AnneMangetal Skrevet August 12, 2015 Rapporter Share Skrevet August 12, 2015 [video=youtube_share;UCv_cQlzAgE] Bella er skudræd! Hendes første nytårsaften gik uden problemer, men få dage senere fik hun og jeg nærmest et kanonslag i røven, og siden da er det gået helt galt!! Hun er meget dopet nytårsaften, og den klarer vi så på den måde. Men..... Vi bor tæt på et industriområde, hvor det er oplagt at træne, gå tur, bade i søerne osv. Det gør kagtklubberne også, og af og til skyder de løse skud. Næsten uanset hvilken afstand vi er på og hvor vi er, går Bella i panik og vil hjem!! Fyrværkeri skræmmer hende altid, uanset hvor vi er. Også her vil hun bare hjem!! Nu til det pudsige. Videoen ovenfor er fra "vores" skov. Ca. 1 km væk fra det sted videoen er taget, er der en skydebane. Lydene derfra har hun altid ignoreret. Når vi er til konkurrencer nær skydebaner, er der heller ingen problemer. Men har retrieverklubben konkurrence i vores skov, og skyder løse skud, går hun i panik. Når så hun panikken, trækker hun afsted, går helt i knæ, halser, ryster og piver. Ingen tvivl om at hendes panik er meget ægte! Jeg har aldrig formået at få hende til at slappe af igen før hun enten er hjemme eller i bilen. Sidste gang gik vi en lang tur gennem den mest trygge del af skoven, efter hun havde hørt skud i industrien, men selv i skoven ville hun bare hjem. Hun var ikke i panik i skoven, men hun var bestemt ikke glad. Hvad Søren er det der sker? Hvorfor reagerer hun nogle gange og ikke andre? I videoen er det i øvrigt ikke skud hun ligger og kigger efter, men en mand som gik uden for synsvidde og snakkede i telefon.... Men i baggrunden kan man høre skuddene - bare for at illustrere hvor ligeglad hun er. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bustertrold Besvaret August 12, 2015 Rapporter Share Besvaret August 12, 2015 Det lyder som om, at skydebanen er neutraliseret og er kategoriseret som ikke farlig af Bella. Hun kan åbenbart skelne skydebanen fra andre skud/knald, hvilket formentlig skyldes at der er et mønster i skuddene. Buster har jo også været meget bange for fyrværkeri, men har aldrig reageret på skydebanen som ligger i Sydhavnen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DorteDK Besvaret August 13, 2015 Rapporter Share Besvaret August 13, 2015 Det er faktisk også lidt mærkeligt hos os, men jeg tror de kan skelne mellem det ene og det andet? Walther er jo rædselsslagen for fyrværkeri - men vi kan godt gå i Vesterskoven i Haderslev mens forsvaret skyder på skydebanen lige ved siden af - og det er altså højt, men det generer ham slet ikke, jeg var gået derop en dag for flere år tilbage og vidste ikke lige de skød om søndagen, men det gjorde de - da tænkte jeg bare SHIT osse - nu fik jeg da virkelig en forskrækket og bange hund. Men nej han var da lige glad - jo skulle lige se hvad det var men det var det - så var det vigtigere at snuse. Men kommer der nogen ved døren og smider bare en knaldperle - så smutter han under sengen og ligger og ryster Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KimJ Besvaret August 29, 2015 Rapporter Share Besvaret August 29, 2015 Mit gæt er, at hun simpelthen kan høre forskel. På en skydebane er det typisk riffelskud man hører, og de lyder, også i menneskeører, markant anderledes en de mere hule drøn der kommer fra kanonslag. Reagerer hun forskelligt på skud fra jagtgevær? Der er desværre ikke nogen lyd på videoen her på min PC. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret August 29, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 29, 2015 Mit gæt er, at hun simpelthen kan høre forskel. På en skydebane er det typisk riffelskud man hører, og de lyder, også i menneskeører, markant anderledes en de mere hule drøn der kommer fra kanonslag. Reagerer hun forskelligt på skud fra jagtgevær? Der er desværre ikke nogen lyd på videoen her på min PC. Det er skægt du lige skriver i dag. Vi har i dag været i Ålborg og gået klods op af en skydebane. Ingen problemer, overhovedet! Men hører hun en haglspreder et sted, løse skud, fyrværkeri (inkl. knaldperler), torden, fjernstyrede fly, biler der skyder (backfire) eller lign., går hun i panik:hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts