han får det dårligt denne gang. Der ER meget i omløb lige nu, både hos dyr og mennesker, jeg mistænker at det skyldes det elendige vejr, ingen frost men masser af fugt, fugt og fugt. Godt at tjaldur er i bedring! Det er jo slet ikke så slemt det jeg oplever hos sheila. Som sagt er det ikke rigtig hosten men mere et luft host og hun har hverken haft dårlig mave eller kastet op. Hun spiser en masse græs, men så lokker jeg mad i hende og så gå kvalmen væk og hun spiser sin mad. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Januar 2, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 2, 2014 Du kan også ringe og snakke med dyrlægen omkring dine bekymringer først... Molly hoster altid lige når hun vågner efter en lang nats søvn. Det gør hun fordi hun har meget dårligt hjerte. Det er rigtige host/hark og ikke bare små host. Blev der lyttet på hendes hjerte sidste gang? Har tænkt på at ringe - men selv det synes jeg vil være over pylret, hehe Og jeg har ellers snakket med ham en gang hver tiende dag hele sommeren hvor hun fejlede det ene, et andet og det tredje og som så endte md operation sidst i august. Men mindre bekymret nu, hvor jeg har talt med dem hos byens dyrlæge. Hendes hjerte har altid lydt tip top og alt andet der kunne måles inden hun blev opereret var perfekt for hendes alder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KimJ Besvaret Januar 2, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 2, 2014 Der er jo ikke nogen grund som er "for lille" i dyrlægens øjne. Man køber en service, som dyrlægen sælger, og med mindre der er tale om en dyrlæge der er modstander af at tjene penge, kan man ikke komme for ofte... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Januar 2, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 2, 2014 Der er jo ikke nogen grund som er "for lille" i dyrlægens øjne. Man køber en service, som dyrlægen sælger, og med mindre der er tale om en dyrlæge der er modstander af at tjene penge, kan man ikke komme for ofte... Helt klart ikke, heller ikke helt det jeg mente. Og det kan sagtens være spild af tid og penge og stress for hunden... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Missing Besvaret Januar 3, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 3, 2014 Helt klart ikke, heller ikke helt det jeg mente. Og det kan sagtens være spild af tid og penge og stress for hunden... Hvis ejer går rundt og er bekymret og derved stresser, så er det også en påvirkning af hunden. Jeg vil hellere tage af sted, hvis jeg er i tvivl, om der er noget. Det gjorde jeg med min gamle kat, som havde meget få symptomer og i alle andres øjne så rask ud. Der var det komplet nyresvigt. Altså ikke at der er noget galt med Mysla :kys: Men bare for at sige, at hellere få tjekket på sin mavefornemmelse. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Januar 3, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 3, 2014 du rammer lige hovedet på sømmet;) Var hun 5 år gammel havde jeg ikke skænket det en tanke at tage til tjek for disse små ting. Faktisk er jeg ret sikker på jeg slet ikke vile have opdaget det der mini "host", som jeg kun er ekstra opmærksom på nu, da jeg ved at hvis hun har kræft i kroppen der spreder sig så er det til lungerne først. Undskyld jeg spørger, men hvis det skulle ske, ville det så gøre en forskel om du fik det at vide inden symptomerne var så tydelige at du ikke selv var i tvivl?. Og selvom jeg gerne bruger mange tusind kroner på hende (og lige ha gjort det), så er der bare andre ting der står i kø, så hvis det reelt ikke er nødvendigt (læs jeg overhoevdet ville få noget ud af det), så er det vist lidt omsonst at tage derhen. På mit job ser jeg sommetider pårørende forsøge købe sig ud af en dårlig samvittighed. Nu kender jeg jo ikke dig irl, men jeg har en mistanke om at du prøver at gøre det samme som jeg gjorde da mine hunde blev gamle. Jeg rendte til dyrlæge hele tiden for at kunne sige til mig selv, at jeg havde gjort alt hvad jeg kunne, den dag jeg skulle træffe det svære valg og sige stop. Nu har jeg været igennem det to gange og tro mig, pengene havde nok været brugt bedre på en psykolog, for det er jo fordi man ikke ved hvad man skal stille op med skrækken for at miste, der gør, at man ikke kan længere kan skelne aldersforandringer fra sygdomstegn. MEN, jeg gik hen til vores lokale dyrlæge idag og fik lidt dåsemad og vejet mysla og snakkede faktisk både med veterinærsygeplejersken og lidt med dyrlægen om det.De roste hende meget for at se så fantastisk godt ud af en snart 13 årig hund at være:hjerte: Og gav mig en fiberrig dåsemad jeg skulle prøve som natmad og gav mig navnet på nogle piller der kunne tage mavesyren, hvis natmad ikke virkede. Og så sagde sheila vov for at få guf, så dermed fik jeg også lejlighed til at spørge om hendes hæse gøen var normal (ja det var det) og dermed spugte sygeplejersen om hun hostede. Men det lille luft host hun kommer med en gang imellem synes hun ikke lød alermerende overhovedet. Mon du ville have haft det bedre hvis Sheila var blevet undersøgt af dyrlægen?. Næppe. Prøv om du kan glæde dig over at Sheila er i så god form som 12-årig i stedet for at bekymre dig over at hun er blevet gammel. Jeg ved godt du ved det og at det lyder så let, men alderdom er trods alt ikke en sygdom, men et livsstadie vi alle skal igennem (hvis vi er heldige). Jeg synes jeg kender dig godt nok til at vide at du ikke kommer til at overse noget der har en betydning, så mit råd vil være: forsøg at slap lidt af (det vil Sheila også kunne mærke). Træk vejret dybt og overvej hvad der er reelt med Sheila og hvad der "bare" er af tanker oppe i dit hoved, forårsaget af følelsen af at være fortvivlet. Og hvis jeg er helt ved siden af, så glem hvad jeg har skrevet og kom videre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Januar 3, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 3, 2014 Hvis ejer går rundt og er bekymret og derved stresser, så er det også en påvirkning af hunden. Jeg vil hellere tage af sted, hvis jeg er i tvivl, om der er noget. Det gjorde jeg med min gamle kat, som havde meget få symptomer og i alle andres øjne så rask ud. Der var det komplet nyresvigt. Altså ikke at der er noget galt med Mysla :kys: Men bare for at sige, at hellere få tjekket på sin mavefornemmelse. Jeg synes nu ikke jeg stresser nu overhovedet...altså vi kunne snakke om stress og bekymring da jeg opdagede en ny knude for 4 gang i sommers. Så som sådan er jeg ikke bekymret for hende akut, men ønsker selvfølgelig ikke at overse noget og i dette tilfælde var/er jeg mest i tvivl om det kunne være de forbannede orm man læser om hele tiden herinde og som mine hunde aldrig har haft og jeg dermed ikke rigtigt ved hvordan symptomerne ser ud for:) Så reel bekymring så skal man bestemt gå til dyrlægen eller som det mindste lige ringe til dem - og det var nok det at ringe jeg var kommet til, hvis det var. Det er hos Sheila jeg ser disse symptomer;) mysla opdager jeg først noget ved når hun er rigtig dårlig - hun er sindsygt godt til at skjule det og jeg kan slet ikke mærke hende på samme måde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Missing Besvaret Januar 3, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 3, 2014 Jeg synes nu ikke jeg stresser nu overhovedet...altså vi kunne snakke om stress og bekymring da jeg opdagede en ny knude for 4 gang i sommers. Så som sådan er jeg ikke bekymret for hende akut, men ønsker selvfølgelig ikke at overse noget og i dette tilfælde var/er jeg mest i tvivl om det kunne være de forbannede orm man læser om hele tiden herinde og som mine hunde aldrig har haft og jeg dermed ikke rigtigt ved hvordan symptomerne ser ud for:) Så reel bekymring så skal man bestemt gå til dyrlægen eller som det mindste lige ringe til dem - og det var nok det at ringe jeg var kommet til, hvis det var. Det er hos Sheila jeg ser disse symptomer;) mysla opdager jeg først noget ved når hun er rigtig dårlig - hun er sindsygt godt til at skjule det og jeg kan slet ikke mærke hende på samme måde. forskrivelse med navnet shiela selvfølgelig. Jeg håber, at det bare er spøgelser Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Januar 3, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 3, 2014 Undskyld jeg spørger, men hvis det skulle ske, ville det så gøre en forskel om du fik det at vide inden symptomerne var så tydelige at du ikke selv var i tvivl?. Ja dels vil jeg gerne advares hvis overhovedet muligt og dels skal hun jo helst ikke døje med evt sygdom længere end nødvendigt og feks pludseligt kollapse som min bekendtes hund. Men jeg er nok bare påvirket af at der er 3 bekendtes hunde der pludseligt er døde her i december. Alle yngre end sheila og alle virket sunde og raske. På mit job ser jeg sommetider pårørende forsøge købe sig ud af en dårlig samvittighed. Nu kender jeg jo ikke dig irl, men jeg har en mistanke om at du prøver at gøre det samme som jeg gjorde da mine hunde blev gamle. Jeg rendte til dyrlæge hele tiden for at kunne sige til mig selv, at jeg havde gjort alt hvad jeg kunne, den dag jeg skulle træffe det svære valg og sige stop. Jeg synes ikke jeg render hele tiden. I sommers var vi der nogle gange, men mest snakkede jeg i telefon med ham og det var fordi der var noget og ikke bare fordi. feks sprang hun et ledbånd i poten og ugen efter en muskel i låret oveni at hun var under udredning for den nye knude. Vi har ikke været der siden hun fik taget sting i september. Men klart at jeg ikke vil skulle slå mig selv bagefter over ikke at have gjort hvad jeg kunne for at hjælpe hende. Nu har jeg været igennem det to gange og tro mig, pengene havde nok været brugt bedre på en psykolog, for det er jo fordi man ikke ved hvad man skal stille op med skrækken for at miste, der gør, at man ikke kan længere kan skelne aldersforandringer fra sygdomstegn. Det er meget hårdt at miste - men desværre har jeg oplevet at miste både hund og nærtstående mennesker og er rimelig afklaret med at vores bedste venner desværre ikke lever så ænge som vi ønsker os det. Jeg synes det var aller hårdest da hun fik den første kræft knude...den der, hovsa jeg kan miste min hund om kort tid, DEN var grim.Mon du ville have haft det bedre hvis Sheila var blevet undersøgt af dyrlægen?. Næppe. Både og. Jeg har siden hun blev opereret sidst lidt manglet at få en afslutning på det fra min egen dyrlæge, da det var en anden der tog stingene. Men nej, jeg tror ikke han ville have nogen reelle svar på lige dette og også derfor jeg tøvede med at kontakte ham jo;) Prøv om du kan glæde dig over at Sheila er i så god form som 12-årig i stedet for at bekymre dig over at hun er blevet gammel. Jeg ved godt du ved det og at det lyder så let, men alderdom er trods alt ikke en sygdom, men et livsstadie vi alle skal igennem (hvis vi er heldige). Jeg synes jeg kender dig godt nok til at vide at du ikke kommer til at overse noget der har en betydning, så mit råd vil være: forsøg at slap lidt af (det vil Sheila også kunne mærke). Træk vejret dybt og overvej hvad der er reelt med Sheila og hvad der "bare" er af tanker oppe i dit hoved, forårsaget af følelsen af at være fortvivlet. Og hvis jeg er helt ved siden af, så glem hvad jeg har skrevet og kom videre Det kan du tro jeg glæder mig over, hver eneste dag:) Men derfor kan jeg godt nogengange blive lidt nedtrykt og bekymret især når jeg lige hører om yngre raske hunde som pludseligt dør, hvilket var sket da jeg oprettede denne tråd. Men heldigvis er Sille pigen jo glad i låget og hun har spist helt normalt idag med god appetit og endda villet have sit aften tyggeben;) Hun fik natmad i aftes i form af dåsemaden fra dyrlægen og hun skulle end ikke se efter græs i morges, så det var vist et hit med sådan en aftensnack;) "hoste" lyden har jeg ikke hørt siden før jul tror jeg og måske det skyldes at hun har fået en vandskål op ovenpå, hvor hun sover meget, både nat og dag. Hun har ikke bedt om vand før, men jeg kan høre nu at hun tager en tår om natten, så det var nok tiltrængt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts