Hop til indhold

I aften kl. 21.00 på DR2

Umulia
 Share

Recommended Posts

[h=2]DR2 Undersøger: De forbudte hunde[/h]Den nu tidligere politibetjent Lars Bo Lomholt blev i februar 2013 landskendt, da han tog loven i egen hånd og bortførte schæferhunden Thor, som stod til at blive aflivet på grund af hundeloven. Han mistede sit job og har siden viet sit liv til hundene og kampen mod hundeloven, der siden 2010 har forbudt 13 hunderacer.

Men er de 13 racer farligere end andre hunde? Og er det rimeligt at det er hundeejerne, som skal bevise, at deres hund er lovlig?

DR2 Undersøger de forbudte hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krøllebølle

Jeg er hverken for eller i mod,ved faktisk ikke hvad jeg mener.

Men undre mig altid over udsagnet " det er ikke hunden der er farlig, men den anden ende af snoren" for er det ikke lidt selvmodsigende ?? Hvorfor siger man så ikke det om andre hunderacer, hvorfor er en labrador ikke farlig, hvis den anden ende af snoren er en idiot ? Hvorfor kræver det særlig hundekunstskaber af eje en sådan hund, for at den ikke bliver farlig ? Det er et underligt udsagn, for det siger jo netop at hunden kan blive farlig, modsat andre hunde , mens de i samme sætning siger den ikke er mere farlig end andre hunde ?

Nå men hende der adfærdskvinden, gav jeg godt nok ikke meget for. Da hun sagde " den ører er alt alt alt for lange til at være en ammstaff " og ørene gik til starten af kæben. Bagefter kommer der så et billede af den der kenzo og dens ører går da nøjagtig lige så langt ned ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var en lidt tynd kop te, men jeg hæftede mig ved at der overhovedet ikke var nogen fakta lagt frem omkring udviklingen efter lovgivningen. Er overfaldene faldet i omfang og følger. JHM sagde noget om at det ikke kunne ses i tallene? Måske har problemet i virkeligheden været at dagbladene kørte en kampange før lovgivningen.

Til gengæld forstår jeg godt de der siger at problemet ikke er hundene med det der er i den anden ende af linen. Der er jo mange andre end de 13 racer hvor især hanhundene sagtens kan udvikles til meget aggresive lømler, hvis ejeren ønsker det eller bare ved notorisk forkert behandling. Og der er jo helt sikkeert individer indenfor mange, mange racer som meget let bliver aggresive ifht. Andre hunde. Skulle man forbyde alle racer hvor individer kan være aggresive overfor andre hunde taler vi om utallige racer ingen nævnt og ingen glemt.

På samme måde kan en god hundeejer sagtens eje en af de 13 racer og sikre at den på ingen måde er til fare for sine omgivelser.

Link til indlæg
Del på andre sites