Hop til indhold

højt plan


Gæst milder batmusen
 Share

Recommended Posts

No problemos - det kan vi da også sagtens finde ud af :mrgreen:

- (er du en skabs-schæfer??? :hmm:)

 

 

 

 

:blink:

kun hvis de er sorte :oops: dine 2 har gjort mig blød i knæene, bare tanken om krokodille lyde får mig til at smile :lun::oops:

 

Rene schæfer er lækker, har set for mange blandinger til snart at kunen huske en. Kun afdøde Diablo som en god ven havde en del år som var hans "makker" da han var ansat i et vagt selskab husker jeg som en go hund, han gøede selvf når vi kom, men kom jeg også uanmeldt og uden nizz var hjemme blev jeg lukket ind :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 107
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

kun hvis de er sorte :oops: dine 2 har gjort mig blød i knæene, bare tanken om krokodille lyde får mig til at smile :lun::oops:

 

Rene schæfer er lækker, har set for mange blandinger til snart at kunen huske en. Kun afdøde Diablo som en god ven havde en del år som var hans "makker" da han var ansat i et vagt selskab husker jeg som en go hund, han gøede selvf når vi kom, men kom jeg også uanmeldt og uden nizz var hjemme blev jeg lukket ind :5up:

 

Hi hi... tror du bytter rundt på Nazak og mig... Det var min sorte Caisar der kunne sige som en krokodille :blink: Men Nazak har også to (dejlige) sorte djævle :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

kun hvis de er sorte :oops: dine 2 har gjort mig blød i knæene, bare tanken om krokodille lyde får mig til at smile :lun::oops:

 

Rene schæfer er lækker, har set for mange blandinger til snart at kunen huske en. Kun afdøde Diablo som en god ven havde en del år som var hans "makker" da han var ansat i et vagt selskab husker jeg som en go hund, han gøede selvf når vi kom, men kom jeg også uanmeldt og uden nizz var hjemme blev jeg lukket ind :5up:

 

Du behøver ikke at købe en schæfer for at få en krokodille, Noomi kan også sige "krokodille-lyde" :lol: (Bare ikke så kontrolleret som Caisar, Noomi hopper ofte lidt samtidig og suger luft ind imens :stupid:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Du må få hende, så køber jeg en schæfer i stedet for :mrgreen:

 

Jamen altså dog :blink:

 

- Skal du så have en tæve eller en han :hmm: :engel:

 

- Uanset hvad - Så skal jeg da gerne leverer vapsen :mrgreen:

 

Men som førnævnt bliver det først om et par år (Easy er jo kun 7 måneder og hun skal jo liiiige uddannes først. Foreløbig går det dog forrygende :mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg troede at det var fordi han var koncentreret og gik og kiggede så meget op på føreren at benet ikke kunne "nå" jorden (mærkelig beskrivelse, men sådan at den hælder så meget til den ene side...) :oops::cry: Æv, jeg er en klovn til det der kropssprog :oops:

 

Det var i sit, hvor man må formode at begge ben kan nå jorden :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen altså dog :blink:

 

- Skal du så have en tæve eller en han :hmm: :engel:

 

- Uanset hvad - Så skal jeg da gerne leverer vapsen :mrgreen:

 

Men som førnævnt bliver det først om et par år (Easy er jo kun 7 måneder og hun skal jo liiiige uddannes først. Foreløbig går det dog forrygende :mrgreen:)

 

Mjaaa, i bund og grund kan jeg bedst lide hanner, men tæver er bare nemmere når man bor på et tæt befolket område med masser af hunde, så det må blive en tæve... Og gerne langhåret tak :mrgreen:

 

Men hvis du først er leveringsdygtig om et par år, så trækker jeg lige mit tilbud til Guanomo tilbage, så beholder jeg Noomi lidt endnu :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du behøver ikke at købe en schæfer for at få en krokodille, Noomi kan også sige "krokodille-lyde" :lol: (Bare ikke så kontrolleret som Caisar, Noomi hopper ofte lidt samtidig og suger luft ind imens :stupid:)

Hailey kan også sige som en krokodille.......vi kalder det bar "hviske" :mrgreen::lol:

Ved min bror's gamle hund hed det "lillevuf" :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det må man sige :mrgreen: Faktisk er det temmelig imponerende at den formår at holde kontakten med al den energi og glæde den har :lol: :hjerte: Den ligner en der kunne finde på at løbe en sejrsrunde :lol:

 

Ja det giver håb om at selv min vuf og jeg kan lære at gå pænt... :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Enig, men jeg må dog tilføje, at efter vi fik Bassen og på forhånd besluttede, at vi ikke anede en dyt om hundeopdragelse, så er vi nu udstyret med et kræ, der rent faktisk kan en del ting, jeg ikke havde troet en hund, jeg var ejer af ville kunne lære...og det må jeg nok nærmere takke trænere og alt det nymodens noget for fremfor mine egne evner, der ikke har udviklet sig siden 1985...og dét er længe siden :shock::mrgreen:

 

ja man bliver hurtigt klogere når man får hund men man lærer ski også en del af de kræ og hvordan og hvorledes de har jo deres personlige personlighed

 

 

Markeringen: Her kan jeg ikke være enig med dig. "Drift" betegner hundens motivation for at udføre en given handling og er naturligvis synligt "målbar", mens frejdigheden er hundens tillid i situationen. Disse to tilstande har ikke nøvendigvis noget med hinanden at gøre.

 

Medmindre, naturligvis, man træner en hund med kun lidt tillid op gennem så stærk "drift" at hunden glemmer sin manglende tillid og fremstår "driftstærk" og frejdig i situationen.

Dette er dog noget påført, og i mine øjne uetisk, idet det er falsk selvtillid, som kan være svær at gennemskue.

 

Sådan en hund vil ikke give "frejdighed" videre i avlen og da disse prøver i høj grad har betydning for avlen, mener jeg det er meget uetisk fordi man derved avler på et billede i stedet for på realistiske egenskaber.

Men nu er jeg ved at spore ud :-)

 

 

jeg er enig i at drift får en hund til at udfører en handling men om det handler om tillid i frejdighed ved jeg ikke jeg har endnu ikke set en driftsvag hund udvise en ekstrem frejdighed i sit lydighedsprogram da jeg mener det hænger sammen men derfor kan der jo godt komme en anden og sige at de synes den ser frejdig ud eller glad

 

hundens drifter er den trænet rigtigt burde vise sig i prøverne men det er ikke sikkert hvis den er trænet forkert

 

men hvordan vil dømme om hundene har tillid til deres ejere:?::?:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, nu har jeg altså et spørgsmål (igen-igen). På de der videoer, der har været her i tråden går førerne med venstre arm sådan lidt ud til siden og knyttet hånd. Er det et eller andet fancy man skal, har de årtusindes godbid skjult i hånden eller er det bare en eller anden vane...en tilfældighed ?!?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Nej, nu har jeg altså et spørgsmål (igen-igen). På de der videoer, der har været her i tråden går førerne med venstre arm sådan lidt ud til siden og knyttet hånd. Er det et eller andet fancy man skal, har de årtusindes godbid skjult i hånden eller er det bare en eller anden vane...en tilfældighed ?!?

 

 

jeg tror det er blevet en vane som man selv ikke lægger mærke til hvor der oftre er en anden som bliver nødt til og fortælle det

 

mange som træner lydighed animere faktisk deres hunde med armene eller kroppen det ses ret ofte

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tror det er blevet en vane som man selv ikke lægger mærke til hvor der oftre er en anden som bliver nødt til og fortælle det

 

mange som træner lydighed animere faktisk deres hunde med armene eller kroppen det ses ret ofte

 

Jeps, vi er bare blevet dresseret til at have venstre hånd i jakkelommen / godbidslommen, så kræet hele tiden tror, at NU sker det...NU kommer godbiden. Tænkte bare om det var et eller andet fancy jeg havde overset, mens alle gik og tænkte: "Så få dog hænderne op af lommerne, dit gamle ribs !!!" :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jeps, vi er bare blevet dresseret til at have venstre hånd i jakkelommen / godbidslommen, så kræet hele tiden tror, at NU sker det...NU kommer godbiden. Tænkte bare om det var et eller andet fancy jeg havde overset, mens alle gik og tænkte: "Så få dog hænderne op af lommerne, dit gamle ribs !!!" :-D

 

 

ha ha ha :blink:

 

der er faktisk rigtig mange som animere jeg synes det er noget skidt enten med hånden i lommen,eller ved brystet eller hjertet mange ellers er der mange som bruger lokkemiddel med godbidder så det er noget man må vænne sig af med ellers har kræene ofte et problem når man ikke gør det så ryger kontakten ofte eller hunden bliver mere uinteresseret

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps, vi er bare blevet dresseret til at have venstre hånd i jakkelommen / godbidslommen, så kræet hele tiden tror, at NU sker det...NU kommer godbiden. Tænkte bare om det var et eller andet fancy jeg havde overset, mens alle gik og tænkte: "Så få dog hænderne op af lommerne, dit gamle ribs !!!" :-D

I DKK's lydighedsprogram SKAL man gå med hænderne naturligt, dvs hængende ned langs kroppen. Hvis man så enten er lav, eller har en høj hund, så holder man i sin jakke eller flytter armene lidt ud af, så man ikke slår hunden oven i hovedet :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

ha ha ha :blink:

 

der er faktisk rigtig mange som animere jeg synes det er noget skidt enten med hånden i lommen,eller ved brystet eller hjertet mange ellers er der mange som bruger lokkemiddel med godbidder så det er noget man må vænne sig af med ellers har kræene ofte et problem når man ikke gør det så ryger kontakten ofte eller hunden bliver mere uinteresseret

 

Det er så ligesom også det der er hagen ved sagen og de nymodens metoder. Vi rammer et punkt, hvor vi ikke længere må animere dyret med stakkevis af Frolic og så hænger man lidt i suppedasen, hvis ens hund så egentlig ikke lige synes, at det her LP er overfedt. Det er så bagdelen ved projektet, hvis man føler for at gå til LP-prøver...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

jeg er enig i at drift får en hund til at udfører en handling men om det handler om tillid i frejdighed ved jeg ikke jeg har endnu ikke set en driftsvag hund udvise en ekstrem frejdighed i sit lydighedsprogram da jeg mener det hænger sammen men derfor kan der jo godt komme en anden og sige at de synes den ser frejdig ud eller glad

 

hundens drifter er den trænet rigtigt burde vise sig i prøverne men det er ikke sikkert hvis den er trænet forkert

 

men hvordan vil dømme om hundene har tillid til deres ejere:?::?:

 

Selve ordet "frejdig" betyder frimodig. Så det må handle om tillid.

 

Igen: Mit tilsyneladende ordkløveri er grundet jeg gerne vil vide hvad det er vi snakker om - altså at der er samme betydning om begreberne.

 

Nu ved jeg så ikke hvad du mener med "ekstrem frejdighed i lydighedsprogrammet"? Så det er lidt svært at svare på

 

Mht hvorvidt hundens drift vil vise sig eller ikke, så ja, men også "overdrift" og det er det jeg ser mest af - især på disse filmbidder.

 

Set ud fra den betragtning at en hunds drift i en situation bør svare til opgaven og at hundes drift ofte vægtes alt for højt og trænes til for højt niveau.

 

Hvis man laver sammenligningen mellem en ulv/hund som skulle "leve af sine drifter":De ville ikke køre nær så højt i drift da det dels er spildt energi dels er det ikke biologisk set hensigtsmæssigt at et individ kører højere end at det stadig kan passe på sig selv.

Eller at det kører i så høj drift at det lukker af for alt andet og man f.eks. derfor kan se hunde, som ikke ville kunne omgås i afslappet tilstand kunne gå side om side under træning fordi de bliver døve og blinde af "drift".

 

Misforstå mig ret, dette er ikke et hak i tuden til dig, men en kritik af den brug af hundes drift jeg stadig hører og og ser rundt omkring.

 

I mine øjne forkert brug...

Redigeret af Ninjamor
Link til indlæg
Del på andre sites

I DKK's lydighedsprogram SKAL man gå med hænderne naturligt, dvs hængende ned langs kroppen. Hvis man så enten er lav, eller har en høj hund, så holder man i sin jakke eller flytter armene lidt ud af, så man ikke slår hunden oven i hovedet :lol:

 

Så altså summa sumarum: Det gamle ribs skal se at få hænderne op af lommen og afsløre for dyret, at det IKKE sker nu. Der er ingen godbid før øvelsen er udført. Det skal sørme nok blive muntert nu, hvor vi skal til og igang med LP1. Måske skulle vi holde os til prøverne hos politiet. Der er han så optaget af det de laver, så han ikke har tid til at det æden godbider :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Selve ordet "frejdig" betyder frimodig. Så det må handle om tillid.

 

Igen: Mit tilsyneladende ordkløveri er grundet jeg gerne vil vide hvad det er vi snakker om - altså at der er samme betydning om begreberne.

 

Nu ved jeg så ikke hvad du mener med "ekstrem frejdighed i lydighedsprogrammet"? Så det er lidt svært at svare på

 

Mht hvorvidt hundens drift vil vise sig eller ikke, så mener ja, men også "overdrift" og det er det jeg ser mest af - især på disse filmbidder.

 

Set ud fra den betragtning at en hunds drift i en situation bør svare til opgaven og at hundes drift ofte vægtes alt for højt og trænes til for højt niveau.

 

Hvis man laver sammenligningen mellem en ulv/hund som skulle "leve af sine drifter":De ville ikke køre nær så højt i drift da det dels er spildt energi dels er det ikke biologisk set hensigtsmæssigt at et individ kører højere end at det stadig kan passe på sig selv.

Eller at det kører i så høj drift at det lukker af for alt andet og man f.eks. derfor kan se hunde, som ikke ville kune omgås i afslappet tilstand kunne gå side om side under træning fordi de bliver døve og blinde af "drift".

 

Misforstå mig ret, dette er ikke et hak i tuden til dig, men en kritik af den brug af hundes drift jeg stadig hører og og ser rundt omkring.

 

I mine øjne forkert brug...

 

Må jeg liiiige ha´ lov at stille et spørgsmål ? Kan man træne en hunds drift ? Jeg troede at det bare være noget den havde i mere eller mindre udstrakt grad...æv, nu er jeg forvirret igen :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...