Freudika Skrevet November 18, 2008 Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 Nu har jeg for sjovt meldt Bimsen til et skue ... men der kommer jo næsten ingen hunde Hvordan foregår et skue typisk? Er det med store ring inddelt i grupper og alt det der som hvis det var en rigtig udstilling? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret November 18, 2008 Rapporter Share Besvaret November 18, 2008 De skuer vi har været til med bassen har som oftest foregået som en udstilling bare under mere afslappede og muntre former... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret November 18, 2008 Rapporter Share Besvaret November 18, 2008 Ja det er som en alm udstilling. Der er jo ikke så mange hunde meldt til, så man kører de enkelte racer først og finder BIR. BIR går så videre til gruppe konkurrencen og slutteligt går BIG vider til BIS Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret November 18, 2008 Rapporter Share Besvaret November 18, 2008 Freudika skrev: Nu har jeg for sjovt meldt Bimsen til et skue ... men der kommer jo næsten ingen hunde Hvordan foregår et skue typisk? Er det med store ring inddelt i grupper og alt det der som hvis det var en rigtig udstilling? Hvor og hvornår skal den unge dame til skue? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Freudika Besvaret November 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 19, 2008 Gryn skrev: Hvor og hvornår skal den unge dame til skue? I Gjern d. 29/10 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret November 19, 2008 Rapporter Share Besvaret November 19, 2008 Freudika skrev: I Gjern d. 29/10 Vi xxx fingre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret November 19, 2008 Rapporter Share Besvaret November 19, 2008 Freudika skrev: I Gjern d. 29/10 Der kommer Svea & Asta også Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Freudika Besvaret November 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 19, 2008 Stjernetosse skrev: Der kommer Svea & Asta også Jeg tænkte godt at Asta kom da jeg så der kom en Stabyhoun Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret November 19, 2008 Rapporter Share Besvaret November 19, 2008 Freudika skrev: Jeg tænkte godt at Asta kom da jeg så der kom en Stabyhoun Ja det er ikke den vilde konkurrence hun får De to beagler der kommer er Svea og hendes bror Lui Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Freudika Besvaret November 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 19, 2008 Stjernetosse skrev: Ja det er ikke den vilde konkurrence hun får De to beagler der kommer er Svea og hendes bror Lui Bimsen er også eneste løve ... Men det havde jeg nu også regnet med ... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret November 19, 2008 Rapporter Share Besvaret November 19, 2008 Freudika skrev: Bimsen er også eneste løve ... Men det havde jeg nu også regnet med ... Hvor cool ! Så kan du jo allerede begynde at fejre triumfen og sejren nu Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Freudika Besvaret November 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 21, 2008 Zaz-zaz skrev: Hvor cool ! Så kan du jo allerede begynde at fejre triumfen og sejren nu Skal hun ikke opnå Excellent eller VG for at blive BIR? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret November 22, 2008 Rapporter Share Besvaret November 22, 2008 Freudika skrev: Skal hun ikke opnå Excellent eller VG for at blive BIR? VG... Excellent bliver ikke uddelt på skuer.. Hvis de uddelte excellent, skulle de også uddele Cert.. Men det kan man ikke få på skuer... Og VG det får hun da så let som ingenting Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Freudika Besvaret November 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 22, 2008 kennel-lowchen skrev: VG... Excellent bliver ikke uddelt på skuer.. Hvis de uddelte excellent, skulle de også uddele Cert.. Men det kan man ikke få på skuer...Og VG det får hun da så let som ingenting Det vidste jeg da egentlig godt... altså det med certerne og skuer ... og ja - mon ikke hun kan hive en lille vg ud af en dommer - selvom han nok ikke er decideret lillehunde dommer ... Nu har jeg så et andet spørgsmål: Skal hundene på bord i store ring? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret November 22, 2008 Rapporter Share Besvaret November 22, 2008 Freudika skrev: Det vidste jeg da egentlig godt... altså det med certerne og skuer ... og ja - mon ikke hun kan hive en lille vg ud af en dommer - selvom han nok ikke er decideret lillehunde dommer ... Nu har jeg så et andet spørgsmål: Skal hundene på bord i store ring? Åh hun kan nok godt hive et vg ud... Hvis du hoster på dommeren opdager hun aldrig at Bella ikke er racetypisk :blink: Nogen gange kommer de på bordet i stor ring, men det er yderst sjældent på skuer... Atmosfæren er meget mere afslappet på et skue.. Men det er god træning.. Både for hunden og for handleren:rolleyes: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Freudika Besvaret November 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 22, 2008 kennel-lowchen skrev: Åh hun kan nok godt hive et vg ud... Hvis du hoster på dommeren opdager hun aldrig at Bella ikke er racetypisk :blink: Nogen gange kommer de på bordet i stor ring, men det er yderst sjældent på skuer... Atmosfæren er meget mere afslappet på et skue.. Men det er god træning.. Både for hunden og for handleren:rolleyes: Jeg spørger fordi jeg satser på selv at handle hende ... MEN jeg må ikke bære hende - Det tror jeg godt jeg kan sige til dommeren i den lille ring - og på en eller anden måde komme omkring det ... men det tror jeg er lidt sværere i store ring ... Ellers må de jo smide os ud af skuet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret November 22, 2008 Rapporter Share Besvaret November 22, 2008 Freudika skrev: Jeg spørger fordi jeg satser på selv at handle hende ... MEN jeg må ikke bære hende - Det tror jeg godt jeg kan sige til dommeren i den lille ring - og på en eller anden måde komme omkring det ... men det tror jeg er lidt sværere i store ring ... Ellers må de jo smide os ud af skuet det gør de ikke... Ringsekretæren kan løfte hende..eller Henrik... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret November 22, 2008 Rapporter Share Besvaret November 22, 2008 Freudika skrev: Jeg spørger fordi jeg satser på selv at handle hende ... MEN jeg må ikke bære hende - Det tror jeg godt jeg kan sige til dommeren i den lille ring - og på en eller anden måde komme omkring det ... men det tror jeg er lidt sværere i store ring ... Ellers må de jo smide os ud af skuet Der er som regel ikke nogen decideret store ring. Der er to ringe, og så samles man i den ene når fælleskonkurrencerne starter. De gange vi har været afsted har de kun været på bordet i racekonkurrencerne, ikke i fælleskonkurrencerne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Freudika Besvaret November 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 29, 2008 Nu har vi været afsted - og Bimsen blev som ventet bedste tæve i racen og Bedst i Racen (hun var jo eneste løve) - og jeg kom mig over min store-ring-fobi men blev ikke udtaget som en af de 4 BIG-vindere - desværre - men hun gik rigtig godt Nåja - og mit problem med, at jeg ikke måtte bære hende - det løste dommeren da for mig, da jeg sagde, at jeg var blevet opereret og om det var ok, at min mand bar hende op og ned - så sagde han, at det ku han da gøre ;D ... så var det jo på plads. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts