Hop til indhold

tender hund

GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

hej HFer.

jeg har det lille dumme problem af jeg ikke helt ved vordan jeg skal

håndtere tulle når jeg skal børste tender på hinne (for af spare let på

dyrlæge rejningerne ) det er vist okay med af kigge men ikke for lenge

og ikke noget med af skrape i det gule med nejlene fy.

vh mig.

Hvorfor må man ikke skrabe i det gule?

Selvom mine hunde altid har fået tyggeben og kraftben så har de nu alligevel fået dannet sig en hel del tandsten især på de bagerste tænder. (måske fordi de er små hunde og deres tænder sidder tættere end på store hunde?)

Jeg har lagt dem ned på gulvet (altså hundene) og brugt en metal rense dims som jeg fik fra min tandlæge og så skrabt den tykke belægning af når det har været for slemt. De har fundet sig fint i det, men jo nok fordi de altid har lært at det er okay at blive pillet ved i alle kanter.

Er ikke sikker på hvordan det er anderledes end når dyrlægen gør det, udover at denne har en mekanisk ultralyds dims at arbejde med. Det ser dog noget volsommere ud hos dyrlægen (som jo så også lige lægger hunden i narkose for det) og er noget mere blodigt end når jeg selv gør det.

Det har godt nok ikke virket for mig (men har heller ikke haft nok tålmodighed tror jeg) men det der Plaque off (hedder det vist?) som er et pulver man putter på foderet skulle efter sigende kunne fjerene tandsten på hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor må man ikke skrabe i det gule?

Selvom mine hunde altid har fået tyggeben og kraftben så har de nu alligevel fået dannet sig en hel del tandsten især på de bagerste tænder. (måske fordi de er små hunde og deres tænder sidder tættere end på store hunde?)

Jeg har lagt dem ned på gulvet (altså hundene) og brugt en metal rense dims som jeg fik fra min tandlæge og så skrabt den tykke belægning af når det har været for slemt. De har fundet sig fint i det, men jo nok fordi de altid har lært at det er okay at blive pillet ved i alle kanter.

Er ikke sikker på hvordan det er anderledes end når dyrlægen gør det, udover at denne har en mekanisk ultralyds dims at arbejde med. Det ser dog noget volsommere ud hos dyrlægen (som jo så også lige lægger hunden i narkose for det) og er noget mere blodigt end når jeg selv gør det.

Det har godt nok ikke virket for mig (men har heller ikke haft nok tålmodighed tror jeg) men det der Plaque off (hedder det vist?) som er et pulver man putter på foderet skulle efter sigende kunne fjerene tandsten på hunde.

ved ikke vofer man ikke må har prøvet af spøre tulle men hun svare ikke;-).

hun flytter jo hovet og jeg er let usigger på vor hårt jeg skal gå på hinne

jeg er let tilbage holdene da gd har en skrøblig sygge og det ville være arveligt vis hun mestet den tilid hun har til mig vis hun alsår har det og det

tror jeg bestemt hun har fordi til af starte med var hun osse noget nervøs når der skulle kigges poter det er ikke noget problem lengere overhovet.

det der plaque off er det så ikke noget let halvgiftigt noget eller?? det lyder da nemt men jeg er let bekymret for vor sunt det lige er for hinne??.

Link til indlæg
Del på andre sites

det der plaque off er det så ikke noget let halvgiftigt noget eller?? det lyder da nemt men jeg er let bekymret for vor sunt det lige er for hinne??.

Det her er hvad der står om det:

"Plaque Off is a completely natural product for cats & dogs containing only a speical kind of seaweed (d1070) in granulated form.

Effective against bad breath, tartar, plaque buildup and improves oral health."

Og her er et link til siden jeg citerer fra.

http://www.petremedies.co.uk/product.asp?P_ID=396

På Dansk: Plaque Off er et fuldstændigt naturligt produkt til katte og hunde. Det indeholder kun en særlig slags pulveriseret tang.

Effektivt imod dårlig ånde, plak, tandsten og forbedrer mundhygiegnen.

Link til indlæg
Del på andre sites