luckyluna Skrevet Marts 9, 2014 Rapporter Share Skrevet Marts 9, 2014 Jeg søger noget af ovenstående til mysla. Men hvad er der ud over magtor her i øst Jylland? Fundet Tove due, men det er langt væk. Men nogen der har brugt hende til hunde? Kender hende kun fra hest Mysla har behov for en der vil give sig meget god tid. Faktisk ville en start være en god massør. Og så kunne det være akupunktur var sagen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Marts 9, 2014 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2014 Er Lise Korsgaard ikke akupunktør? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Marts 9, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2014 Er Lise Korsgaard ikke akupunktør? Jo, men kender hende kun til heste? Og der ud over har jeg ikke den store fidus til hende:-( Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Marts 9, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2014 Er Lise Korsgaard ikke akupunktør? Jo, men kender hende kun til heste? Og der ud over har jeg ikke den store fidus til hende:-( Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret Marts 9, 2014 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2014 Loui skal hen til Tove due på torsdag for dyrlægen siger kræet har ondt i bækken/ over lænden - hun halter ikke men sidder lidt sjovt m bagbenene på glat gulv. Kan komme m en Update efter besøget men en af mine kolleger (og min dyrlæge) er meget begejstret for hende. Hun har fået mine kollegas hund på alle fire ben igen efter problemer m korsbånd/ knæskal noget der ellers skulle opereres Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MissMilladk Besvaret Marts 9, 2014 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2014 Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvorfor du ikke vil til Magtor, men afhængig af grunden kunne RB Hundecentrum måske være en mulighed? Hun er under uddannelse pt. hos netop Magtor. http://rbhundecentrum.dk/massage.html Jeg kender hende ikke, udover jeg har gået en smule tll hundetræning sammen med hende, så jeg kan dog ikke komme med hverken ris eller ros til hendes behandlinger Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Besvaret Marts 9, 2014 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2014 Jeg har brugt Tove Due til mine hunde en del det sidste 1½ år. Min basenji, Selma, har gigt i nakken, som gi'er en masse spændinger ud i kroppen. Og hun har nu også fået gigtforandringer i det ene bagben. Jeg opsøgte Tove første gang i november 2012, da anden behandling ikke rigtig hjalp Selma mere. Det var fantastisk at se Tove arbejde med hende og behandle hende. Selma, som godt kan blive lidt reserveret, var fuldstændig tryg. Faktisk havde jeg taget en masse godbidder med, så Selma kunne bestikkes, hvis hun ikke var samarbejdsvillig, men de kom aldrig op af tasken Selma var en helt anden hund efterfølgende. Frisk, glad og ikke mindst smidig og haltfri! Siden har jeg holdt det vedlige hver 3. måned. Og min whippet, Madonna, bliver også gået igennem og behandlet samtidig. Jeg har i øvrigt også selv fået behandling af Tove. Jeg har en gammel piskesmældsskade, som plager mig meget, men det fik hun også rykket på. Jeg er meget glad for at komme ved Tove og ved ikke, hvad jeg ellers skulle gøre med Selma. Og jeg skal faktisk derned på fredag, hvor begge hunde skal behandles. - Og så dækker hundenes sygeforsikring behandlingen :5up: Jeg kan rigtig godt li' Toves rolige tilgang til dyrene - det gi'er også en god ro på hundeejer. Hun bruger osteopati, kraniosakralterapi og akupunktur. Det er en behandlingsmetode udviklet af hende selv, og nålene skal ikke sidde længe, som i klassisk akupunktur, så det er ikke slemt for hundene. LuckyLuna: Tove kører jo rundt i hele landet. Der er en kalender med opsamlingssteder på hendes hjemmeside. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Marts 9, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2014 Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvorfor du ikke vil til Magtor, men afhængig af grunden kunne RB Hundecentrum måske være en mulighed? Hun er under uddannelse pt. hos netop Magtor. http://rbhundecentrum.dk/massage.html Jeg kender hende ikke, udover jeg har gået en smule tll hundetræning sammen med hende, så jeg kan dog ikke komme med hverken ris eller ros til hendes behandlinger Tusind tak. Det kunne lige være en mulighed Jeg har intet problem med magto r, men mysla har desværre.:-( Hun har dårlige associationer fra de gange hvor hun er blevet behandlet mens hun var meget øm. Inden vi fandt ud af det var hofterne. Og hun tilgiver ikke så let. Vi har så været ved en ansat han havde derude og det var bedre. Men hun er der ikke mere. Så tror da jeg vil prøve at kontakte hende her. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Marts 9, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2014 Jeg har brugt Tove Due til mine hunde en del det sidste 1½ år.Min basenji, Selma, har gigt i nakken, som gi'er en masse spændinger ud i kroppen. Og hun har nu også fået gigtforandringer i det ene bagben. Jeg opsøgte Tove første gang i november 2012, da anden behandling ikke rigtig hjalp Selma mere. Det var fantastisk at se Tove arbejde med hende og behandle hende. Selma, som godt kan blive lidt reserveret, var fuldstændig tryg. Faktisk havde jeg taget en masse godbidder med, så Selma kunne bestikkes, hvis hun ikke var samarbejdsvillig, men de kom aldrig op af tasken Selma var en helt anden hund efterfølgende. Frisk, glad og ikke mindst smidig og haltfri! Siden har jeg holdt det vedlige hver 3. måned. Og min whippet, Madonna, bliver også gået igennem og behandlet samtidig. Jeg har i øvrigt også selv fået behandling af Tove. Jeg har en gammel piskesmældsskade, som plager mig meget, men det fik hun også rykket på. Jeg er meget glad for at komme ved Tove og ved ikke, hvad jeg ellers skulle gøre med Selma. Og jeg skal faktisk derned på fredag, hvor begge hunde skal behandles. - Og så dækker hundenes sygeforsikring behandlingen :5up: Jeg kan rigtig godt li' Toves rolige tilgang til dyrene - det gi'er også en god ro på hundeejer. Hun bruger osteopati, kraniosakralterapi og akupunktur. Det er en behandlingsmetode udviklet af hende selv, og nålene skal ikke sidde længe, som i klassisk akupunktur, så det er ikke slemt for hundene. LuckyLuna: Tove kører jo rundt i hele landet. Der er en kalender med opsamlingssteder på hendes hjemmeside. det lyder jo rigtig ggodt. Jeg kan ikke se priser på siden, hvad tager hun for en behandling?Mysla er nemlig ikke forsikret;-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Besvaret Marts 9, 2014 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2014 det lyder jo rigtig ggodt. Jeg kan ikke se priser på siden, hvad tager hun for en behandling?Mysla er nemlig ikke forsikret;-) Det koster 700 kr for første gang og 600 kr efterfølgende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret Marts 14, 2014 Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2014 nu har jeg været hos Tove Due, og hun fandt 8 steder på Louis ryg, hvor der lige skulle justeres med en mild form for kiropraktik. jeg fik indtrykket at Tove er meget kompetent og vidende på mange områder, og hun forsøger ikke at "overbehandle" (kom igen hver 14. dag resten af hundens liv/ du skal også have det her naturmedicin osv osv). desværre havde jeg glemt noget legetøj eller et ben til at aflede med, så Loui teede sig som en sæk lopper (det gjorde sandsynligvis også ondt at blive "rettet ud", og det gjorde det lidt svært for Tove at behandle optimalt - huskenote til mig selv til næste gang nu er jeg selv en klovn til at mærke myoser osv, men kræet har ikke reageret da jeg trykkede hende over korsbenet i dag, som hun gjorde tidligere, så jeg mener at det har hjulpet på hendes smerter. lidt OT: min egen holdning til alternativ behandling er, at det er perfekt til nogle "dårligdomme" og medicin og kirurgi er bedst til andre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
turpohunden Besvaret Marts 14, 2014 Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2014 Du kan finde en masse hundemassører her: http://www.hundemassor.dk/hundemassoerer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Marts 27, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 27, 2014 Så har mysla været en tur ved Regitze. Hun brugte rigtig meget tid på at gøre det hele så blidt som muligt. Mysla er meget modvillig til at tage i mod behandling. Altså hun er på bordet og hun spiser godbidder, men hun stresser og spænder i mod. Hun er så bange for at det gør ondt. Men efter et stykke tid gav hun slip til noget i nakken, lukkede munden og øjnene og kom med et lille gab bagefter. Så begyndte hun at tillade lidt mere kunne man se og hendes øjne var knap så nervøse ved det. Men som Regitze sagde, hun vil helst ikke give slip, eller indrømme hun har ondt- hun vil ikke være til besvær. Det ramte bare så godt, for det vil hun virkelig ikke. Uanset hvor ondt hun har, så mander hun sig bare op og skjuler det og fortsætter. Det sluttede med at hun faktisk fik lidt behandling på ryggen hvor hun havde rolige øjne, så selvom der er et stykke vej til en hund som trygt lader sig behandle, så var dette klart en bedre oplevelse for hende end mange andre gange. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts