Jane Skrevet November 20, 2014 Rapporter Share Skrevet November 20, 2014 Vi gør alle vores bedste for, at give vores hunde det bedste hundeliv. Vi kan have forskelige interesser med vores hunde. Vi har vores svage og stærke sider. Her vil jeg gerne høre om de stærke sider og håber, at vi kan lære af hinanden. Nu skal det ikke være for nem. Så kun 2 svar fra hver. Der må gerne debattes, hvad andre kommer med af svar. Men først efter, at man selv er kommet med sine svar. Jeg har tålmodigheden og roen. Jeg er god til at læse mine hunde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret November 20, 2014 Rapporter Share Besvaret November 20, 2014 Elsker når man skal rose sig selv:mrgreen: Jeg skaber hurtigt tillidsbånd med dyr. Jeg er rolig og tålmodig (99% af tiden:engel:). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hofferne Besvaret November 20, 2014 Rapporter Share Besvaret November 20, 2014 Kun to ting - det er svært! Jeg har altid fokus på hvad der er bedst for min hund i alle sammenhænge, og jeg er god til at læse ham. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret November 20, 2014 Rapporter Share Besvaret November 20, 2014 Jeg er god til at læse dyr generelt og mine egne dyr i særdeleshed og jeg er meget fokuseret på at han skal have det godt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Besvaret November 20, 2014 Rapporter Share Besvaret November 20, 2014 Jeg elsker mine hunde betingelsesløst, og kan derfor ikke være træt/sur/irriteret på dem særlig længe af gangen. Jeg elsker at være sammen med dem på alle måder (hygge/træning/gåture/udstilling osv) Og så prøver jeg altid at holde fokus på deres velbefindende og sige til/fra på deres vegne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Alfen Besvaret November 21, 2014 Rapporter Share Besvaret November 21, 2014 jeg er ikke sikker på jeg altid er en god hundeejer jeg forsøger at give mine hunde et godt liv, men ærlig talt, nogen gange går det galt og jeg får gjort noget jeg egentlig ikke syntes er ok, fx at lade Alfen være alene hjemme, eller snyde Pjevs for en tur ud over marken;) livet er vel sådan, vi kan ikke altid gøre de ting vi egentlig syntes er bedst Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DorteDK Besvaret November 21, 2014 Rapporter Share Besvaret November 21, 2014 Jeg er rigtig god til at læse mine hunde og læse deres sprog, jeg ved nøjagtig hvad de vil og ikke vil. Og kan se når de er dårlige eller rigtig godt tilpas (det kan min mand derimod slet ikke se eller finde ud af - han er dog blevet bedre ) Jeg er tålmodig omkring dem, for de er jo så søde at man ikke kan være andet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Alfen Besvaret November 21, 2014 Rapporter Share Besvaret November 21, 2014 jeg er ikke sikker på jeg altid er en god hundeejer jeg forsøger at give mine hunde et godt liv, men ærlig talt, nogen gange går det galt og jeg får gjort noget jeg egentlig ikke syntes er ok, fx at lade Alfen være alene hjemme, eller snyde Pjevs for en tur ud over marken;) livet er vel sådan, vi kan ikke altid gøre de ting vi egentlig syntes er bedst jeg kan desværre ikke slætte ;( jeg kom igen til at skrive før jeg fik forstået hvad emnet var;( undskyld Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PBC Besvaret November 21, 2014 Rapporter Share Besvaret November 21, 2014 Jeg giver mine hunde et meget indholdsrigt hundeliv Jeg skaber rammer som giver ro, tryghed og harmoni i hverdagen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret November 21, 2014 Rapporter Share Besvaret November 21, 2014 Jeg kan ikke trække to ting frem og sige, at det netop er dem, som gør mig til en god hundeejer, det er en samlet pakke, men muligvis erfaringen/overblikket med forståelsen for, hvad en given handling/situation kan føre til, så jeg får bremset uhensigtsmæssig adfærd og tilskyndet hensigtsmæssig adfærd. Den anden ting er muligvis min indfølingsevne, som giver en rigtig god situationsfornemmelse. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Kirsten90 Besvaret November 21, 2014 Rapporter Share Besvaret November 21, 2014 Jeg er en god hundeejer fordi jeg vil gøre stort set alt for mine hunde. Jeg bilder mig også ind at jeg er god til at læse mine hunde, omend det er sværere for mig med terrierne. Det gør mig helt sikkert ikke til en god hundeejer, men jeg har BRUG for hundene i mit liv. Jeg bliver trist uden. Derfor er hundene nok bedre for mig end jeg er for dem... Især i øjeblikket hvor jeg er langtidssygemeldt gør de en kæmpe forskel for mig, hvilket også er grunden til at jeg vil gøre mere eller mindre alt for mine basser. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret November 21, 2014 Rapporter Share Besvaret November 21, 2014 Uha svært at trække nogle ting frem og ikke andre Men måske er jeg en god hunde ejer fordi jeg er god til at opveje de fejl jeg laver og det de udsættes for der er knap så godt, med noget andet der giver indhold og betyder noget for dem. For eksempel er de meget alene hjemme, men vil gengæld aktivere jeg dem en masse med indholdsrige aktiviteter. Og så er jeg god til at sætte mig i deres sted og forstå deres handlinger. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
pivpiv Besvaret November 21, 2014 Rapporter Share Besvaret November 21, 2014 Jeg ved det ikke, for jeg ved ikke om jeg er en god hundeejer. I nogle øjne er jeg, i andre øjne er jeg for meget og i tredje øjne er jeg for lidt. Jeg ved at jeg elsker mine hunde og forkæler dem med nus og mad og de bliver brugt. Men samtidigt kan jeg fortryde noget jeg gjorde med den gamle og ikke gør med Luna eller omvendt. Så i bund og grund ved jeg det ikke. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Maria84 Besvaret November 21, 2014 Rapporter Share Besvaret November 21, 2014 Jeg synes ikke altid at jeg er en god hundeejer og indimellem kan jeg godt få dårlig samvittighed overfor dem... men det der er godt er: - Jeg kender deres styrker og svagheder og tager hensyn til dette. - Jeg elsker hundene meget højt og jeg vil gøre næsten alt for dem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Krøllebølle Besvaret November 21, 2014 Rapporter Share Besvaret November 21, 2014 Jeg har humor og oceaner af tålmodighed, hvilket er en nødvendighed, med hunde som bare ikke reagere som man ville forvente. Jeg lytter meget til hvad hunden siger og ville gøre ALT for hunden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret November 22, 2014 Rapporter Share Besvaret November 22, 2014 Jeg synes ligesom flere andre, at det er enormt svært at nævne lige præcis to ting. Ninjamor siger det så fint, at det er lidt en pakkeløsning. Det er også svært, fordi andre kunne føle sig ramt, selv om det slet ikke er meningen. Som eksempel kunne jeg sige, at jeg bruger enormt meget tid sammen med dem, da jeg ikke har fuldtidsarbejde. Det betyder ikke, at de, der HAR fuldtidsarbejde ikke kan være fantastiske hundeejere. Jeg ved, der er mange af dem herinde, og mange der har stor succes i forskellige discipliner. Det kan man ikke, hvis man ikke er en virkelig god hundeejer. Så jeg vil vælge at nævne to ting som andre har sagt om mig: - Jeg er en ret rolig person som inspirerer tillid, ikke opfarende, og hvis hunden ikke gør som jeg vil, så kigger jeg på mig selv først. - Når enden er nær, er jeg god til at læse hvornår det er tid, og så er jeg god til at spille skuespil og være der for hunden indtil det sidste åndedræt. Først når den er væk, tillader jeg mig selv at miste kontrollen og tude øjnene ud. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret November 22, 2014 Rapporter Share Besvaret November 22, 2014 Hvad indebærer dette at ville gøre alt for sine hunde? Flere skriver ofte dette, men hvad mener I egentlig, vitterligt alt eller alt indenfor visse grænser og hvilke grænser er det så? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jane Besvaret November 22, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 22, 2014 Selvfølgelig kan ingen kun med to eksempler give et fuldt billede af de gode ting, som hver især gør for sine hunde. Og da ingen af os er perfekte, kan vi heldigvis stadig blive bedre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
NannaSoko Besvaret November 22, 2014 Rapporter Share Besvaret November 22, 2014 1) Jeg opfylder hundenes behov for sund føde, vand, varme og tryghed i det omfang jeg kan 2) Jeg hidser mig ikke op, skælder ikke ud, råber ikke og er i det hele taget til at regne med Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Kalokagathia Besvaret November 22, 2014 Rapporter Share Besvaret November 22, 2014 Jeg er heller ikke sikker på at jeg altid er en god hundeejer, men alligevel: - Jeg har efterhånden en bred viden om hunde, som giver mig mange redskaber i det daglige mht adfærd, træning, sundhed etc. - Jeg er god til at bevare roen og tålmodigheden - jeg bliver meget sjældent irriteret i min omgang med mine hunde (de er jo skønne ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Pernille og Lucca Besvaret November 23, 2014 Rapporter Share Besvaret November 23, 2014 Jeg elsker og respekterer fuldt ud min hund med dens fejl og mangle Jeg er kærlig og konsekvent Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
spjæt Besvaret November 23, 2014 Rapporter Share Besvaret November 23, 2014 Jeg har en glad hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret November 23, 2014 Rapporter Share Besvaret November 23, 2014 Jeg har en glad hund. Ja, så kort kan det jo egentligt siges Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PBC Besvaret November 23, 2014 Rapporter Share Besvaret November 23, 2014 Jeg har 2 glade hunde, så jeg er dobbelt så god:engel: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Beaglepack Besvaret November 23, 2014 Rapporter Share Besvaret November 23, 2014 At mine hunde er glade og tilfredse og har et godt hundeliv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts