Hop til indhold

Hjerteorm igen.......?????

AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Det var godt det kun var lunge ormrså. Håber det hurtigt går fremad.

Jeg er meget optimistisk! Hendes eneste tydelige symptom, er at hun lægger sig. Og så småhoster hun af og til. Men hun spiser, er frisk og aktiv og er glad i låget. De andre gange har jeg jo først fanget den når hendes almentilstand var påvirket. Så jeg er ret rolig omkring det, og vi skal også træne lørdag (ingen af de fysisk krævende øvelser, men lidt hyggetræning).

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja.. Livet behøver vel ikke gå helt i stå, bare på grund af den skide lungeorm...

Jeg ved nu ikke så meget om den (endnu) andet end at den ikke er nær så slem som hjerteormen. Silkes søster blev i hvert fald hurtigt helt rask ved behandling..

--Så god bedring med hende. Og fortæl hvordan det går.

OG: Husk at samle lorte op. Også dem du ikke skal bruge......... :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er i altså uheldige med de skodorm. Er dog virkelig godt og sejt og fedt at du opdager det så tidligt - selvom det jo desværre kommer af lidt for meget erfaring. Man kan ikke give hende medicin mod det i en længere periode eller hvordan? Kan æg/larver/orm være i jeres hjem eller have eller de steder i fast kommer, og derfor bliver hun smittet igen og igen?

Krydser for at det var sidste gang nu. Fine Bella :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er Bøllefisen sgu tjekket helt igennem! Hun er tjekket ved blodprøve, og alt (undtagen indikation for parasitter) er perfekt. Hendes afføring er tjekket igennem for alle typer orm og en-cellede organismer, og der er kun fundet få lungeormelarver.

Så nu sættes hun i behandling med Advocate x3. Og så skal hun forebygges med advocate august-januar, og se om det er nok til at holde de skide orm fra livet. Hun var i øvrigt negativ for dværgbændelorm:-)

Så nu suser jeg op efter hendes medicin i eftermiddag, og så får hun første dryp i morgen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med det fine resultat! Lungeorm er jo småting! Men DØ skal de da! :mrgreen:

Den der dværgbændelorm, blev det testet sammen med de andre ormelarver?

Ved du hvilke tests, der blev lavet? Baermanns er jo til hjerte/lungeorm, og jeg tror at den kan bruges til dværgbændelormen osse.. Men jeg er da ikke sikker, for det er nok æg, man kikker efter. Og de bevæger sig vel ikke ud af lorten...

Det er fordi jeg har jo et mikroskop, men jeg brænder ikke efter at sætte en baermann op:badr:, hvis den alligevel ikke kan finde bændelorm.. --Æggene er jo nok for små..

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med det fine resultat! Lungeorm er jo småting! Men DØ skal de da! :mrgreen:

Den der dværgbændelorm, blev det testet sammen med de andre ormelarver?

Ved du hvilke tests, der blev lavet? Baermanns er jo til hjerte/lungeorm, og jeg tror at den kan bruges til dværgbændelormen osse.. Men jeg er da ikke sikker, for det er nok æg, man kikker efter. Og de bevæger sig vel ikke ud af lorten...

Det er fordi jeg har jo et mikroskop, men jeg brænder ikke efter at sætte en baermann op:badr:, hvis den alligevel ikke kan finde bændelorm.. --Æggene er jo nok for små..

Jeg ved faktisk ikke hvilken af testene de brugte, men hun er ihvertfald testet for dem og var negativ.

FVST er i øvrigt kommet med nye anbefalinger: http://www.foedevarestyrelsen.dk/Nyheder/Nyhedsbreve/Nyhedsbrev-til-dyrlaeger/Arkiv-2014/Sider/Information-til-dyrl%C3%A6ger---Pr%C3%A6cisering-vedr.-regelm%C3%A6ssig-ormebehandling-af-hunde.aspx

Link til indlæg
Del på andre sites