Lenschow Skrevet Juni 12, 2015 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2015 Hvad gør man egentlig hvis man finder en herreløs hund? Er det politiet? Jeg har lige stået i en sjov situation, hvor det bankede på min dør og så kiggede jeg ud, og Aslan var helt stille - hvilket han ikke er normalt - jeg kunne se en lys hund uden for, men ingen mennesker. Så jeg lukkede Aslan væk og åbnede - og der sad en hund! Alletiders søde tæve - jeg vil tro hun var på hanhunde-kig :slem: hahaha En virkelig sød hund - tror det var en collieblanding og hun sagde ingenting - sad bare der lige så sød og bankede på. Så kom der en nabo og sagde - der er to mere bag ved huset. What? hahaha:mrgreen: Åh nej og ingen halsbånd Men så kom der en meget urolig mand løbende og kaldte, og det var så ejeren heldigvis, så han gik hjem med alle tre og de gik lige så roligt med og så uskyldige ud:banan: Jeg anede virkelig ikke, hvad jeg skulle have gjort. Er det bare politiet? Men er der så ikke risiko for aflivning? De var nemlig så skidesøde de her hunde og meget rolige og lydige, og derfor trak jeg den lidt må jeg indrømme med at ringe.. fordi jeg var lidt i tvivl om konsekvenserne... Er der nogle herinde, der ved, hvad man gør og hvad der sker i sådan en situation. Det var ikke ulovlige hunde, men en slags hyrdemix i temmelig stor - bernhard/collie vil jeg tro - og hold op et par kærlige hunde - OG en lettet ejer Her er vores gæst, som sad og bankede på uden for. Så har man prøvet det! At åbne og så sidder der bare en hund og ingen ejer. Dyreglad som jeg er, var jeg tæt på at sige kom ind som første reaktion hahaha:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lenschow Besvaret Juni 12, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 12, 2015 Ja jeg var sådan i tvivl, for har boet her i mange år og aldrig set dem før, så det er ikke "hverdagskost" at de stikker - og jeg MENER at det koster kassen at hente tre løse hunde? Jeg ville derfor gerne give ejeren en chance Også fordi de var så lydige og søde. de fulgte bare med en uden snor og sad og gik plads osv. Det er helt sikkert ikke hunde, der normalt bare render løs - de var trænede. Hormoner hormoner Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lenschow Besvaret Juni 12, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 12, 2015 Jeg har googlet lidt og det ser ud til at det koster 3-4000 kroner PER hund - ooouch! Det KAN jo ske for alle at de stikker - jeg ved godt det ikke MÅ ske, men det KAN jo ske, når man har mange. Jeg er nu glad for at ejeren kom selv for sikke da en udgift! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juni 12, 2015 Rapporter Share Besvaret Juni 12, 2015 Hvis man har mulighed for det, kører man selv dyret til et internat, og ellers sender politiet Falck ud efter dyret. Jeg plejer nu bare at tage dem med hjem:mrgreen: Man bliver i øvrigt ret tit stemplet som den skøre hundedame, når man lige stopper for en løs hund på landevejen, henter en hundesnor og så smider den i bagagerummet med ordene "jeg skal nok passe den til ejeren dukker op":oops: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Miss_M Besvaret Juni 13, 2015 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2015 Det er ganske rigtigt politiet man kan ringe til. Det har jeg gjort en gang.... Fordi denne hund luftede sig selv for 117 gang på en temmelig befærdet landevej og denne gang var nået 4 km. væk hjemmefra på vej ind mod Ikast bymidte. Og ejer stadig ikke havde lært noget de 117 gange jeg havde ringet på og afleveret, eller ringet og bedt ham afhente hunden hos mig. Der fik jeg bare besked på at beholde hunden længst muligt og så slippe den løs. Uagtet det var vildt farligt den løb rundt midt ude på landevejen. Det tog vildt langt tid før de gad gøre noget som helst og der ringede de så bare til dyrenes beskyttelse - Så dem kan man lige så godt prøve at kontakte direkte. De er i hvertfald noget mere interesserede i at få hunden hjem til ejer uden den er til fare for sig selv eller andre, end politiet er. Så de gange hvor der har været visit (det sker en gang imellem hos os, at folk glemmer hunde ikke skal lufte sig selv, selvom man bor på landet :blink:) hos os fra fremmede hunde uden halsbånd, så har jeg spurgt min gode dyrlæge om han lige gider chip-scanne. Det har jeg gjort to gange, hvor der er kommet hunde uden halsbånd i dagtimerne og der har vi kunne finde ejeren via chip - Meget ulykkelige ejere, der var meget glade for at få deres hund igen. Det har heldigvis været i dagtimerne. Ellers har vi heldigvis så mange hunde-liner herhjemme og motion er sundt, så vi har også været på rundtur hos de nærliggende gårde for at finde ejermanden til en hund, når folk ikke har taget telefonen når vi har ringet. Dertil har vi så de faste der kigger forbi, som vi bare lukker inde i hundegården med et kødben, hvis vi ikke kan få fat i ejer. Og så indtales der en besked på telefonsvaren og ejeren afhenter så hunden når de høre den. I et tilfælde er det ca. en gang i måneden det sker, så de kender rutinen og er helt ok med den praksis Det er så herligt at bo på landet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Juni 13, 2015 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2015 Ja hvis du har mulighed tager du dig af hunden til ejer findes. Man kan ringe og fremlyse den hos politiet. Måske der også ligger en efterlyning på den. Det sidste prøvede jeg for nogle år siden. Samlede en forkommen og sky amstaf blanding op på stranden. Han hoppede selv ind I bilen men ville ikke røres. Ringede til politiet og der lå en efterlysning af ham. De bad os køre ind til internatet og aflevere ham, men så ringede hun tilbage lidt efter at de havde fået fat I ejeren og de var ude og køre og lede efter ham I nærheden af os. Så jeg fik nummeret på ejer og aftalte mødested og magen til lykkelig ejer og hund skulle man have set længe efter. Det var minus 15 gradee og han havde løbet hele natten. Stukket af fra hundeskoven efter vildt. Og en blanding som denne kunne nemt blive aflivet hvis forst de kom I politiets varetægt. Man hører sa tit dårligt om politiet I disse sager, men I dette tilfælde var hun meget hjælpsom. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juni 13, 2015 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2015 Jeg ville så aldrig aflevere et dyr til politiet, afleverede en kat på Bellahøj, før vi fik startet bilen havde de da lukket den ud, så den kunne finde hjem (havde sagt, hvir vi fandt den og det var ikke i nærheden af politistationen). jeg ringer til politiet, tjekker facebook (som indtil nu har vist sig effektiv hver gang) og hvis ikke jeg finder en ejer, så dyreværnet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DorteDK Besvaret Juni 13, 2015 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2015 Jeg ville klart også tage hunden med hjem og vente til rette ejer var fundet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Alfen Besvaret Juni 13, 2015 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2015 Jeg syntes ikke det er ok bare at tage hunden med hjem, det første man skal gøre er at kontakte politiet og fremlyse hunden, jeg har en gang mistet en hund, det første jeg gjorde var da at kontakte politiet og efterlyse min hund, jeg bruger ikke tiden på facebook eller nettet i det hele taget, jeg efterlyser og kører selv rundt og leder, tager du bare hunden med hjem tager det jo alt for lang tid at få den igen, så fremlysning først hos politiet og aftal så med dem om du skal tage den med hjem eller køre på internat Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lenschow Besvaret Juni 13, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2015 Jeg tror ikke jeg kan tage en hund med ind. Aslan er jo bange for andre hunde og laver voldsomme udfald og her bor fire katte... men måske jeg kunne lukke den i haven en anden god gang med et ben og så finde ud af hvad jeg skal gøre Han ville dog nok ikke blive sur over en højløbsk tæve på visit mon?:slem: Men det kunne være ejeren hellere ville have hentet hos politiet så Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juni 13, 2015 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2015 Jeg syntes ikke det er ok bare at tage hunden med hjem, det første man skal gøre er at kontakte politiet og fremlyse hunden, jeg har en gang mistet en hund, det første jeg gjorde var da at kontakte politiet og efterlyse min hund, jeg bruger ikke tiden på facebook eller nettet i det hele taget, jeg efterlyser og kører selv rundt og leder, tager du bare hunden med hjem tager det jo alt for lang tid at få den igen, så fremlysning først hos politiet og aftal så med dem om du skal tage den med hjem eller køre på internat Bellahøj mener at alle dyr, hunde katte fugle (spurgte ikke til skildpadder) selv finder hjem, så når valget er mellem 'find selv hjem fra trafikeret kryds' eller 'tag med suspekt fremmed menneske hjem tilmdu bliver hentet' der ved jeg nok, hvad jeg foretrækker skrev forøvrigt at jeg ringer til politiet som det første, men de ved aldrig noget, heller ikke selvom hunden er efterlyst af ejeren. Finder cirka en hund om måneden og fb er bare effektivt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret Juni 13, 2015 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2015 Desværre har politistationerne ikke et fælles system for efterlysninger, så man kan nemt ringe til en anden end ejeren. I hvert fald ikke de nordjyske. Jeg ville ringe til politiet for at give mine oplysninger, men ville nødigt aflevere den hvis jeg kunne undgå det. Og så gå på diverse facebook sider med efterlysninger. Jeg kan nok godt dele vores hus op, hvis det er, og ellers ville jeg overtale en ven til at passe på den, imens vi ledte efter ejeren. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sitto Besvaret Juni 13, 2015 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2015 Jeg syntes ikke det er ok bare at tage hunden med hjem, det første man skal gøre er at kontakte politiet og fremlyse hunden, jeg har en gang mistet en hund, det første jeg gjorde var da at kontakte politiet og efterlyse min hund, jeg bruger ikke tiden på facebook eller nettet i det hele taget, jeg efterlyser og kører selv rundt og leder, tager du bare hunden med hjem tager det jo alt for lang tid at få den igen, så fremlysning først hos politiet og aftal så med dem om du skal tage den med hjem eller køre på internat Man kan jo altid tage den med hjem og give politiet besked - så ved de hvor hunden er, hvis ejer skulle ringe og efterlyse sin hund dér. Jeg ville aldrig bede politiet om at hente en løs hund - jeg ville give dem besked om at jeg enten selv havde hunden eller havde indleveret den på et internat. Men jeg synes politiet er håbløse ifht at håndtere den slags sager. Men jeg synes naturligvis de skal vide besked om hunden, da ejer formentlig efterlyser den der. Og så ville jeg efterlyse en ejer på Facebook også - det virker til at en hel del genforenes ad dén vej idag :5up: Har endnu ikke stået med en løs hund, hvor jeg ikke hurtigt har fundet ejeren - men fandt engang en alt for lille killing, levende af lopper og så ret udsultet ud - ringede efter spisetid en fredag aften til Brande internat's kontaktperson, og indenfor 30 minutter kom hun og tog den lille killing - med hjem i privaten :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts