Hop til indhold

NFL hund

Gæst The dogfather
 Share

Recommended Posts

Gæst The dogfather

Ved ikke helt hvordan jeg forklarer det..hehe...men min bror spiller amerikansk fodbold, og jeg vil gerne lære Victoria en "fodbold"-kommando...

Når der f.eks. skal kastes en bold, råber de "ready, set, hut"...jeg har tænkt mig at købe en U13(lille) amerikansk fodbold, og lære hende at løbe på "ready", sitte på "set" og gribe bolden når jeg kaster og råber "hut"...

Men hvordan filen lærer jeg min hund at løbe ud på kommando? hehe..resten kommer jo rimeligt nemt...Pablo kan sagtens sætte sig og vente på noget bliver kastet...men der skal man jo enten snyde ham til at løbe ud, eller også er han i "marken" i forvejen...heh

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke helt hvordan jeg forklarer det..hehe...men min bror spiller amerikansk fodbold, og jeg vil gerne lære Victoria en "fodbold"-kommando...

Når der f.eks. skal kastes en bold, råber de "ready, set, hut"...jeg har tænkt mig at købe en U13(lille) amerikansk fodbold, og lære hende at løbe på "ready", sitte på "set" og gribe bolden når jeg kaster og råber "hut"...

Men hvordan filen lærer jeg min hund at løbe ud på kommando? hehe..resten kommer jo rimeligt nemt...Pablo kan sagtens sætte sig og vente på noget bliver kastet...men der skal man jo enten snyde ham til at løbe ud, eller også er han i "marken" i forvejen...heh

Ehm.. hvem er Victoria?

Alt det andet ved jeg desværre ikke *S* Er bare møgnysgerrig:oops::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det må vel svare nogenlunde til en fremadsendelse? ... Til agility tror jeg nok vi øvede det ved at sætte hunden af (eller få en til at holde den) - og sætte en tallerken med en godbid noget fremme - og så gå tilbage til hunden og så senden den fremad - til godbiden ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvordan filen lærer jeg min hund at løbe ud på kommando?

Det er jo en af de mere krævende lydighedsøvelser, og der findes mange forskellige metoder, som forskellige trænere sværger til.

Nogle bruger et "target", f.eks. et stykke tæppe eller spånplade, som de belønner hunden for at røre ved. Man kan så gradvist lægge den længere og længere væk.

Jeg synes selv det er en dårlig metode, for hvad gør man den dag, hunden skal løbe fremad uden target?

Det, jeg foretrækker at gøre, er at bruge klikker, og klikke hunden for at gå væk fra mig. Man starter med at klikke bare den vender halen til, og efterhånden "trækker" man klikket for at få den længere og længere væk. Så snart hunden har fattet hvad det drejer sig om, vil den af sig selv løbe ud for at få sit klik.

Lyder ellers som et fedt party trick! Held og lykke med det :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Ehm.. hvem er Victoria?

Alt det andet ved jeg desværre ikke *S* Er bare møgnysgerrig:oops::mrgreen:

Min amstaff-tæve...:-)...Pablo var ensom efter Saba blev aflivet, så jeg synes han skulle have en ny "kæreste"...de elsker hinanden, og har det skønt sammen...:-)

Takker til jer andre...må da se om ikke jeg kan få hende til at løbe ud med en klikker...den skal lige frem og støves af så...hehe...har en et sted ved jeg...

Hun er med til min brors træning hver gang, og der er efterhånden flere der kommer hen og klapper hende for held før de løber på banen...:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Min amstaff-tæve...:-)...Pablo var ensom efter Saba blev aflivet, så jeg synes han skulle have en ny "kæreste"...de elsker hinanden, og har det skønt sammen...:-)

Takker til jer andre...må da se om ikke jeg kan få hende til at løbe ud med en klikker...den skal lige frem og støves af så...hehe...har en et sted ved jeg...

Hun er med til min brors træning hver gang, og der er efterhånden flere der kommer hen og klapper hende for held før de løber på banen...:-)

Åååårh manner:-) Er der billeder, jeg er gået glip af?? Ellers vil jeg gerne se nowen:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

skal lige se om jeg magter at uploade nogen...hehe...går ik så meget op i billeder mere...og har jo kun mobilen at tage dem med...:mrgreen:...men jeg skal nok lige prøve at stramme mig an...

Link til indlæg
Del på andre sites