Hop til indhold

Hvor meget må din hund gø?

Aslan
 Share

Recommended Posts

Jeg hugger lige sonjas opstilling:-D

Jeg synes det er ok hvis de gør når:

Det banker på, men de må gerne stoppe når jeg beder om det.

Det er også ok, hvis de gør når de leger eller løber løs og mysla jagter fugle.

Sheila synes hun skal gø hvis:

Der er lyde fra mennesker udenfor hun mener hun skal holde vagt overfor.

Hvis folk eller hunde forskrækker hende.

Af trailere og tog.

Hvis hun ser bestemte hunde (typer) og jeg ikke når at tage kontrol.

Hvis hun opdageren kat før mig og kan nå den:shock:

Hvis en kat løbetidsmiaver udenfor om natten:evil:

Og så var der engang flere situationer hun gøede i, feks ved truende mennsker på gaden, men det er meget sjældent nu, med mindre de ligefrem er ved at slå mig ned:-)

Mysla synes hun skal gø af:

Alt hvad sheila gør ad;-) og hunde, katte, fugle, kaniner, heste, vilde eller skumle mennekser, når folk gir knus eller skændes, når nogen kommer hjem oghun ikke bliver hilst på hurtigt nok, støvsugeren, fugleburet, døre der lukkes, biler der kører langsomt eller startes.... ja kort sagt alt der kan få hende til atvære barelidt ophidset, så kommer der på mærkligste vis automatisk lyde ud af hendes mund:lol:

Men ja, de er blevet gode til at stoppe med at gø af lyde i opgangen, når jeg ber om det:5up:

Jeg gik altid rundt med godbidder på mig og styrtede de så til døren gøende, så gik jeg roligt med, sagde slut, gik foran dem og proppede godbidder i hovedet på dem. Efter få gange, holdt de op medat styrte til døren nær så meget og vendte sig om når jeg sagde slut og nu er det tit kun sheila, der sigeret vov, hvorefter mysla går til døren og stopper ogkommer returnår jeg siger slut:5up:

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 55
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Kahlúa må gø af det meste. Det gør hun også:-)

F.eks er det ok at hun gø når der er folk der banker på, eller der er mærkelige lyde på opgangen. Men man skal helst prøve at dæmpe sig når man bliver bedt om det. Kahlúa gør tit af glæde. Hvis vi får gæster som hun bliver helt viiilde for at se så siger hun aaaauuuwww... Det er lidt sødt;-)

Men man må ikke opholde sig i vindueskarmen hvis det indebærer at man sidder og bjæffer af folk/ting/hunde på gaden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Alice må gø stort set så meget hun ønsker.

Tysser på hende hvis hun om sommeren gør for meget at naboen når de er i deres have.

Vil heller ikke have hun gør alt for meget af vores gæster ellers er der stort set ingen regler for det

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke gøer ikke ret meget...

Hun gøer af katte, når hun har fået jaget dem op i et træ, eller på et plankeværk.

Hun gøer hver aften klokken 22.30 når jeg lukker hende ud i gårdhaven og selv går på badeværelset.

Men så tager hun en lyddæmper, --en bamse i munden. Så brummer hun og gøer som en RIGTIG farlig hund. Jeg ved ikke af hvad:shock:.. Men hun synes nok, der er en god grund. --Bamsen får lige et par rusk med det samme..

Men hun kan osse finde på at gø midt om natten, hvis der sidder en kat på plankeværket til vores have. SÅ!! står jeg op og lukker hende ud! Uanset tidspunktet!!! Og om nødvendigt farer jeg ud og hjælper hende med havekosten og i mere eller mindre bar figur! På bare tæer:roll:. Katte vil vi bare ikke ha' i haven!!!

Når vi går tur om aftenen er det meget sjældent, at hun gøer. Hun KAN gøre det, hvis noget virker rigtig mystisk. Så kalder jeg hende på plads og så går vi sammen hen og undersøger sagen.

Hun har fuld tillid til, at jeg nok skal klare det. Hun har bare ikke fuld tillid til, at jeg nok skal opdage det mystiske af mig selv. Forståeligt nok. --Vi udgør faktisk et rigtig godt team..:lol::lol:

Jeg har aldrig skældt hende ud for at gø. :???:

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Dumle gøer ikke så meget.

Han får lov at gø når vi leger lidt med ham herhjemme, men det varer kun kort da der jo bor nogle over os, men når der bliver sagt hold så holder han også.

Hvis han hører folk i opgangen der ikke går ovenpå gøer han også, så får han hold at vide hvis det ikke er gæster hertil og hjælper det ikke tjekker vi om der er nogle og så holder han.

Når vi er ude at gå og jeg stopper for at snakke med nogle gøer han ofte, men det er vi heldigvis ved at have fået ham vænt af med for det er godt nok belastende :roll:

Når ja... og så gør han hver gang han hører hunde gø, om det er udenfor, i fjernsynet eller fra computeren. Han har nogle gange sine samtaler med naboens Kenzo og med Aslans snakke videoer som jeg jo skal se :lol: men det prøver vi dog også ihærdigt at vænne ham af med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke gøer ikke ret meget...

Hun gøer af katte, når hun har fået jaget dem op i et træ, eller på et plankeværk.

Hun gøer hver aften klokken 22.30 når jeg lukker hende ud i gårdhaven og selv går på badeværelset.

Men så tager hun en lyddæmper, --en bamse i munden. Så brummer hun og gøer som en RIGTIG farlig hund. Jeg ved ikke af hvad:shock:.. Men hun synes nok, der er en god grund. --Bamsen får lige et par rusk med det samme..

Men hun kan osse finde på at gø midt om natten, hvis der sidder en kat på plankeværket til vores have. SÅ!! står jeg op og lukker hende ud! Uanset tidspunktet!!! Og om nødvendigt farer jeg ud og hjælper hende med havekosten og i mere eller mindre bar figur! På bare tæer:roll:. Katte vil vi bare ikke ha' i haven!!!

Når vi går tur om aftenen er det meget sjældent, at hun gøer. Hun KAN gøre det, hvis noget virker rigtig mystisk. Så kalder jeg hende på plads og så går vi sammen hen og undersøger sagen.

Hun har fuld tillid til, at jeg nok skal klare det. Hun har bare ikke fuld tillid til, at jeg nok skal opdage det mystiske af mig selv. Forståeligt nok. --Vi udgør faktisk et rigtig godt team..:lol::lol:

Jeg har aldrig skældt hende ud for at gø. :???:

Som Aslan plejer at sige: BILLEDER !!!!! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Rollo gør når der kommer nogle hjem til os og det er ok han skal bare stoppe når vi siger tak! og det er vi igang med at lærer...

Ellers så gør han kun når han vil ind fra haven hvis han har være ude alene... og når vi er på træningspladsen og de andre ikke lige vil lege så gør han mens han er i bukke stilling og siger "se hvor dejlig jeg er jeg vil lege kom nu kom nu!"

og der er det okay:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla må gerne gø når det ringer på døren eller (hvis det er gæster med egen nøgle) når de banker på heroppe ved hoveddøren...

Om natten må hun kun gø hvis der sker noget - som fx. i nat da Manden kom hjem fra julefrokost kl 6, der vågnede hun og gøede da døren gik op....

Hun må også godt gø hvis hun er blevet lukket inde et sted - som her den anden dag hvor hun af uransagelige årsager var blevet lukket inde i pulterrummet :shock: ikke at jeg fatter hvordan... men hun må selv være gået ned i kælderen uden jeg har opdaget det....

Der må IKKE gøes i haven... vi bor inde midt i byen i en række af gamle byhuse, så der er altså små frimærkehaver klasket sammen over det hele og vi synes vores naboer skal have lov at bruge deres haver... Karla er ikke 100% enig i øjeblikket :evil: Hvilket er drøn irriterende, da det aldrig har været et problem før...

Hun må heller ikke gø af ting der sker ude på gaden når vi er indenfor, lige i øjeblikket er hun ikke helt enig med mig - igen en ting der aldrig før har været et problem... og så må hun heller ikke gø af fjernsynet - endnu en ting hun også lige er begyndt på...

Hun er dog generelt ved at være ret god til at sige en "gruf" lyd istedet for at gø, og som en eller anden påpegede, så kan den gruf lyd sagtens siges mens man ligger med lukkede øjne og flader totalt ud - også selvom man evt. faktisk er under dynen og sover kan der lige "gruffes" uden at man gider komme ud fra under dynen for at tjekke hvad det er :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hm vi har egentlig aldrig tænkt over hvornår tacco må gø.

han gør mest når han leger med Nielan (hans bedste ven, en Whippet) og Nielan så ikke lige gider mere, så gør han sådan lidt i frustration over at legen ikke går som planlagt :-D

ellers gør han en gang i mellem om natten hvis der er noget han syntes vi skal være obs på, og det er okay. Indtil videre har der nu kun være spøgelser eller skygger fra træerne :-D:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Must love dogs

Mysla synes hun skal gø af:

Alt hvad sheila gør ad;-) og hunde, katte, fugle, kaniner, heste, vilde eller skumle mennekser, når folk gir knus eller skændes, når nogen kommer hjem oghun ikke bliver hilst på hurtigt nok, støvsugeren, fugleburet, døre der lukkes, biler der kører langsomt eller startes.... ja kort sagt alt der kan få hende til atvære barelidt ophidset, så kommer der på mærkligste vis automatisk lyde ud af hendes mund:lol:

:lol::lol::lol: Det dér er så typisk islandske fårehunde, de vil så gerne gø af alt. Men ihh hvor er de cute alligevel, det er en af de racer som jeg ønsker at eje på et tidspunkt i mit liv. På hundetræningsholdet var der en ældre dame som havde en 6 måneder gammel hvalp, og de to var så søde sammen, når den begyndte at gø, sagde hun "næ næ shh vi skal ikke gø nu" :lol: og det virkede.

Min hund gør kun hvis der virkelig er noget galt, de meget få gange hun gør har det været pga. undslupne dyr på gården, så hun har redet dagen nogle gange. Hun gør ikke hvis der kommer gæster, biler, katte (selvom hun ikke kan li dem) nogle gange gør hun hvis naboens heste løber meget rundt på deres jord. Men når vi arbejder så kommer den islandske fårehundedel op ihende, så hun åbner for sluserne og gør i en uendelighed, men det er ok, så længe hun ikke gør af malkekøerne, der må hun finde sin bordercollie frem :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 years later...
må en hun gø hvist den har løst til at gø dad ---nat

Nyt liv i gammel tråd.. :mrgreen:

Hunde gør jo som regel af en eller anden grund.

Det er som regel ikke bare fordi de har lyst..

Min Silke gør da en gang imellem. Hun gør for at gøre mig opmærksom på et eller andet.

Det må hun gerne. Dag og nat.

Når jeg så har set hvad det var jeg skulle se, så må hun meget gerne stoppe med at gø.

Hunde må gerne gø. De skal bare stoppe igen, når man siger det til dem.. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trine199

Nu har jeg heldigvis en hund som aldrig gøer.....hvilket er superpraktisk når vi bor i etage-ejendom med overbo, underbo og naboer til begge sider :blink:

Dygtig vovse! :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Pelle gør ikke så meget, jeg har lagt låg på lige fra starten og så er han jo ikke en specelt gøende race.

Hans gøen bliver som regel stoppet efter er par bjæf.

Han gør sommetider når andre hunde passerer forbi haven

Han gør sommetider når der kommer gæster, men som regel tager han noget i munden at bære i stedet

Han gør sommetider ivrigt når pakkeposten kommer for så får han lov at hjælpe med at bære pakken og det kan kun gå for langsomt

Han gør ofte under leg med andre hunde og det stoppes han som regel ikke i, medmindre de leger i haven, meget længe, og hans gøen er vedvarende. Jeg har nogle fisefornemme naboer som skuler surt til os...

Pelle er ikke en alarmhund og der går dage mellem jeg hører hans stemme :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Her ved Obelix godt at vi ikke gider høre på at han gør :-).

Han knurre eller småbrummer en gang imellem når han mener der er en god grund, men stopper altid når vi ber ham om det :5up:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ozzie skal helst ikke gø, når det ringer på, men et enkelt vuf er tilladt. Det er dog yderst, yderst sjældent hun tager det i brug. :-D Når der kommer folk ind, må der slet ikke gøes, det er intet problem hjemme, hun har aldrig gjort det, men ude hos Elvis er det liiiidt svært (muligvis fordi Elvis gør som en stiktosset) så det arbejder vi på.

Ellers er det inde tilladt at vuffe lavt når hun ser noget udenfor (som regel musvitter - skøre hund!) - hun skal dog ikke blive ved i lang tid (= flere minutter).

Jeg er vist ret streng med gøen indenfor, men giiider det bare ikke.

Hov vent - ude hos Elvis må hun gerne gø indenfor når hun leger.

Ude må hun gø en hel masse og vi har bla en særlig leg, hvor vi gør af hinanden, som hun elsker - nogle gange benytter hun sig meget af at hun i høj grad må gø ude, andre gange er hun faktisk meget, meget stille.

Dog ser jeg helst ikke at hun fx gør af andre mennesker (med mindre de leger med hende) o.l. - Hun skal helst ikke genere andre jo. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

min store lab. gør nå det passer den er det lovlig og hvasiger loven

Loven siger at en hund ikke må "forstyrre de omkringboende med vedvarende gøen eller hylen". Hvad "vedvarende" betyder, gives der ingen retningslinier for, men typisk vil det nok være den form for monoton langvarig gøen, som en hund vil kaste sig ud i, hvis den er overladt til sig selv i længere tid. Dyrefondet har en udmærket pjece om det, her:

http://www.dyrefondet.dk/files/pdf/artiklerarkiv/vedv-goen.pdf

Og lige et PS: Det er bedst at starte en ny tråd med dit spørgsmål, frem for at vække en gammel tråd fra 2008 til live igen.

Link til indlæg
Del på andre sites