Hop til indhold

Hvorfor letter han ikke ben

Gæst bibi
 Share

Recommended Posts

Jeg har en hanhund fra egen avl , han er nu 2 år og har aldrig lettet ben , han sætter sig pænt som en tøs når han tisser , han går sammen med en ældre hanhund , de enes fint også når tæven er i løb

Kan det være fordi han ikke tør markere sig , eller hvad kan grunden være , er der nogen som måske ved det

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en hanhund fra egen avl , han er nu 2 år og har aldrig lettet ben , han sætter sig pænt som en tøs når han tisser , han går sammen med en ældre hanhund , de enes fint også når tæven er i løb

Kan det være fordi han ikke tør markere sig , eller hvad kan grunden være , er der nogen som måske ved det

Det kan meget vel være pga den anden hanhund og deres indbyrdes rang.

Huckie var 3 år før han lettede ben første gang. Han er nu 7½ og han letter kun ben hvis jeg går med ham alene. Hvis Hailey på 9 år er med, så står Huckie på alle 4 og tisser. Det er ikke fordi han er trykket på nogen måde, i selskab med Hailey, de er enormt glade for hinanden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi havde på et tidspunkt en tisse-tråd, hvor det kom frem at der virkelig ikke var noget mønster i det der tisseri. Der er tæver, der letter ben. Hanner, der aldrig gør det und so weiter und so fort. Jeg troede også at det der tisseri var helt på plads. Hanner letter ben, når de kønsmodner. Tæver letter ikke ben, men så ukompliceret er det åbenbart ikke....

Link til indlæg
Del på andre sites

Hanner letter ben, når de kønsmodner.

Eller også letter de ben Een gang, og så ellers drenge tisser resten af tiden :mrgreen:

Så kommer markeringen hvor "man" samtidig snuser så kraftigt at der kommer ekstra kraft på strålen og "man" har tis ud over forbenene. Jeg tror ikke jeg skal have hanhund igen :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

tror det er meget forskelligt.

Jason har lettet ben siden jeg fik ham som 3 mdrs, men efter han er blevet noget ældre kan han godt finde på at tøsetisse hvis i gr sammen med en 5-6 store hanhunde, især hvis nogen af dem brummer lidt indbyrdes. Men er der en tæve til steder markerer han og sparker bagud så han letter 20-30 cm :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst K_Pallis

Elliot lettede ben første gang for et par måneder siden (da var han så 5md.) Og nu gør han det sådan jævnligt, men der kommer også pigetis en gang i mellem :mrgreen:!

Men tror det er MEGET forskelligt hvornår de gør det og om de gør det :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så blev jeg så klog , jeg troede helt bestemt at derngene lettede ben og pigerne sad på hug :lol:

Jeg har aldrig set en tæve lætte ben , tror jeg da ikke , jeg har måske bare troet det var en hanhund :lol:

PinPoynter ( svarer lige sådan her , jeg ved ikke hvordan man både citere flere gange og besvarer i et indlæg )

Hold da op , så må tæven da være noget sammenbøjet

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla letter en liiiiillle smule på det venstre bagben af og til når hun tisser... Det er kun de tisseture hvor der samtidigt bliver skrabet voldsomt bagud, så går ud fra det kun er når det er "markeringstis" at der skal lettes lidt på den pote...

Det er ikke meget, men nok til at den letter og kan af og til give hende en lille smule slagside hvis hun samtidigt får øje på fx en solsort :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla letter en liiiiillle smule på det venstre bagben af og til når hun tisser... Det er kun de tisseture hvor der samtidigt bliver skrabet voldsomt bagud, så går ud fra det kun er når det er "markeringstis" at der skal lettes lidt på den pote...

Det er ikke meget, men nok til at den letter og kan af og til give hende en lille smule slagside hvis hun samtidigt får øje på fx en solsort :lol:

Ha ha , så pas på stærk sidevind , Karla skulle da nødig vælte :lol:

det er fordi hun letter ben :lol:

Eller også for ikke at vælte som Karla :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites