Administrator Skrevet November 23, 2007 Rapporter Share Skrevet November 23, 2007 nedenstående tekst kommer fra folketidende.dk, måske det er interessant for nogle der bor i nærheden? Tirsdag 20. november eftermiddag ved 15-tiden blev min hund angrebet af en stor kamphund i Ny Østergade i Nysted. Hundens ejere kunne ikke holde den store hund, og måtte slippe snoren. Kamphunden gik lige efter struben på min hund, der var i snor. Ejeren kunne ikke kalde hunden til sig. Det lykkedes efter nogen tid at få skilt hundene ad ved at trække kamphunden i bagbenene. Min hund har heldigvis meget pels, det var nok det, der reddede ham fra at få flænset struben op. Men min hund havde blod omkring snuden og på halsen, og var rystet - han er 12 år. Ejerne af kamphunden - to unge mennesker mand og kvinde - undskyldte og forlod stedet. Kamphunden kan beskrives sådan: Stor og hvid/sort - mest hvid og med hale, den lyder (eller burde lyde) navnet CHICO (eller noget der ligner). Jeg vil opfordre ejerne til at kontakte mig snarest. Overfaldet er meldt til politiet. Og jeg vil kraftigt advare andre hundeejere mod denne hund, der så åbenbart er ude af kontrol. Havde min hund været mindre og med tyndere pels, er jeg sikker på, at angrebet var endt meget værre. Læs hele artiklen her Historien melder dog ikke klart ud hvilken hund der er tale om - og jeg skal da være den første til at syntes det er sørgeligt hvis alle "store" hunde i dagens danmark betegnes son kamphunde - med al respekt for overfaldet, som ikke burde være fundet sted, uanset hvilken type racehund der er tale om! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst anne-marie Besvaret November 24, 2007 Rapporter Share Besvaret November 24, 2007 Håber at de henvender sig så de kan få hjælp, for sådan en hund er farlig!! Jeg tror ikke at folk lader det gå ud over alle store hunde, kamphundetyperne er ret karakteristiske og er mere hidsige og letantændelige overfor andre hunde. Igen en ældre hund :wink: det synes jeg ofte ofrerne er, ældre hunde, der intet har gjort Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ENVY Besvaret November 24, 2007 Rapporter Share Besvaret November 24, 2007 Håber at de henvender sig så de kan få hjælp, for sådan en hund er farlig!! Jeg tror ikke at folk lader det gå ud over alle store hunde, kamphundetyperne er ret karakteristiske og er mere hidsige og letantændelige overfor andre hunde. Igen en ældre hund :wink: det synes jeg ofte ofrerne er, ældre hunde, der intet har gjort Stakkels stakkels hund! Jeg er enig i at kamphundetyperne er let genkendelige. Jeg har ikke hørt om at alle store hundetyper bliver gjort til kamphunde.. Jeg kan i hvert fald tydelig kende forskel, og med al den snak og debat der har været ville jeg da tro at andre mennesker med hunde også kunne se forskel. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret November 24, 2007 Rapporter Share Besvaret November 24, 2007 Stakkels stakkels hund! Jeg er enig i at kamphundetyperne er let genkendelige. Jeg har ikke hørt om at alle store hundetyper bliver gjort til kamphunde.. Jeg kan i hvert fald tydelig kende forskel, og med al den snak og debat der har været ville jeg da tro at andre mennesker med hunde også kunne se forskel. Njaaa, jeg har nu mødt en boxerblanding i Bernsdorffparken og da var jeg i tvivl, så jeg måtte spørge om det nu var, hvad jeg troede. Den kunne godt have lignet noget andet og ejeren var da også ret ked af at hunden blev forvekslet med kamphundeblandinger. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret November 24, 2007 Rapporter Share Besvaret November 24, 2007 Igen en ældre hund :wink: det synes jeg ofte ofrerne er, ældre hunde, der intet har gjort Ja, jeg har også svært ved at forholde mig til det. Måske er det fordi vi trækker nogle menneskelige ting ind over. At man synes, det er værre når det er en hund, der ikke kan forsvare sig selv. Kedeligt at sådan noget sker og hvorfor har man en hund man ikke fysisk kan holde?. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Zaiya Besvaret Januar 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 9, 2011 jeg kender en del unge mennesker i Nysted, og prøver at hører om de ved hvis's hund det er.. Den hund burde aflives, - og viser igen, at unge mennesker ikke er rustet til den type hund !! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Januar 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 9, 2011 jeg kender en del unge mennesker i Nysted, og prøver at hører om de ved hvis's hund det er.. Den hund burde aflives, - og viser igen, at unge mennesker ikke er rustet til den type hund !! det er et 4 år gammelt indlæg du har fået hevet frem, så hvis der intet mere er hørt om den hund, er den nok "uskadeliggjort" nu Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts