Splinten, mor og mig Skrevet December 29, 2008 Rapporter Share Skrevet December 29, 2008 Nogen, der er skarpere end mig herinde ;o) En kollega har lige hentet en hvalp den 26. december. Hans mor er en Keeshound og faren skulle have været en Japansk Spids.... men er det måske ikke (opdrætter ved det ikke....). Han vejer nu, 8 uger gammel, 6 kg og har meget store poter.... Jeg synes det lyder som meget, Splint vejede 3,7 kg, da hun var i den alder.... (hun vejer 12 kg i dag - og er en meget lille, meget slank border collie) Hvor stor mon bassen bliver? -Trine Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret December 29, 2008 Rapporter Share Besvaret December 29, 2008 Nogen, der er skarpere end mig herinde ;o) En kollega har lige hentet en hvalp den 26. december. Hans mor er en Keeshound og faren skulle have været en Japansk Spids.... men er det måske ikke (opdrætter ved det ikke....). Han vejer nu, 8 uger gammel, 6 kg og har meget store poter.... Jeg synes det lyder som meget, Splint vejede 3,7 kg, da hun var i den alder.... (hun vejer 12 kg i dag - og er en meget lille, meget slank border collie) Hvor stor mon bassen bliver? -Trine tja, en keeshound er jo en ordentlig basse... måske farener samojede istedet, så er vægten da ikke helt skæv? Jeg vil tro den ender på en voksenvægt på omkring 25 kg... bare sådan et skud på tasken ud fra de hvalpe jeg har kendt og kan huske:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret December 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 29, 2008 tja, en keeshound er jo en ordentlig basse... måske farener samojede istedet, så er vægten da ikke helt skæv? Jeg vil tro den ender på en voksenvægt på omkring 25 kg... bare sådan et skud på tasken ud fra de hvalpe jeg har kendt og kan huske:-) Var også mit bud ;o) Kollegaen selv tror det er noget labrador, men sådan én findes der vist ikke i nærheden af opdrætteren ;o) Så vi er lidt på bar bund mht. det fædrene ophav.... Lidt sjovt. Hun har i forvejen en lille, nydelig og meget sød japansk spids blanding - ligner en japansk spids med gyldne pletter ;o) -Trine Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret December 29, 2008 Rapporter Share Besvaret December 29, 2008 Oscar vejede 5,1 kg da vi hentede ham ved opdrætteren. Han vejer nu 18-19kg Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret December 29, 2008 Rapporter Share Besvaret December 29, 2008 ja han bliver ihvertfald noget større end min hun vejede 2.4 kg da jeg hentede hende og nu 6 mdr gammel vejer hun 7.5 kg. hendes mor var en d/s gårdhund og hendes far en blanding af cocker spaniel og labrador... men labradoren har vi nu ikke set noget til - heller ikke størrelses eller vægtmæssigt... regner ikke med at hun bliver meget større nu... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hailey Besvaret December 30, 2008 Rapporter Share Besvaret December 30, 2008 Mine hunde vejede følgende da jeg hentede dem Hailey 6,89 Hogan 4,71 Hero 4,99 Huckie 9,60 (han var 13-14 uger) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret December 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 30, 2008 He he... takker for svar Lader til at lille basse bliver noget større end hendes lille pige ;o) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts