Hop til indhold

Agilitybane i haven

Gæst Vivi
 Share

Recommended Posts

Nogen der har idéer til at lave en hjemmelavet agilitybane i haven?

Jeg synes sådan en kunne være skæg at ha´, ikke noget med at den skal drønes igennem på tid, men det kunne da være en sjov og hyggelig aktivitet.

En stor hul træstamme som tunnel f.eks.

-Er der mon noget man skal være specielt opmærksom på når det drejer sig om en lille hund på 2 kg.?

-Eller hvad med dem der har en stor hurtigtvoksende hund, hvad skal man da evt. undgå?

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh uh uh - jeg har lavet en meget stormP-agtig een ...

slalomen er oversavede kosteskafte ...

springene er hegnspæle hakket igennem en tom øl- eller sodavandsdåse som så fungerer som tvær-pinde-holder - og tværliggeren er så et kosteskaft...

tunnellen er sådan en multifarvet en fra ToysRus

derudover fandt jeg på et tidspunkt et kæmpemikado til 30 kroner i bilka - jeg forestiller mig at de også kan bruges til tværliggere og slalompinde ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh uh uh - jeg har lavet en meget stormP-agtig een ...

slalomen er oversavede kosteskafte ...

springene er hegnspæle hakket igennem en tom øl- eller sodavandsdåse som så fungerer som tvær-pinde-holder - og tværliggeren er så et kosteskaft...

tunnellen er sådan en multifarvet en fra ToysRus

derudover fandt jeg på et tidspunkt et kæmpemikado til 30 kroner i bilka - jeg forestiller mig at de også kan bruges til tværliggere og slalompinde ...

Du har da godt nok fantasi, :D -Tror minsandten jeg har sådan et mikado-spil...et eller andet sted n010.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh hvor bliver jeg bare grøn af misundelse... Jeg vil også have en have med egen agility bane :)

Nå men jeg ville bare sige at i Ikea har de tunneller i flere størrelser og længder. De koster ikke helt vildt. Vi har en som vi bruger herhjemme i stuen.

Derudover har jeg indkøbt en masse af de der plastbolde som er i "kuglerum" på mc donalds og andre steder. Jeg skal havet lavet en kasse så Lua kan søge imellem kuglerne :D

Hvis jeg havde en have ville jeg have et kææmpe kuglebassin :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor ER vi heldige! Vi kommer lige forbi en agilitybane hver dag i skoven...

Der er både spring, stort A og lille A og balancebomme. Og så er der slalom-pinde og en tunnel. ---Og en vippe.. -Og et bildæk, der er hængt op i kæder, til at springe igennem..

Men Silke kan nu bedre lide almindelig lydighed, med spring og apport og snudeprøve og sådan noget. Spor er hun også glad for.

--Tja, hvis jeg skulle lave min egen bane, så ville jeg i hvert fald sørge for, at forhindringerne ikke var så høje. Jeg kan ikke se, at det gør nogen gavn at have balancebomme på over 1 m i højden. De KUNNE lige så godt være det halve.. Unge hunde kan komme til skade med forbenene hvis de falder/springer ned fra den højde.

---Det er såmænd nok årsagen til, at Silke aldrig er blevet rigtig glad for agility... Mor har været for nervøst anlagt...

Silkes første forsøg i tunnelen:

2196_20020617__Silke_i_agilitytunnel_12a_1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh hvor bliver jeg bare grøn af misundelse... Jeg vil også have en have med egen agility bane :)

Nå men jeg ville bare sige at i Ikea har de tunneller i flere størrelser og længder. De koster ikke helt vildt. Vi har en som vi bruger herhjemme i stuen.

Derudover har jeg indkøbt en masse af de der plastbolde som er i "kuglerum" på mc donalds og andre steder. Jeg skal havet lavet en kasse så Lua kan søge imellem kuglerne :D

Hvis jeg havde en have ville jeg have et kææmpe kuglebassin :lol:

Åhh - sådan et kuglebasin har jeg set oppe ved løvsjen - og hundene nyder det :)

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...

Jeg har også lavet lidt "hjemmestrikket" agility-udstyr til haven :D . Springene og slalom er af plastrør. Bommen er af krydsfinér og lægter. Tunnelen er fra et foderfirma. Alt er lavet så det er sikkert, stabilt, let at bære og nemt at opbevare :)

2262_Spring2_1.jpg

2262_Tunnel2_1.jpg

2262_Balancebom2_1.jpg

Jeg har tænkt lige som Birgitta, at bommen ikke behøver at være så høj. Hunden skal jo balancere, ligegyldigt om bommen er ½ meter høj eller 2 meter høj :D

Link til indlæg
Del på andre sites

• 5 weeks later...