Hop til indhold

Lamaze legetøj til hvalpe?

Gæst Dutti
 Share

Recommended Posts

Halløj,

jeg er ny herinde. På fredag får jeg min første hund siden jeg flyttede hjemmefra for 14 år siden :D

Min mand og jeg har 3 drenge, som havde noget legetøj fra Lamaze, da de var babyer. Mit spørgsmål lyder så på, om man egentlig må give det til en hund? Altså der kan vel ikke være nogen skadelige stoffer i det for hunden, eftersom det jo er fremstillet til bayer. Men mon det kan være skadeligt, når nu hunden bider så meget i det? Grunden til jeg kom til at tænke på det er, at jeg i dag var ude i diverse dyrebutikker for at finde ting til ham, og der kiggede jeg også på legetøj til ham, og noget af det mindede mig altså en del om det legetøj fra Lamaze, som vores drenge havde :) Deraf spørgsmålet ;)

Håber nogen kan give mig et godt svar på dette, da det jo i så fald kunne spare mig for lidt penge på hundelegetøj :)

Mange hilsner Dorthe

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til og glædelig hvalp :-D

Jeg ville bruge det. Købte af og til bamser i Genbrugsen til hundene. Bare vær opmærksom på, om der er små dimser der kan bides af og sluges (øjne, knapper mm). Og så smid legetøjet ud, når det er bidt i stykker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til og glædelig hvalp :-D

Jeg ville bruge det. Købte af og til bamser i Genbrugsen til hundene. Bare vær opmærksom på, om der er små dimser der kan bides af og sluges (øjne, knapper mm). Og så smid legetøjet ud, når det er bidt i stykker.

Det er netop det gode ved Lamaze produkterne. Der er ingen dimser og dutter som kan ryge af og blive slugt. Det er alt sammen i stof - stofben, -øjne, -vinger osv. Noget af det har så en pivedims i eller noget knitrepapir :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har helt ret i, at man snart ikke kan kende forskel på babylegetøj og hvalpelegetøj længere ;-)

vær dog omærksom på at hundehvalpe er meget hårdere ved tingene end babyer, så hvis der fx er fyld i det, så vil dette fyld komme ud. Er der smådele på? Så vil de blive bidt af...

Det er jeg helt med på. Hvis jeg beslutter mig for at bruge det, forventer jeg ikke, at det vil kunne bruges igen ;) Det gode ved Lamaze-tingene er, at der ikke er sådan noget sommer knapper mm. Alt er lavet af stof. Noget af det har en pivedims eller knitrepapir i. Jeg tænker lidt over, om jeg vil bruge det eller ej. Når alt kommer til at er det jo heller ikke sikkert drengene vil være med til det, selvom de er vokset fra det ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror, at du skal invistere i noget rigtigt hundelegetøj, for tror ikke, at Lamaze vil kunne holde til skarpe hundetænder ;-)...du kunne evt. prøve, at sælge legetøjet og så købe hundelegetøj for pengene :-)

Nej, det vil jo nok gå i stykker på et tidspunkt, hvis jeg ender med at bruge det. Jeg tror lige, jeg giver det en tanke til ;) Men Lamaze er ret god kvalitet, og helt ærligt, så syntes jeg bare ikke, der var den store forskel på det og så det legetøj jeg fandt i dyrebutikken idag ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine har haft babylegetøj og bamsef vi har købt i genbrug... De kan godt lide knitretingene. Jeg har dog fjernet bjælder og den slags indeni, da de kan sluges. Jeg ville ikke have kvaler med det...

pet stages legetøjet er næsten identisk med Lamaze

pet stages http://www.seapets.co.uk/products/dog-supplies/dog-toys-and-treats/dog-toys/petstages-toys/all-products.html

Lamaze http://www.dhgate.com/product/lamaze-educational-toys-baby-tolo-toys-crib/131606882.html

image.jpg

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak for jeres svar. Så tror jeg altså at legetøjet bliver genbrugt til hvalpelegetøj. Jeg havde også godt tænkt på det med bjælderne, der er vist et af dem, som har en bjælde i. Og så holder jeg ellers bare godt øje med, hvornår det begynder at gå i stykker, og så ryger det ud :) Så har det vist også udtjent sin værnepligt efter 3 drenge og 1 hvalp ;)

Nu må det så bare gerne blive fredag, så jeg kan få hentet ham hjem - glæder mig som et lille barn til juleaften :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Jeg ville også klart bruge det ;-)

Dog selvfølgelig holde øje når det går i stykker også bare smide det ud.

Jeg brugte min nieces "bideting" til min lille Zeus da han var hvalp :-)

Det var ikke noget han havde når han var alene hjemme men når vi var hjemme og kunne holde øje, det var bare et hit :-)

Link til indlæg
Del på andre sites