Hop til indhold

Rallytræningstråden 2014

Rams
 Share

Recommended Posts

Der har været forskel, for en klubkammerat blev ikke trukket for det til prøver i DKK, men blev i DcH.

Nu er Calle startet op på platform(og er pludselig blevet meget dygtig til at følge en med rundt, endda også på højre side :shock:) og det betyder at han rejser sig. Når han altså ikke lige beslutter sig for at sætte sig med rumpen på platformen *gg*

Så det handler nok om at arbejde meget med at få den bevægelse ind i ham.

nøj, hvor bliver han altså en dejlig hund at få med ud. Han er slet ikke følsom på samme måde som Cassi på mine bevægelse, og derfor kommer han slet ikke i tvivl om hvad han skal. Så håber jeg bare på at hans ide om at se efter alt andet end mig, når vi er til træning snart er overstået. Jeg har i hvert fald besluttet at han får sin debut til april.

Og så må jeg beklage min nød... Cassi har jo det her uløselige problem, nemlig at hun presser. Og samtlige råd jeg får fungerer bare ikke. Jeg kan i flere uger gå og trække hende bagud med godbidder, ingen effekt når de er væk. Jeg kan belønne meget for bare at stå i positionen, ingen effekt. Lige nu arbejder vi på at gå rundt på cirkel, hvor hun så skal belønnes i det øjeblik hun falder tilbage i positionen. Ja, det er også vildt nemt når hun konstant går fremme og presser.

Hvad helvede skal man snart stille op med det problem. Løser det sig ikke i løbet af 2015, så tror jeg at jeg siger, så er det slut med det. Men det må da for filen kunne lade sig gøre!

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 188
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Der har været forskel, for en klubkammerat blev ikke trukket for det til prøver i DKK, men blev i DcH.

Nu er Calle startet op på platform(og er pludselig blevet meget dygtig til at følge en med rundt, endda også på højre side :shock:) og det betyder at han rejser sig. Når han altså ikke lige beslutter sig for at sætte sig med rumpen på platformen *gg*

Så det handler nok om at arbejde meget med at få den bevægelse ind i ham.

nøj, hvor bliver han altså en dejlig hund at få med ud. Han er slet ikke følsom på samme måde som Cassi på mine bevægelse, og derfor kommer han slet ikke i tvivl om hvad han skal. Så håber jeg bare på at hans ide om at se efter alt andet end mig, når vi er til træning snart er overstået. Jeg har i hvert fald besluttet at han får sin debut til april.

Og så må jeg beklage min nød... Cassi har jo det her uløselige problem, nemlig at hun presser. Og samtlige råd jeg får fungerer bare ikke. Jeg kan i flere uger gå og trække hende bagud med godbidder, ingen effekt når de er væk. Jeg kan belønne meget for bare at stå i positionen, ingen effekt. Lige nu arbejder vi på at gå rundt på cirkel, hvor hun så skal belønnes i det øjeblik hun falder tilbage i positionen. Ja, det er også vildt nemt når hun konstant går fremme og presser.

Hvad helvede skal man snart stille op med det problem. Løser det sig ikke i løbet af 2015, så tror jeg at jeg siger, så er det slut med det. Men det må da for filen kunne lade sig gøre!

Hvis jeg var dig ville jeg holde en pause på et par måneder og så starte helt fra bunden og indlære Fvf på ny. Sådan som du beskriver det og det jeg har set på video, så bliver det bare for svært at ændre på det mønster hun har nu. Jeg tror kun du får mere frustration og måske endda mere pres. Jeg ville gå helt tilbage og bruge den tid det tager at indlære det forfra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har Calle prøvet at være til rallytræning for første gang. Vi tager de sidste gange med inden juleferien på begynderholdet og planen er at han bare skal have sikkerhed i at lave øvelser andre steder end herhjemme i stuen.

Og ih, hvor gik han bare fint. Han var selvfølgelig ikke perfekt, men der var øjeblikke hvor han var på. Jeg ved at han kan alle øvelser til begynderklassen på nuværende tidspunkt(der er jo ikke så meget andet end at gå på plads og så lidt basal lydighed). Det der er udfordringen for ham er at hans evne til at koncentrere sig når der er forstyrrelser omkring ham ikke er veludviklet på nuværende tidspunkt. Så vi skal bruge det som en mulighed for at hygge, lege og træne lidt mens der sker noget omkring os. Planen er så, at hvis jeg føler han er klar, at han skal med til årets første DcH konkurrence i april. Og hvis det virkelig kører med ham i begynder har jeg besluttet mig for at tage satset i DKK regi nu hvor der er indført en årets hund for begynder hunde også og så tage bla. Til Bornholm. Så kan jeg jo ved samme lejlighed besøge familien.

Cassi får tjekket formen af til november. Hvis det er fornuftigt så hedder de næste mange måneder fokus på mindre presseri og hurtig sit, og så satser vi helhjertet på den ekspertklasse. Det irriterer mig grænseløst at det her i efteråret har kostet os mindst ti point hver eneste gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ehhh..... Er "årets hund" ikke kun for DKK hunde? :genert:

Mener da jeg fik at vide, at Kaia ikke kunne komme med, fordi hun var en blanding.

Vi har trænet rally i dag, for første gang i laaaaang tid med Yoda.

Fik trænet lidt på de der synkron sataner, som vi har bakset lidt med, fordi vi aldrig har trænet det.

Har fundet mit eget lille system, så han bliver pænt i positionen, så snart han har vendt. Det har knebet lidt på højre side hvor jeg jo slet ikke har arbejdet med hans position.

Det fungerede super godt!

og så fik han lov at lave lidt begynder øvelser, for at tjekke om banen til begynder holdet var ok.

Han er godt nok fin at arbejde med, selvom han har været i ro i 3 uger. Lidt vild, men meget præcis og har hovedet med.

Kan dog godt mærke, at han er lidt i underskud på den sociale konto og vil gerne hilse på alt og alle :mrgreen:

Så der er lige en lille ting vi lige skal have kigget på den næste uges tid.

Kaia skal med i morgen, hvor jeg kun har 4 på konkurrenceholdet, så hun får lov at gå en champ bane og så skal vi have trænet lidt på hendes positioner også.

Hun er blevet temmelig sløset (muuuuligvis fordi jeg har sløset :engel:) og så skal vi have arbejdet lidt med basal stimulus kontrol og ikke "Kaia tror hun ved hvad hun skal".

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vist ændret fra 2015 samtidig med, at man også kårer årets hund i begynder og øvet-klasserne.

Nu sad jeg lige og lurede og reglementet står der stadig, at det er for dansk ejede DKK stambogsførte hunde, men det star bare "danskejede hunde" på selve hjemmesiden.

Så jeg er i tvivl.... Men plejer de ikke at følge LP hvad det angår? Og der er det i hvertfald ikke ændret?

Link til indlæg
Del på andre sites

Her http://www.dkk.dk/side.asp?ID=2860 står der "Konkurrencerne er kun for danskejede hunde. Ejer skal være medlem af DKK både ved kvalificerende prøver og når finalen afholdes."

Det læser jeg som om at hunden ikke behøver stamtavle

Det gør jeg også.

Men i reglementet står der at det er for DKK stambogsførte hunde.

Men reglementet er selvfølgelig også bare for 2014, og ikke for 2015 - Så det kan sagtens være ændret.

Jeg er i hvertfald forvirret :mrgreen:

Jeg skriver på fjæs... :blink:

Takker!

Ellers havde jeg skrevet!

Satme nitte at tage til Bornholm, hvis man ikke kan bruge det til noget andet end "bare" DM udtag :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener at kunne huske, at da Johanna reklamerede for Årets Hund 2015 på fb svarede ja til, at det nu også var for ikke-stambogsførte.

Kan ihvertfald huske, at jeg i svagt øjeblik overvejede det med Liva - indtil jeg kom i tanke om den kaliber af hunde, vi ville skulle op imod i championklassen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja... Men nu er der jo slet ingen konkurrencer på Sjælland i hverken agility eller rally,mig det er læææænge siden jeg har set familien overthere... Og så kan jeg jo lige få sagt Hej til Cassis søster når vi er derovre...

Er det ikke denne liste der giver udtag:

1/11-14 DKK Herning indendørs på gulvtæppe (+ Kreds prøve)

30/11 DKK Sorø indendørs på gulvtæppe

15/2-15 DKK Sorø indendørs på gulvtæppe

18 & 19/4 Fyn Kreds 3

14/5 Jylland Kreds 4

21/6 DKK Vejen (+ Kreds prøve)

15 & 16/8 DKK Bornholm (+ Kreds prøve)

19 & 20/9 DKK Hillerød

For så har du da i det mindste to i Sorø og en i Hillerød og så er der en på Fyn.

Men er der familie på Bornholm, så er det naturligvis en god undskyldning for at tage afsted og holde en uges sommerferie derovre :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så lige på fjæs, at den er god nok - Bastarder er velkomne til årets hund i rally :mrgreen:

Så mangler vi bare lige LP også :blink:

Og Camilla, man finder først ud af det ved at komme ud og prøve.

Er der nogle konkurrencer inden, du kan tage ud og prøve, så du har en fornemmelse af det? Eller nogle konkurrencer du kan tage ud og træne ved inden?

Overvejer selv at melde Bamse til i Hadsten, bare for at se hvordan han arbejder indendørs.

Det er ikke en kreds konkurrence = Færre tilmeldte og ingen skuer/udstilling ved siden af, så der er meget mindre presset og meget mindre larm, end til kreds konkurrencerne.

Ved bare ikke om jeg gider afsted 3 weekender i træk :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ehhh..... Er "årets hund" ikke kun for DKK hunde? :genert:

Mener da jeg fik at vide, at Kaia ikke kunne komme med, fordi hun var en blanding.

Vi har trænet rally i dag, for første gang i laaaaang tid med Yoda.

Fik trænet lidt på de der synkron sataner, som vi har bakset lidt med, fordi vi aldrig har trænet det.

Har fundet mit eget lille system, så han bliver pænt i positionen, så snart han har vendt. Det har knebet lidt på højre side hvor jeg jo slet ikke har arbejdet med hans position.

Det fungerede super godt!

og så fik han lov at lave lidt begynder øvelser, for at tjekke om banen til begynder holdet var ok.

Han er godt nok fin at arbejde med, selvom han har været i ro i 3 uger. Lidt vild, men meget præcis og har hovedet med.

Kan dog godt mærke, at han er lidt i underskud på den sociale konto og vil gerne hilse på alt og alle :mrgreen:

Så der er lige en lille ting vi lige skal have kigget på den næste uges tid.

Kaia skal med i morgen, hvor jeg kun har 4 på konkurrenceholdet, så hun får lov at gå en champ bane og så skal vi have trænet lidt på hendes positioner også.

Hun er blevet temmelig sløset (muuuuligvis fordi jeg har sløset :engel:) og så skal vi have arbejdet lidt med basal stimulus kontrol og ikke "Kaia tror hun ved hvad hun skal".

Jeg kommer altid til at tænke lidt på din Yoda, når Calle lige pludselig mener at der er nogen der bare SKAL klappe ham. Det var forøvrigt den største udfordring da han skulle prøve at gå inde på rallybanen. At der var en som så på inde på banen... Og skal passe på for vores træner er en af to aktive dommere til næste år, så det skal helst ikke være sådan at han skal sige Hej midt i det hele.

Men lige pludselig stopper han op og så vrikker rumpen på ham fordi han gerne vil hen og sige hej til Henning...

det er jo så bare så vanvittigt mærkeligt for mig, for Cassi er jo så meget en kælling at hun bare ikke vil tale med nogen og kan finde på at nægte at gå på den side af mig hvor træneren er, hvis hun er i virkelig dårligt humør eller hun lige bliver fornærmethed noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så lige på fjæs, at den er god nok - Bastarder er velkomne til årets hund i rally :mrgreen:

Er der nogle konkurrencer inden, du kan tage ud og prøve, så du har en fornemmelse af det? Eller nogle konkurrencer du kan tage ud og træne ved inden?

Overvejer selv at melde Bamse til i Hadsten, bare for at se hvordan han arbejder indendørs.

Det er ikke en kreds konkurrence = Færre tilmeldte og ingen skuer/udstilling ved siden af, så der er meget mindre presset og meget mindre larm, end til kreds konkurrencerne.

Calle må først komme til konkurrencer fra 12. Marts, så i den lille måned får jeg ikke presset noget ind. Der er slet ikke noget på Sjælland før konkurrencen i Guldborgsund ugen efter. Men han skal til Sorø begge gange i sandkasseklassen, og så kan jeg jo i ventetiden tage ham med ud og træne lidt på sidelinjen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kommer altid til at tænke lidt på din Yoda, når Calle lige pludselig mener at der er nogen der bare SKAL klappe ham. Det var forøvrigt den største udfordring da han skulle prøve at gå inde på rallybanen. At der var en som så på... Og skal passe på for vores træner er en af to aktive dommere til næste år, så det skal helst ikke være sådan at han skal sige Hej midt i det hele.

Men lige pludselig stopper han op og så vrikker rumpen på ham fordi han gerne vil hen og sige hej til Henning...

det er jo så bare så vanvittigt mærkeligt for mig, for Cassi er jo så meget en kælling at hun bare ikke vil tale med nogen og kan finde på at nægte at gå på den side af mig hvor træneren er, hvis hun er i virkelig dårligt humør eller hun lige bliver fornærmethed noget.

Haha, det er herligt med så sociale hunde :blink:

Nu er Yoda heldigvis en type, der altid har været ret seriøs omkring det der arbejde-nowet, så han har aldrig valgt andre fremfor arbejdet med mig.

Det er egentlig kommet helt af sig selv og han har aldrig rigtig ladet sig forstyrre af mennesker og hunde..... Ok, med undtagelse af den første indendørs prøve, hvor tidstageren sad en meter fra vores ganglinje - og hun sad lige i kyssehøjde på en af de der indbyggede sportsbænke. Heldigt man har snor på i begynder, ellers havde han siddet på skødet af hende :genert:

Men udenfor arbejdet.... For helvede altså :mrgreen:

Har et par billeder fra DM, hvor han har mere travlt med at kysse på andre, end han har med at være i nærheden af mig! :engel:

Tror aldrig de vokser fra det.

Pappa Spot er på samme måde, de er heldigvis bare ret seriøse i deres arbejde.

Men det er sådan en befrielse ifht. Bamse, som jo heller ikke rigtig gad andre mennesker og som bare ikke laver andet end at glo på mig og har total fokus på ALT jeg gør, når vi er sammen.

Man behøver bare ikke tage andre hensyn, end at sørge for grundtræning og arbejdsglæden er i orden.

SÅ meget nemmere end de her lidt sippede hunde!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hadsten plejer at være superhyggeligt og afslappet og lille bitte

Link til indlæg
Del på andre sites