Hop til indhold

Royal Canin- for eller imod??

Gæst fairlady
 Share

Recommended Posts

Gæst Priceman

Nu fodrer jeg jo som bekendt med rå foder. Men skulle jeg på et tidspunkt vælge at benytte mig af et tør foder så ville det være RC. Det er det produkt jeg har bedst kendskabog tiltro til.

Ja det er dyrt. Men en ordentlig kvallitet koster det det koster. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu fodrer jeg jo som bekendt med rå foder. Men skulle jeg på et tidspunkt vælge at benytte mig af et tør foder så ville det være RC. Det er det produkt jeg har bedst kendskabog tiltro til.

Ja det er dyrt. Men en ordentlig kvallitet koster det det koster. :-D

Det giver helt ærligt ingen mening i mine øre???

Jeg rådfodre ikke selv, indrømmet så er jeg en doven tørfoderslave :oops::mrgreen: Men jeg mener da at pointen med råfodring -for de flests vedkommende, er tanken om at det er rent og naturligt, i tråd med naturen, uden unaturlige biprodukter osv.

Og det syntes jeg da overhovdet ikke hamonere med at en der råfodre ville bruge RC, hvis man skulle tilbage på tørfoder??? RC er efter min mening noget af det mest unaturlige "kvalitets" tørfoder jeg kan forstille mig... :hmm:

Bortset fra det er jeg skam helt enig i at kvalitet koster, men liiiige i tilfældet med RC (og Hills og Eukanuba for den sags skyld :blink: ) syntes jeg bare slet ikke at pris og kvalitet hænger sammen, jeg kan finde flere andre mærker af -igen efter min mening, væstenlig bedre kvalitet, der ovenikøbet er billigere end RC mv. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vinnie får Kronch Basic fra Henne Petfood. Det er lavet af laks, og det lugter pænt af fisk, men hun elsker det. Og først og fremmest trives hun godt på det. Måske var det også noget for Aslan?

Luna fik også Hennes Basic på et tidspunkt, men hun stank af fisk ud af munden og fik en blød pels.. Dejligt ja, men en lab skal ikke have en silkeblød pels..

Og til det en anden sagde med at foder ikke skal stinke... DET foder stinker dælme:???:

Karla har vist stor interesse for Royal Canin Hyperallergenic (vi havde fået nogle smagsprøver hos Gudrun) så den overvejer jeg lige i øjeblikket om vi kunne bruge som supplement til det hjemmelavede foder

Nu er Hypoallergenic jo decideret til hunde med problemer:-D Det eneste tørfoder Luna har trivedes på, var hypo.. Men hun tog desværre ret meget på:( Det var før light-udgaven kom på markedet.

Min kat fik det skidt på RC urinary.. Så får Hills s/d nu..

Jeg er heller ikke så glad for RC's ingredienser og slet ikke, at hvede og kort er første ingrediens.. Så hellere finde noget andet og bedre..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst fairlady
Det giver helt ærligt ingen mening i mine øre???

Jeg rådfodre ikke selv, indrømmet så er jeg en doven tørfoderslave :oops::mrgreen: Men jeg mener da at pointen med råfodring -for de flests vedkommende, er tanken om at det er rent og naturligt, i tråd med naturen, uden unaturlige biprodukter osv.

Og det syntes jeg da overhovdet ikke hamonere med at en der råfodre ville bruge RC, hvis man skulle tilbage på tørfoder??? RC er efter min mening noget af det mest unaturlige "kvalitets" tørfoder jeg kan forstille mig... :hmm:

Bortset fra det er jeg skam helt enig i at kvalitet koster, men liiiige i tilfældet med RC (og Hills og Eukanuba for den sags skyld :blink: ) syntes jeg bare slet ikke at pris og kvalitet hænger sammen, jeg kan finde flere andre mærker af -igen efter min mening, væstenlig bedre kvalitet, der ovenikøbet er billigere end RC mv. :-)

Helt enig. RC er fyldt med alt muligt skidt og møg. Og man skulle nærmest tro at majs er deres hovedingrediens. Mine har altid fået RC hvor jeg troede de fungerede godt på det, men har fundet ud af det kun var fordi jeg ikke viste hvordan de kunne fungere på andet foder. Jeg prøvede Acana´s nye foder og allerede dagen efter de var startet på det sked de meget mindre. Til sidst kom de ned på afføring 2 gange om dagen hvorimod de på RC sked hele tiden, også om natten. Ydermere er de blevet helt lyse i ørerne, dvs. de blev røde i ørerne af RC, og sidst men ikke mindst så har de fået langt mere energi efter vi er gået fra RC. Nå emn da de havde spist Acana færdig prøvede jeg at sætte dem tilbage på RC for at se forskellen hvis de kom tilbage på RC og de startede med det samme med at skide hele tiden også den første nat og det fortsatte bare,præcis som før da de fik RC og to dage efter begyndte de at få røde ører igen og de prutter også forfærdeligt meget på RC. Og straks jeg fjerner RC er det hele væk igen, vi har lavet nogle forsøg med det nu. Lige nu prøver vi så Orijen og det fungerer ganske fint, der skider de 3 gange om dagen, men de to tæver har fået en del runde maver af det selv om de kun har fået Orijen i knap en måned, jeg tror det skyldes at der er så meget protein i Orijen, smagen er dog ikke nær så god som fx ved Acana. Og dette er resultater på ikke kun én, men 4 hunde der reagerer på samme måde. Nå men Oriejn bliver heller ikke det vi fortsætter på, næste gang prøver vi Agil. Jeg bliver nemlig ved til jeg finder det foder de fungerer bedst på og jeg havde ialt udset mig 5 fodermærker jeg skulle prøve. Acana, Orijen, Agil, Puffins Meat, fish4dogs, det er dem jeg sys både har en pæn ingrediensliste og gode protein og fedtindhold (bortset fra Orijen der indeholder 40% protein, men det er en rigtig god ingrediensliste de har).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst librian

Vi bruger RC. Vore NFO'ere spiser henholdsvis MaineCoon, Exigent og Oral Care. Frodo vores tykke kastrathan spiser Sterilised og Oral Care.

Hunden Frida har lige fra starten fået RC. Hun startede med Maxi Babydog, og da hun blev ungdyr gik vi over til Retriever Junior.

Vores erfaring med kattene er en god pels, normal afføring.

Erfaring med Frida indtil videre, er en god blød pels uden skæl og alm afføring i form af pølser. Hun skider morgen og aften. Hun prutter ikke.

Vi indkøber online med opdrætterrabat, da vi er Norsk skovkat opdrætter.

Vi kan købe hundefoder også, men skal så købe 2 sække mere ved gratis levering.

vh Lisbet

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine har begge fået Royal Canin til små hunde eller RC Chihuahua og er glade for det. De har fin pels og skider 2 x pr. dag og ikke ret meget hver gang, så jeg er tryg ved det. Coco er dog blevet for fed efter sin sterilisation , og i samarbejde med Gudrun , er hun nu kun på kost jeg selv laver så som ris, bulgur, kylling og lever. Qantas får RC chihuahua blandet med kosten jeg selv laver. Men dyrlægen har sagt godt for det, så jeg fortsætter, har dog prøvet andet og de rørte det ikke, så jeg gik tilbage til RC.

Så jeg er lidt forundret at det skal være noget lort ?? Det kan også købes hos de fleste dyreklinikker/læger ??

Link til indlæg
Del på andre sites