luckyluna Skrevet August 20, 2016 Rapporter Share Skrevet August 20, 2016 Gamle Sheila er for tynd. Hun har haft nogle ture med diarré som har taget hårdt på hende, så hun har tabt sig. Og da hun er småt spisende så er det ikke nemt at få vægt på hende igen. Jeg overvejer derfor nu hvalpe foder eller lignende med højt kalorie indhold. Må ikke indeholde hvede, kylling eller soja men ellers gerne mange fibre og ris/havre/majs. Og det skal være så lækkert at vi nærmer os frolic;-) Kan i anbefale noget eller andre tips til at fede op. Hun vil ikke spise dåsemad mere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret August 20, 2016 Rapporter Share Besvaret August 20, 2016 Hej, Da min hund var blevet for tynd blev jeg anbefalet at give ham lidt fløde i maden samt et hårdkogt æg i maden af og til. Ham af min fik desuden også lidt ekstra mad V. H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Niels M Besvaret August 20, 2016 Rapporter Share Besvaret August 20, 2016 Fed fisk. Laks eller ørred rå og omega 3 boost fra olivers i foderet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DorteDK Besvaret August 20, 2016 Rapporter Share Besvaret August 20, 2016 Jeg har lige fedet Zeus op (1 kg) med A38 3,5 % men jeg ved ikke om damen gider spise det ? eller om hun kan tåle det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret August 20, 2016 Rapporter Share Besvaret August 20, 2016 Hej igen, jeg begyndte iøvrigt også at give kronch lakseolie i hans foder, tænker også at det har givet lidt ekstra på sidebenene Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret August 20, 2016 Rapporter Share Besvaret August 20, 2016 Pemmikan? Kingsmoor med and eller fisk kunne være et godt basisfoder. Der er noget mere krudt i, end i de kornfyldte mærker. Har du fået lavet blod- og urinprøve på hende? At de spiser mindre kan jo være et sygdomstegn. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret August 20, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 20, 2016 Jeg har lige fedet Zeus op (1 kg) med A38 3,5 % men jeg ved ikke om damen gider spise det ? eller om hun kan tåle det Imponerende. Hun kan godt tåle det, men vil ikke have ret store mængder. Koldskål med sukker er dog et hit. Men vel ikke meget brugbart i koldskål? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret August 20, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 20, 2016 Pemmikan? Kingsmoor med and eller fisk kunne være et godt basisfoder. Der er noget mere krudt i, end i de kornfyldte mærker. Har du fået lavet blod- og urinprøve på hende? At de spiser mindre kan jo være et sygdomstegn. God ide med pemmikan. Må se om hun vil have det. Ja, hun fik den helt store tur i december fordi dyrlægen troede hun var ved at stille træskoene, netop af denne årsag. Og på grund af diarré. Men absolut top værdier hele vejen rundt. Hun har altid været småt spisende, men endnu mere selektiv nu. Der kan sagtens være sygdom på vej alligevel. Kræft eller lignende, men hun har lige været ved dyrlægen i juni og de så ingen grund til nye prøver. Får hun diarré igen, så skal der dog laves en special undersøgelse af afføringen i Tyskland. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret August 20, 2016 Rapporter Share Besvaret August 20, 2016 Når mennesker bliver gamle er det ret almindeligt at de taber sig og bliver undervægtige, uden at der ligger egentlig sygdom til grund,.. tænker det kan være lige sådan med hunde, at de mister appetit/ sultfornemmelse fordi organerne har lidt svært ved at nedbryde/ omsætte næringsstofferne. Hvis det var min hund tror jeg at jeg ville slå over på hjemmelavet foder på letfordøjelige proteiner, for det vækker de fleste hundes appetit. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret August 20, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 20, 2016 Når mennesker bliver gamle er det ret almindeligt at de taber sig og bliver undervægtige, uden at der ligger egentlig sygdom til grund,.. tænker det kan være lige sådan med hunde, at de mister appetit/ sultfornemmelse fordi organerne har lidt svært ved at nedbryde/ omsætte næringsstofferne. Hvis det var min hund tror jeg at jeg ville slå over på hjemmelavet foder på letfordøjelige proteiner, for det vækker de fleste hundes appetit. Det kan sagtens ske:-) Hun vil godt spise kogt kød, men ikke ris og grøntsager. Selv hendes elskede leverpostej madder er ikke altid populære længere. Hun vil som regel gerne spise min mad, men det tror jeg skyldes krydderierne for laver jeg det samme til hende i hunde udgave, så er det ikke spænde. Suk. Lige nu er det største hit tørfoder der er blandet op med små pølse stykker og har stået sådan i en pose i køleskab fra dagen før. Det er lækkert. Men stadig for lidt hun spiser, så derfor lidt flere kalorier i foderet ville være godt Hun har stadig appetit for at skralde og sætter stor pris på det hun selv kan finde af lækre ting folk har smidt fra sig;-) Den anden dag fandt hun et kæmpe stykke flæskesteg som hun altså fik lov at spise:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret August 20, 2016 Rapporter Share Besvaret August 20, 2016 Imponerende. Hun kan godt tåle det, men vil ikke have ret store mængder. Koldskål med sukker er dog et hit. Men vel ikke meget brugbart i koldskål? Hvis du laver det selv - ala æggesnaps med mindre sukker i så tror jeg faktisk det vil være helt ok til at fede en hund op på.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sammy Besvaret August 20, 2016 Rapporter Share Besvaret August 20, 2016 Hun har stadig appetit for at skralde og sætter stor pris på det hun selv kan finde af lækre ting folk har smidt fra sig;-) Den anden dag fandt hun et kæmpe stykke flæskesteg som hun altså fik lov at spise:-D Der ligger svaret... du må ud og gemme små madpakker så hun skralder sin mad :slem: :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret August 21, 2016 Rapporter Share Besvaret August 21, 2016 Hun vil godt spise kogt kød, men ikke ris og grøntsager. Selv hendes elskede leverpostej madder er ikke altid populære længere. Hun vil som regel gerne spise min mad, men det tror jeg skyldes krydderierne for laver jeg det samme til hende i hunde udgave, så er det ikke spænde. Suk. Lige nu er det største hit tørfoder der er blandet op med små pølse stykker og har stået sådan i en pose i køleskab fra dagen før. Det er lækkert. Men stadig for lidt hun spiser, så derfor lidt flere kalorier i foderet ville være godt Kan Sheila lide fisk?. Så kunne du jo lave samme stunt med fed fisk, f.eks. sild eller makrel, som du laver med pølsestykkerne. Evt. kunne du prøve at se hvad hun ville sige til at få lidt svinefedt i sin mad. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret August 21, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 21, 2016 Der ligger svaret... du må ud og gemme små madpakker så hun skralder sin mad :slem: :5up: Tanken har strejfet mig. Men jeg vil væde med hun lugter lunten og synes mine madpakker er for friske;-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret August 21, 2016 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 21, 2016 Kan Sheila lide fisk?. Så kunne du jo lave samme stunt med fed fisk, f.eks. sild eller makrel, som du laver med pølsestykkerne. Evt. kunne du prøve at se hvad hun ville sige til at få lidt svinefedt i sin mad. Noget fisk ja og har også haft lavet samme stunt med sild. Jeg tror jeg prøver med forskelligt kød på den måde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts