Hop til indhold

Alene hjemme

Gæst susanne72
 Share

Recommended Posts

Gæst susanne72

Hej

Vi har en gravhund på 5 måneder. Han er alene 8 timer til hverdag, og klarer det rigtig fint. Han er for længst renlig og hverken bider i ting, piver eller gør.

Vi er så lidt uenige om herhjemme, om vi kan tage imod en middagsinvitation uden hund på en hverdagsaften. Det vil indebære, at han skal være alene hjemme de normale 8 timer, derefter kommer en af os hjem og er sammen med ham i 1½ time, hvor den næste kommer hjem. Hvis vi tager imod invitationen skal vi køre fra bettemanden så snart voksen 2 kommer hjem. Så 8 timer alene, 1½ time med 1 voksen og så alene igen 5-6 timer. Det er en engangsforteelse pga en invitation. Ingen tvivl om, at han vil klare at være alene hjemme, men igen er det også virkelig mange timer. Er det forsvarligt den ene gang, eller skal vi sige nej tak til restaurantmiddagen?

Vi er som sagt ikke helt enige, så vil bare godt høre andres synspunkter og holdninger. Men lige så sød og kærlig og forkælet som han er, lige så stålfaste er vi på, at han SKAL kunne være alene hjemme, og ikke altid skal med under armen. Men er det for tidligt for ham nu med sådan en dag? :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Jeg er enig med Blueberry, en enkelt gang så går det nok.

Her sker det måske 1 gang i året ;-) men har det ikke så godt med det, da mine også er alene 8 timer hver dag (uden problemer) men går ikke fra dem igen når vi først er hjemme, men som sagt det sker.

Jeg gør så det at dagen inden bliver de meget aktiveret og dagen efter igen...

Det er nok mere samvittigheden over det ;-)

Men ja ellers noget pasning nabo / familie der lige kigger ind til ham?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er enig med Blueberry, en enkelt gang så går det nok.

Her sker det måske 1 gang i året ;-) men har det ikke så godt med det, da mine også er alene 8 timer hver dag (uden problemer) men går ikke fra dem igen når vi først er hjemme, men som sagt det sker.

Jeg gør så det at dagen inden bliver de meget aktiveret og dagen efter igen...

Det er nok mere samvittigheden over det ;-)

Men ja ellers noget pasning nabo / familie der lige kigger ind til ham?

jeg er enig med begge i både forslag om "kigge-ind-person" og at det går nok denne ene gang :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er enig med de andre, at når det ikke er noget der sker på ugentlig basis, så er jeg sikker på at han nok skal klare det fint. Dog kan det være anderledes for hunden at være alene hjemme om aftenen/natten, da der kan forekomme nogle andre lugte og lyde og desuden er mørkt udenfor. Hvis I har mulighed for det, kan I evt. optage ham med lyd og på den måde finde ud af om at han er ligeså god til at være alene hjemme om aftenen, som han er om dagen - så ved I det til en anden gang.

Hvis jeg stod i samme situation, ville jeg vælge at tage ham på en god lang snusetur inden I går fra ham igen, så han er træt og sover. Desuden kan I jo aftale at én af jer tager hjem tidligere end den anden, sådan at I ikke begge kommer sent hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er meget længe for en lille hvalp! I skal nok være forberedte på, at selvom han til daglig er flink og ikke laver ballade, så gør han det måske når han igen blir ladt alene, eller den næste dag. Husk på at når I kommer hjem er det jo sengetid, og han skal sove igen. For så at blive efterladt de sædvanlige 8 timer næste dag...

Link til indlæg
Del på andre sites