Umulia Skrevet Januar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2009 Efter netop at have tilbragt 40 minutter i sofaen i en ukomfortabel stilling, og uden andet at se på end direkte TV fra folketinget - altsammen fordi en tungt sovende Vinnie lå i mine arme, og jeg ikke kunne nænne at vække hende - kom jeg til at tænke på en tråd i et andet forum (ikke hunderelateret) hvor folk skrev hvilke kompromis'er de indgik og hvad de ofrede i dagligdagen for at gøre deres dyr tilfredse. Én stod op og arbejdede ved computeren fordi der lå en sovende kat på hans stol. En anden gik på toilettet med et følge af hunde og katte, og lod vandhanen løbe medens hun sad på tønden, til ære for de dyr, der KUN ville drikke frisk vand fra hanen En tredie sad på gulvet og så TV fordi sofaen var optaget af hunde og katte - osv. Selv har jeg tilbragt en nat i hundekurven, fordi jeg ikke kunne få mig selv til at fjerne de to hunde der sov i min seng uden at levne plads til mig. Jeg har en grim gammel hullet 2-personers sofa stående i min, i forvejen alt for lille stue, for at hundene skal have et passende udvalg af liggepladser. Jeg accepterer savlpletter på vægge, loft, gardiner og alt andet indbo. Jeg tager selvfølgelig aldrig på ferie, eller bliver væk om natten. Og hver dag, flere gange om dagen, står jeg i kø i døråbninger, fordi hundene laver trafikprop. Når jeg besøger min mor, går jeg ligesom hende - med små slæbende skridt, for ikke at komme til at træde på minihunden, der altid skal gå lige foran ens fødder. Hvad er Jeres historier - jeg ved I har nogle! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hailey Besvaret Januar 22, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2009 Efter netop at have tilbragt 40 minutter i sofaen i en ukomfortabel stilling, og uden andet at se på end direkte TV fra folketinget - altsammen fordi en tungt sovende Vinnie lå i mine arme, og jeg ikke kunne nænne at vække hende - kom jeg til at tænke på en tråd i et andet forum (ikke hunderelateret) hvor folk skrev hvilke kompromis'er de indgik og hvad de ofrede i dagligdagen for at gøre deres dyr tilfredse. Én stod op og arbejdede ved computeren fordi der lå en sovende kat på hans stol. I dette øjeblik ligger der en kat må MIN kontorstol En anden gik på toilettet med et følge af hunde og katte, og lod vandhanen løbe medens hun sad på tønden, til ære for de dyr, der KUN ville drikke frisk vand fra hanen Jeg kan aldrig gå på toilettet uden at der er 2 katte med En tredie sad på gulvet og så TV fordi sofaen var optaget af hunde og katte - osv. Jeg VIL være i min sofa! At jeg så ikke kan se tv'et pga at jeg har minimum 1 hund siddende på brystkassen, det er så en anden snak Selv har jeg tilbragt en nat i hundekurven, fordi jeg ikke kunne få mig selv til at fjerne de to hunde der sov i min seng uden at levne plads til mig. Ingen problemer her Jeg har en grim gammel hullet 2-personers sofa stående i min, i forvejen alt for lille stue, for at hundene skal have et passende udvalg af liggepladser. Jeg har ogå en topersoners hundesofa, men de foretrækker at ligge ovenpå mig i hjørnesofaen! Jeg accepterer savlpletter på vægge, loft, gardiner og alt andet indbo. Jeg accepterer at jeg konstant skal fiske hår væk fra min mad. Jeg tager selvfølgelig aldrig på ferie, eller bliver væk om natten. Ditto Og hver dag, flere gange om dagen, står jeg i kø i døråbninger, fordi hundene laver trafikprop. Kender det! Når jeg besøger min mor, går jeg ligesom hende - med små slæbende skridt, for ikke at komme til at træde på minihunden, der altid skal gå lige foran ens fødder. Hvad er Jeres historier - jeg ved I har nogle! Man bli'r lidt underlig (i ikkehundeejers øjne) når man får de pelsdyr ind på livet :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Freudika Besvaret Januar 22, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2009 Det gør ikke noget at jeg går til fysioterapeut en gang om ugen ca. ... med ryg- og nakkesmerter - og Tulle alligevel ligger i min nakke lige nu ... Det gør jo ikke noget, at jeg ikke kan bevæge mig inde i sengen - hunden ligger jo godt ... Det gør ikke noget at min hovedpude er optaget ... Tulle ligger jo godt ... Det gør ikke noget, at vi har en meget stram økonomi - hundene skal jo stadig afsted til Gudrun ... Det gør ikke noget, at jeg egentlig hader at lave mad - hundene fungerer jo bedst på det hjemmelavede - så jeg bruger da gerne flere timer på at koge hundemad ... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Januar 22, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2009 Jeg hader at lave mad og vi får faktisk ret sjældent sådan rigtig hjemmelavet med herhjemme, men hunden laver jeg altid mad til... Min seng er fuld af hundehår og sand og ofte finder jeg mig selv liggende i sære sammenkrummede stillinger fordi der skal værre plads til at hun ligger godt... Jeg ser ikke tv med chimpanser eller orangutanger (selvom jeg egentlig rigtig godt kan lide den slags programmer) - for Karla kan ikke enes med den lyd de siger Jeg har ryddet et hjørne af min stue for at få plads til et hundebur Hver dag støder jeg tåen på det børnegitter der sidder i køkkendøren (utroligt man aldrig lærer det ) I min sofa ligger altid minimum 2 tæpper, for hunden vil ind under et tæppe om aftenen, ligegyldigt om jeg har et over mig eller ej - og det skal hun jo have lov til Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sitto Besvaret Januar 22, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2009 Når man høre andres historier om hvilke ting de gør for deres hunde, tænker man at de er tosset - indtil man selv tænker sig om en ekstra gang, og ser at det sagtens kunne være én selv.. Jeg fik en dobbeltseng for Sittos skyld. Sitto skulle altid ligge inderst, og hun elskede at krølle sig sammen om natten - hvilket også betød at hun indimellem lige skulle strække ud, så når jeg i forvejen lå på meget, meget lidt plads ude på kanten, for at Sitto kunne have plads - og jeg så fik to bagpoter som lige skulle strækkes ud, lige i ryggen.. ja så faldt jeg ned på gulvet.. Og det skete et utal af gangen, indtil jeg fik en dobbeltseng - så var der plads til os begge. Dog gik der så ikke længe før hun alligevel kom ned i kurven og sove, pga. min allergi.. Jeg har sovet direkte på et badeværelses gulv med klinker, uden madras eller andet - fordi det lige var efter Sittos operation, jeg var alene med hende, og hun var simpelthen så skæv af narkosen, at jeg IKKE turde gå ind og hente dyner osv. for jeg vidste at hun ville følge med. Og det var hendes små ben slet, slet ikke sikre nok til at jeg turde lade hende gøre! For Kencys skyld vænnede jeg mig til at se på/røre ved råt kød, selv kl. syv om morgenen, for at råfodre dem, i håb om at det kunne holde hendes allergi væk. Adr, der gik længe inden min kvalme, bare ved tanken om det rå kød, forsvandt.. Og Kency fik sat min tålmodighed på en ganske alvorlig prøve, da hun kom ind i den periode der hed "Hehe, det er da meget sjovere at løbe VÆK fra Nicole, end at komme når hun kalder" :nar: Nej hvor har jeg mange gange sat/stået i p*sregnvejr og bare VENTET på at Kency opgav sin lille leg.. Inden jeg selv fik en hund der gjorde sådan, kunne jeg nok godt finde på at tænke om andre "Så få dog fat i den hund - hent den, så svært er det sgu da heller ikke" fordi jeg selv havde Sitto, min lydige lille vaps. Men efter Kencys lille leg der stod på et par måneder, var mine fordømmende tanker om andre HELT væk.. for det er sgu ikke let at indfange sådan en hund.. Og ja, hvad har vi ellers? Selvfølgelig den med ikke at kunne skifte kanal på TV'et fordi hunden har lagt ovenpå én så man ikke kunne nænne at flytte sig, fravælge noget tøj etc. man gerne ville have til fordel for ét eller andet man lige syntes hunden manglede. Sådan kan vi vel fortsætte.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sitto Besvaret Januar 22, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2009 Det gør ikke noget at min hovedpude er optaget ... Tulle ligger jo godt ... Haha, jeg har ALTID skullet sove med to eller tre hovedpuder.. ellers sov jeg ikke godt. Når jeg endelig faldt i søvn, uden de to eller tre hovedpuder mindst, vågnede jeg op en milliard gange i løbet af natten. Ingen af hundene tog mine hovedpuder, heldigvis. :blink: Men så får man kæreste på, vænner sig for hans skyld, så han også kan have en hovedpude, til kun at sove med én - og ja, nu har jeg så vænnet mig til at sove HELT UDEN hovedpude.. for den nakker han sgu i løbet af natten! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Aussies for ever Besvaret Januar 22, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2009 hvor er det dejligt at høre at man ikke er alene i verden Hele min hverdag er skuet sammen afhensyn til hundene. Jeg er desværre nøden til at tage på arbejde hver dag , så jeg tager aldrig nogen steder om eftermiddag uden at hundene kan være med. Desværre er min familie ikke særlig forstående, f.eks kan de ikke forstå at jeg ikke bare køre til Møn en hel dag og lader hundene være alene hjemme, min svigerinde spurgte mig ikke også engang - da jeg mangelede sted at bo - hvorfor jeg ikke bare solgte hundene. Min bror brillierede også ved at blive stik tosset over at jeg ikke kunne komme til hans datters to års fødselsdag, fordi min tæve var gået i fødsels og vi måtte forbi dyrlægen - det var bare et dyr sagde han Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret Januar 22, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2009 hvor er det dejligt at høre at man ikke er alene i verden Hele min hverdag er skuet sammen afhensyn til hundene. Jeg er desværre nøden til at tage på arbejde hver dag , så jeg tager aldrig nogen steder om eftermiddag uden at hundene kan være med. Desværre er min familie ikke særlig forstående, f.eks kan de ikke forstå at jeg ikke bare køre til Møn en hel dag og lader hundene være alene hjemme, min svigerinde spurgte mig ikke også engang - da jeg mangelede sted at bo - hvorfor jeg ikke bare solgte hundene. Min bror brillierede også ved at blive stik tosset over at jeg ikke kunne komme til hans datters to års fødselsdag, fordi min tæve var gået i fødsels og vi måtte forbi dyrlægen - det var bare et dyr sagde han Sikke da en hyggelig familie du har... :hmm: Min familie er heldigvis vænnet til at sådan er det bare, hvis deres fødselsdage og lign. falder samen med at jeg skal noget med hundene så er det bare ærgeligt! Hvis de er heldige kommer vi når jeg er færdig med hvad jeg nu end skal af hunde-tam-tam Og så er de da allesammen så 'hensynsfulde' at bo på fyn, så det ikke er en hel dags rejse når man skal besøge dem, når ja, med en enkelt undtagelse, kærstens søster er flyttet til Ribe for et par år siden men så må hun jo bare leve med at vi ikke kommer så tit og at vi køre tideligt hjem når vi så endelig er der :blink: Mit liv er absolut også centeret om hundene, meeen jeg sover nu ikke på gulvet eller i hundekurven for at de kan være i sengen, faktisk sover de stakkels dyr slet ikke i soveværelset om natten Men bortset fra det ligger de også hvor som helst det kan tænkes og har næsten ingen opdragelse Men men, jeg har dog aldrig fanget nogen af mine egne hunde STÅENDE OPPE PÅ SPISEBORDET Anne-Lotte, du skulle vel ikke have et godt bud på hvem jeg fandt stående dér med næsen i en skål indpakkede chokoladeting... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret Januar 22, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2009 :banan: YES - en tråd hvor man faktisk kommer til at føle sig helt normal:engel: :blink: - Jeg er typisk klædt i tøj til praktisk brug = hunde kan hoppe op af mig, fælde på mig, tabe savl på mig uden at jeg behøver at tænke "ej, damn det var de pæne bukser, nu må de vaskes" - Jeg har en bil specielt indkøbt til, at der skal være plads til et bur efter specielle mål - og der er plads til alt hundeudstyret... Og når vi handler ind, så må indkøbsposerne transporteres i burene... medmindre hundene selvfølgelig er med, for så må den der sidder på forsædet bare være overdækket af indkøbsposer istedet - Jeg vil hellere bruge penge på noget lækkert hundeudstyr eller træningstøj, end at bruge pengene på noget nyt smart hverdagstøj, smykker, etc. - Jeg gemmer altid endestykket af pølsen fra en hotdog el. lign. til hunden - Jeg bliver upopulær hos familien, når jeg altid skal på kursus, til prøve, o.lign. på familiefødselsdage, sammenkomster... Ikke min skyld at de ikke kan planlægge det så jeg kan komme med... - Jeg sidder som regel altid på gulvet og hygger med hundene... Især ude i køkkenet - Jeg tænker "der mangler noget" hvis jeg ikke finder mindst ét hundehår i min mad... Det var vist bare en del... jeg tror faktisk der er mange flere historier... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Jørgen Larsen Besvaret Januar 22, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2009 Når man høre andres historier om hvilke ting de gør for deres hunde, tænker man at de er tosset - indtil man selv tænker sig om en ekstra gang, og ser at det sagtens kunne være én selv.. Ja du har fulstændig ret i denne komentar, godt det ikke er mig der har sådan et møgøre, Nej min Laika kunne da slet ikke finde på at stjæle min bedste stol at sove middagslur i og undersøge alt jeg printer ud ikke på vilkår, og slet ikke lægge sit yndige lille hovede på tasterne så jeg ikke kan komme til nej nej:( jage med mig for at komme til at skælde ud på dem der gårr forbi ude på fortovej overhovedet ikke:rolleyes: hun skal absolut heller ikke med på WC når jeg skal der ned , slet ikke og hun behøver heller ikke være den første til at gå forest nej nej og hun har bestemt ikke førsteret til at få mad når jeg står og steger et eller andet i køkkenet:engel: og hun misunder overhovedet ikke mig når jeg sider og spiser min morgenmad Nej Laika er utrolig forstående og hensynsfuld over for at jeg skal være den der er i hjemmet absolut forstående Det var så min løgnhistorie om min elskede lille vovhund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Januar 22, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2009 (rettet) Når pengene har været små har vi spist grød eller leverpostejmadder for at der kunne være penge til Groas hjemmelavede mad. Hvis Groa sover i den gode lænestol må jeg nøjes med sofaen, nænner ikke at flytte hende. Vågner ofte og er radbrækket fordi Groa har ligge på tværs ved mine fødder. Min gode hovedpude må dog altid vige fra når jeg kommer seng. Redigeret Januar 22, 2009 af Gryn stavefejl Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Julius' mor Besvaret Januar 22, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2009 Husker stadig at mine forældre og jeg sad og strittede med den sidste bid af ostemaden hver gang vi spiste, længe efter min gamle hund var død :hmm: - Det er ikke længe siden jeg gjorde det - lettere distræt. (Han har været død i 20 år).... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
brigit Besvaret Januar 23, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 23, 2009 Først da jeg læste dette, smilede jeg lidt, og rystede på hovedet;-) ja så tængte jeg, og ups, hvem er det lige der ikke længere vil noget om aftenen, hvis vi begge har været på arb. den dag, ell. ihvertefald skaffer "baby"hunde sitter:oops: og hvem er det der droppede at købe den bil der var planlagt i sommers fordi der blev talt om 2 hunde,venter nu for at se hvad plads der skal til med 2 hunde pluds grej til udstilling og hvem er det lige der har valgt at flytte hendes runde fødselsdag (til folks store undren) ca et halvt år på grund af hvalp i huset :lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Januar 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 23, 2009 Husker stadig at mine forældre og jeg sad og strittede med den sidste bid af ostemaden hver gang vi spiste' date=' længe efter min gamle hund var død :hmm: - Det er ikke længe siden jeg gjorde det - lettere distræt. (Han har været død i 20 år)....[/quote'] Åh ja Min mormor samlede osteskorper i en tupperware skål, og opbevarede dem i køleskabet til den var fuld. Så fik Bo dem. Han elskede gamle sure osteskorper :mums: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts