Gæst Jørgen Larsen Besvaret Januar 24, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2009 Så fortsætter vi med "halse" i tryg forvisning om at det ikke det, der er årsagen til at Berneren synes, at det dog er en højest særpræget øvelse ! Havde en træner i DCH som har 4 Bernere, og de fik også beskeden Halse, de så op på hende med det udtryk, skal der halses så kan du selv gøre det, vi har andet der interesere os lige nu, men når jeg er ude hos hende efter foder, så er der så sandelig ikke noget galt med deres halsen så det med at halse er nok en Bernerting Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Biene Besvaret Januar 24, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2009 Herovre siger vi hverken giv hals eller halse, vi siger "hva sir hunni" Det virker hver gang:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Januar 24, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2009 Herovre siger vi hverken giv hals eller halse, vi siger "hva sir hunni" Det virker hver gang:mrgreen: Det lyder unægtelig som en dialekt jeg kender særdeles godt, men vil jyde-Berneren fatte det ?!? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Januar 24, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2009 Havde en træner i DCH som har 4 Bernere, og de fik også beskeden Halse,de så op på hende med det udtryk, skal der halses så kan du selv gøre det, vi har andet der interesere os lige nu, men når jeg er ude hos hende efter foder, så er der så sandelig ikke noget galt med deres halsen så det med at halse er nok en Bernerting Mja, jeg synes nu heller ikke stemmebåndet fejler noget, når folk VOVER at gå på den offentlige brandsti, der løber langs vores grund !!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Januar 24, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2009 Kommer an på hvem du spørger, tror jeg. I jægersprog er "at halse" det samme som at gø med formål. Det er da muligt, men Ninjamor har nu ret alligevel;-) Så kan det godt være vi er mange der har forkortet give hals til halse for nemheds skyld:lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
potil Besvaret Januar 24, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2009 Det lyder unægtelig som en dialekt jeg kender særdeles godt, men vil jyde-Berneren fatte det ?!? sidder og fniser over jydeberneren.... kom i tanke om min mors hund som blev ekstremt bange for en sød lille somalisk pige der var på visit... En morgen hvor den lille pige stod op med morgenhår og hunden så hende hoppede hunden en halv meter op i luften og gøede af skræk - den hund kan man da kalde en bondeknold! - det værste var at den lille pige var bange for hunde og havde lige overvundet den værste angst aftenen før, men hunden havde jo heller aldrig nogensinde set en afrikaner før - så det var noget af en kombi :blink: Jeg vil dog også sige at pigen blev bedste venner med alle 3 hunde og snakker tit om dem hjemme - i det hele taget havde hun en go' juleferie og juleaften hos :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Jørgen Larsen Besvaret Januar 24, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2009 sidder og fniser over jydeberneren.... kom i tanke om min mors hund som blev ekstremt bange for en sød lille somalisk pige der var på visit...En morgen hvor den lille pige stod op med morgenhår og hunden så hende hoppede hunden en halv meter op i luften og gøede af skræk - den hund kan man da kalde en bondeknold! - det værste var at den lille pige var bange for hunde og havde lige overvundet den værste angst aftenen før, men hunden havde jo heller aldrig nogensinde set en afrikaner før - så det var noget af en kombi :blink: Jeg vil dog også sige at pigen blev bedste venner med alle 3 hunde og snakker tit om dem hjemme - i det hele taget havde hun en go' juleferie og juleaften hos :blink: Øv har du ikke et billede af situationen, vil meget gerne se det rigtigt ikke bare inden i mit store kranie, for der ser det ret sjov ud Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
potil Besvaret Januar 25, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2009 Øv har du ikke et billede af situationen, vil meget gerne se det rigtigtikke bare inden i mit store kranie, for der ser det ret sjov ud Det var (desværre) kun min mor der havde æren af at opleve det... jeg ville også rigtig gerne ha' set det :blink: oO( i mit hoved ser jeg det i ren Anders And-stil :mrgreen:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts