Hop til indhold

Hunden med på ferie?

Gæst K_Pallis
 Share

Recommended Posts

Jeg overvejede engang at tage på ferie i Island med min hund, men der oplyste den islandske ambassade, at hunden først skulle i karantæne - tror det var 3 måneder eller noget i den stil :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har en rettelse, Schweiz kører ikke 100% samme regler som EU, det har jeg hele tiden troet :oops:

28. april 2008

Schweiz

Ved rejse med hunde og katte til Schweiz, skal man være opmærksom på, at trods det, at dyret rejse ind i landet ledsaget af det blå EU pas, er de schweiziske importkrav ikke helt identiske med EU kravene. Der er bl.a. krav om:

• Årlig revaccination mod rabies
  • Indrejse kan tidligst foretages 30 dage efter vaccinationen
  • Dyr, som er vaccineret mod rabies før 3 måneders alderen, vil ikke accepteres som korrekt vaccineret.

På Bundesamt für Veterinärwesen's hjemmeside er der flere oplysninger om rejse med hunde og katte til Schweiz.

Rejse med hund (tysk)

Rejse med hund (engelsk)

Rejse med kat (tysk)

Rejse med kat (engelsk)

Yderligere spørgsmål rettes til:

Bundesamt für Veterinärwesen

Schwarzenburgstrasse 155

CH-3003 Bern

Einfuhr / Ausfuhr Haustiere, Fleisch (EDAV):

Tlf.: +41 (0)31 323 85 24

Fax: +41 (0)31 323 85 22

E-mail: [email protected]

WEB: http://www.bvet.admin.ch/index.html?lang=de

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker for link.

Puh, der er meget at holde styr på. Næsten glad for jeg udstiller min hund, for så er vi åbenbart opdateret med de skrappeste af kravene automatisk. I Tyskland kan man eks. ikke få adgang på udstillingen, hvis rabiesvaccinen er over et år gammel - til trods for de vel efterhånden dækker tre år ved "almindelig brug".

Men linket er godt at have, og så må jeg endnu engang sige, at det er et godt udgangspunkt at have styr på sin rabiesvaccination og resultatet af den. Det kan langt hen af vejen fungere som basis, ser det ud til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker for link.

Puh, der er meget at holde styr på. Næsten glad for jeg udstiller min hund, for så er vi åbenbart opdateret med de skrappeste af kravene automatisk. I Tyskland kan man eks. ikke få adgang på udstillingen, hvis rabiesvaccinen er over et år gammel - til trods for de vel efterhånden dækker tre år ved "almindelig brug".

Men linket er godt at have, og så må jeg endnu engang sige, at det er et godt udgangspunkt at have styr på sin rabiesvaccination og resultatet af den. Det kan langt hen af vejen fungere som basis, ser det ud til.

Ja rabies er faktisk grundlæggende for alle lande.

I de mange år jeg har kørt rundt i Europa med hundene har jeg vist papirer EN gang.

har dog altid haft de vaccinationer der kræves, det er jo for at stoppe smitte, samt jeg ikke vil risikerer mine hunde skulle i karantæne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kører ofte til Sverige, og har kun vist papirer én gang, hvilket mest af alt skyldtes, at vi kørte til båsen hvor der stod en tolder, og selv stoppede. Hun ville knap se papirerne, og hunden havde hun ingen interesse i.

Har også været på ture til Polen, Luxembourg og Tyskland. Der har vi kun vist på selve udstillingsstederne - ellers ikke. Men vi har naturligvis orden i tingene under alle omstændigheder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da vores pas blev lavet i DK skrev vores dyrlæge at rabiesvaccinen gælder i 3 år. Herovre i UK vil vores dyrlæge kun skrive den for 2 år ad gangen, selvom det er den samme vaccinel fra samme producent. Det står i producentens retningslinjer (herovre!) at vaccinen dækker i 2 år, er det ikke mærkeligt hvis de giver andre vejledende retningslinjer for andre lande?

Dyrlægen siger også at for indrejse til UK må vaccinen ikke overskride så meget som en enkelt dag, den dato der står i passet at den gælder til, men hvis udenlandsk dyrlæge tager på sig at skrive 3-5-eller flere år, så er det DET der gælder, da dyrlægen hæfter for det han skriver!

Det gælder selvf¢lgelig ikke for lande som har krav om årlig vaccine.. Men det er sgu lidt en jungle at f¢lge med i :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da vores pas blev lavet i DK skrev vores dyrlæge at rabiesvaccinen gælder i 3 år. Herovre i UK vil vores dyrlæge kun skrive den for 2 år ad gangen, selvom det er den samme vaccinel fra samme producent. Det står i producentens retningslinjer (herovre!) at vaccinen dækker i 2 år, er det ikke mærkeligt hvis de giver andre vejledende retningslinjer for andre lande?

Dyrlægen siger også at for indrejse til UK må vaccinen ikke overskride så meget som en enkelt dag, den dato der står i passet at den gælder til, men hvis udenlandsk dyrlæge tager på sig at skrive 3-5-eller flere år, så er det DET der gælder, da dyrlægen hæfter for det han skriver!

Det gælder selvf¢lgelig ikke for lande som har krav om årlig vaccine.. Men det er sgu lidt en jungle at f¢lge med i :shock:

Enig :5up: Nede i EU kan de finde ud af at lave en masse fælles regler, men når det gælder rejse med kæledyr er de ret meget bagud :mad:

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig :5up: Nede i EU kan de finde ud af at lave en masse fælles regler, men når det gælder rejse med kæledyr er de ret meget bagud :mad:

Der er jo fælles regler, men desværre bare nogle stater, som ikke har tilsluttet sig. Men EU's kæledyrspas gælder jo trods alt i de fleste lande.

Link til indlæg
Del på andre sites