Hop til indhold

Ultralyds påvirkning på hunde

Gæst CasperC
 Share

Recommended Posts

Gæst CasperC

Hej hunde-forum

Mig og mit firma har en idé til en slags elektronisk hundesnor, der ville kunne indgå i træning af hunde.

Vi arbejder på en konstruktion der vil have den samme funktion som en hundefløjte, og vil være med til bedre at træne og kontrollere hunde.

Dog er vi stadig på et meget tidligt stadie i vores udvikling og kan ikke komme ind på yderligere konkrete detaljer, omkring det egentlige produkt.

Vi ville gerne høre om folks erfaringer med hundefløjter, og om folk ville være interreserede i at købe et lignende produkt, bare hvor man ikke var afhængig af en fløjte, og kunne have funktionen integreret i tilbehør til ens hund, evt. i form af hundesnore og lignende.

Mvh. Casper

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej hunde-forum

Mig og mit firma har en idé til en slags elektronisk hundesnor, der ville kunne indgå i træning af hunde.

Vi arbejder på en konstruktion der vil have den samme funktion som en hundefløjte, og vil være med til bedre at træne og kontrollere hunde.

Dog er vi stadig på et meget tidligt stadie i vores udvikling og kan ikke komme ind på yderligere konkrete detaljer, omkring det egentlige produkt.

Vi ville gerne høre om folks erfaringer med hundefløjter, og om folk ville være interreserede i at købe et lignende produkt, bare hvor man ikke var afhængig af en fløjte, og kunne have funktionen integreret i tilbehør til ens hund, evt. i form af hundesnore og lignende.

Mvh. Casper

Hvis den på nogle måder skulle afgive elektrisitet så NEJ

Hvis det stædig er med bløde metoder så måske.

Du siger det skal være som en fløjte, men ofte bruger du jo kun fløjten, når hunden er på afstand. Det vil sige at elekrisitet ikke ville have nogen effekt... Ellers så er fløjter jo ikke så store så...

Måske andre har andre erfaringer

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CasperC

Tak for de hurtige svar.

Den elektriske del vil være drevet af et batteri, kun til formålet at frembringe lyd. Det vil sidde isoleret, og vi vil tage stor højde for ikke at lade denne komme i kontakt med hunden.

Denne kunne muligvis være styret af en fjernbetjening.

Det er kun lyden der vil være den påvirkende faktor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår overhovedet ikke hvad det handler om :confused::oops:

Jeg tror ideen er, at der er en slags hundefløjte indbygget i hundesnoren... så man altid har sin "fløjte" med sig...

Umiddelbart ved jeg dog ikke hvor stort et behov der er for et sådan produkt, men bare fordi jeg ikke har brug for det, betyder det jo ikke at der ikke er andre der kan have glæde af det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg har forstået det korrekt, så kommer der et batteri ind i snoren, dette batteri bliver brugt til at give elktrisitet til at en lyd

Måske man bare lige trykker på en knap?

Føjten som du fløjter i, udsender også en lyd, denne lyd bliver nærmest udskiftet med den lyd fra den nye slags hundesnor.

Det vil sige at du slipper for at bruge luft til fløjten, og istedet skal bruge din finger til en evt knap?

Og pga overskriften vil jeg satse på at den elektriske frembragte lyd, er ultralyd som vi mennesker ikke kan hører men som hunden godt kan?

Jeg bruger ikke fløjte, så nej jeg ville ikke købe produktet, beklager.

Men hvis du derimod laver et produkt der vil give mig en velopdragen hund, UDEN at jeg skulle yde det mindste, så bare sig til :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

...Det kan måske være en fordel hvis man har en hund, der færdes over store afstande... Så store, så en almindelig fløjte ikke er nok. Så kunne en fløjte i halsbåndet være en rigtig fin ide.

Men der er vist ikke mange private hunde i Danmark, der får lov til at løbe så langt væk at de ikke kan høre en almindelig fløjte.

Og så ville jeg nok foretrække den almindelige fløjte, først og fremmest fordi den er mere driftsikker... Et hundehalsbånd på en løs hund, -med eller uden fløjte- bliver udsat for lidt af hvert. Og hvis hunden hopper i vandet, så er det ikke sikkert, at fløjten lige overlever turen...

Hvis hunden så er trænet til halsbåndsfløjten og ved, at den må blive ved at løbe til fløjtet lyder, og fløjten er gået i udu........... ja... så kan det vare MEGET længe før man ser sin hund igen...:roll:

---Jeg kom osse lige til at tænke på...... Hvis lydkilden sidder i halsbåndet, --altså PÅ hunden, ---hvordan kan hunden så vide, i hvilken retning, den skal løbe for at finde ejeren??:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lyder også meget kompliseret hvis det er forstået rigtigt men man skal aldig afvise noget før det er prøvet, rynkede også meget på næsen over klikker (og det er altså bare super).

Men er super glad for at stømmen ikke skulle i nærheden af hunden. :-D

Håber i finder ud af noget om markedet :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites