Hop til indhold

HJÆLP min mors venind

Gæst rikken20
 Share

Recommended Posts

Gæst rikken20

Hej hunde mennesker!

Jeg har brug for hjælp!

Min mors veninde har købt en omplacerings hund hos en opdretter i jylland efter meget overvejelse og forberedelse - hun er i forvejen et kyndigt hunde menneske.

Problemet består i at hendes arbejde havde højt og helligt lovet at det var helt OK hun tog ham med på jobbet og nu har de ombestemt sig! Så nu står hun med en hund der absolut ikke kan være alene hjemme og en opdretter der ikke vil have ham tilbage. Han er pt. i ''hunde dagpleje'' hos min mor da hun arbejder aften, og det går fint.

Min mors veninde er jo helt nede i kulkælderen og mit hunde hjerte bløder jo for dem begge da hun ser sig nødsget til at sælge ham.

Mit spørgsmål er nok for optimistisk, men jeg ved jo han kan lære det med den rette træning hver dag, så skulle der være nogen herinde med idéer, forslag, eller kenskab til hunetræning hvor han kan være i pleje om dagen og blive trænet, høre jeg gerne for jer!

Hun bor mellem Vordingborg og Næstved.

Hvis det gør nogen forskel er han en meget sød og tillidsfuld Chodský Pes - tjekkisk hyrdehund :)

Tak!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med en hundedagpleje? Har din mors veninde overvejet det? Tænker at det måske kunne være en løsning i en periode, indtil han har lært at være alene.

Det kræver selvfølgelig, at personalet i hundedagplejen kender til hundesprog og hundeadfærd, så man kan overlade hvalpen til dem med god samvittighed og vide, at han får en god oplevelse, ikke bliver trynet af andre hunde osv.

Hvorfor vil opdrætteren ikke tage ham tilbage?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjah.. sådanne aftaler, som man er dybt afhængig af, skal man helst have skriftligt. Det kunne jo være sagt halvt for sjov, eller være lovet af nogen, der ikke havde myndighed til at give tilladelsen.

...Men det er jo en lille charmerende hund, så der vil sikkert ikke være de store problemer med at finde ham et nyt hjem?

Jeg kan bare ikke se, hvorfor det skulle være nødvendigt? Hvis han kan være hos din mor om dagen og hos din mors veninde om aftenen, så er det da en rigtig fin løsning?

Den lille hund kan sagtens vænne sig til, at sådan er livet bare.. Og så kan han sprede glæde i TO hjem.. :blink:

Hvor længe har din mors veninde haft hunden? Og hvor gammel er han?

Jeg vil tro, at han efterhånden kan lære at være lidt alene når han føler sig godt tilpas og tryg begge steder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst rikken20
Hvad med en hundedagpleje? Har din mors veninde overvejet det? Tænker at det måske kunne være en løsning i en periode, indtil han har lært at være alene.

Det kræver selvfølgelig, at personalet i hundedagplejen kender til hundesprog og hundeadfærd, så man kan overlade hvalpen til dem med god samvittighed og vide, at han får en god oplevelse, ikke bliver trynet af andre hunde osv.

Hvorfor vil opdrætteren ikke tage ham tilbage?

Tak for svar :)

Vi er også i gang med at finde hundedagpleje eller en privat passer der kan være med ham og træne ham samtidig - men det er vidst ikke helt så let at finde... og slet ikke på sydsjælland.

Jeg ved desværre ikke hvorfor opdrætter ikke vil tage ham tilbage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst rikken20
Tjah.. sådanne aftaler, som man er dybt afhængig af, skal man helst have skriftligt. Det kunne jo være sagt halvt for sjov, eller være lovet af nogen, der ikke havde myndighed til at give tilladelsen.

...Men det er jo en lille charmerende hund, så der vil sikkert ikke være de store problemer med at finde ham et nyt hjem?

Jeg kan bare ikke se, hvorfor det skulle være nødvendigt? Hvis han kan være hos din mor om dagen og hos din mors veninde om aftenen, så er det da en rigtig fin løsning?

Den lille hund kan sagtens vænne sig til, at sådan er livet bare.. Og så kan han sprede glæde i TO hjem.. :blink:

Hvor længe har din mors veninde haft hunden? Og hvor gammel er han?

Jeg vil tro, at han efterhånden kan lære at være lidt alene når han føler sig godt tilpas og tryg begge steder.

Tak for svar - ja jeg ville jo også personligt have fået aftalen på skrift, men sådan er det nu jo bare en gang.

Han er heller ikke ret stor, 35 kg måske og 8 måneder - mest pels :)

Det er ikke en optimal løsning da min mor ikke kan tage nogen steder i sin fritid, da når jeg siger han ikke kan være alene hjemme mener jeg i den grad at det er ligeså snart man lukker døren efter sig, og det vil min mors veninde ikke byde hende. Det er bare lige den bedste løsning til vi finder på noget andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej. Men løsningen er vel heller ikke at hunden hele tiden skal være hos andre. Løsningen må vel være at hunden lærer at være alene hjemme.

Og det må hun så arbejde med.

Men indtil man er kommet så langt med alene-hjemme træningen, at hunden kan være alene en hel arbejdsdag kan det da godt være nødvendigt at lade den blive passet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst rikken20

Løsningen pt. er at hun sælger ham eller han kan være et sted om dagen mens hun er på job og blive alene hjemmetrænet både af dem og hende når hun har fri, weekender osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men indtil man er kommet så langt med alene-hjemme træningen, at hunden kan være alene en hel arbejdsdag kan det da godt være nødvendigt at lade den blive passet.

Det har du fuldstændig ret i. Jeg forstår bare ikke at man ikke sikre sig bedre. Hun må da havde vist at den ikke kunne være alene hjemme siden hun lavede aftalen med sin arbejdsplads. Det er selvfølgelig beklageligt at de trækker deres tilbud uden man som ejer har et andet langsigtet brugbart alternativ i baghånden.

Tænk hvis hunden skal sælges, så er det det 5. hjem indenfor 8. mdr. Det er da synd.

1. hjem....hvor den er født

2. hjem....hvor den blev solgt til

3. hjem....hos den opdrætter der tog den til sig

4. hjem....hvor den bor nu

5. hjem....?

Synd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har du fuldstændig ret i. Jeg forstår bare ikke at man ikke sikre sig bedre. Hun må da havde vist at den ikke kunne være alene hjemme siden hun lavede aftalen med sin arbejdsplads. Det er selvfølgelig beklageligt at de trækker deres tilbud uden man som ejer har et andet langsigtet brugbart alternativ i baghånden.

Tænk hvis hunden skal sælges, så er det det 5. hjem indenfor 8. mdr. Det er da synd.

1. hjem....hvor den er født

2. hjem....hvor den blev solgt til

3. hjem....hos den opdrætter der tog den til sig

4. hjem....hvor den bor nu

5. hjem....?

Synd.

Ja, det er ikke optimalt, men sket er sket. Forhåbentligt lærer ejeren af det.

Link til indlæg
Del på andre sites