Hop til indhold

Uldtotterne...

BlackGSD
 Share

Recommended Posts

ihhh hvor bliver det spændende. Du må endelig lade os vide hvem af nuser basserne det bliver :-D

Spammer lige lidt:

Det er arbejdslinjer right?

Jeg synes der er en stor forskel på de gule udstillingshunde til de grå arbejdshunde, f.esk. mth. vinkling af bagben.

Jeg synes GSD er en dejlig hund, men hvorfor er mange udstillingshunde så vinklet at de kryber og næsten slinger på bagbenene når de går - det kan i mine arbejdsøjne da ikke være særlig hensigsmæssigt :?:

Jo det er brugs/sports/arbejds/grå linie...

Det er meget forskel på de grå linier kontra højavlslinier.

Bl.a. temepramentsmæssigt, og brugsmæssigt...

Og fysisk er der også den store forskel - højavlen er blevet meget mere en udstillingshund, fremfor en brugshund - dog er nogle opdrættere blevet mere opmærksomme herpå.

De grå har en mere lige ryg, og er knap så skrå bagtil... der er også en tendens til, at de bliver avlet lidt mindre... Så de er meget mere adrætte, hurtige og lettere end højavlen.

Jeg har før haft højavl, men er nu 130 % til de grå - de passer bedre til mit temperament, ambitioner, etc. Og jeg kan udseendsmæssigt også bedre lide de grå linier :blink:

Men det er en kæmpe diskussion indenfor schæfer-regi - da avlen jo har delt sig i to "lejre" - de grå linier og højavlslinien. Nogle er imod det, og andre, som jeg selv, mener at man skal holde linierne adskilt, og lade der være to typer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker allesammen :5up:

Jeg var også ret så solgt da jeg besøgte dem... Og kan bare ikke vente til at jeg får en af dem med hjem...

Vi skal ned og besøge dem på søndag, og er så spændt på at se hvordan de så har udviklet sig, og om jeg har fået nye favoritter. Jeg er nu 98% sikker på, at jeg vil have en grå - Caisar og Kimba sidder stadig for tæt inde på mig endnu - og det vil jeg ikke have skal påvirke hvordan jeg ser på min nye hvalp. Jeg vil gerne kunne nyde samværet med den fuldt ud, uden hele tiden at se spøgelser, og sammenligne.

Og så er det blevet fastlagt, at Nazak&co. kommer herover og er med på udvælgelsesdagen d. 22. - og så ved jeg endeligt hvem af uldtotterne der bliver min. Glæder mig helt vildt :mrgreen:

Uhu, det bliver så spændende :klap:

Hvornår flytter den hjem? :engel:

Kan godt forstå, du ikke har mod på en sort lige nu :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var også ret så solgt da jeg besøgte dem... Og kan bare ikke vente til at jeg får en af dem med hjem...

Vi skal ned og besøge dem på søndag, og er så spændt på at se hvordan de så har udviklet sig, og om jeg har fået nye favoritter. Jeg er nu 98% sikker på, at jeg vil have en grå - Caisar og Kimba sidder stadig for tæt inde på mig endnu - og det vil jeg ikke have skal påvirke hvordan jeg ser på min nye hvalp. Jeg vil gerne kunne nyde samværet med den fuldt ud, uden hele tiden at se spøgelser, og sammenligne.

Og så er det blevet fastlagt, at Nazak&co. kommer herover og er med på udvælgelsesdagen d. 22. - og så ved jeg endeligt hvem af uldtotterne der bliver min. Glæder mig helt vildt :mrgreen:

Det har jeg ski ikke hørt noget om :megaked: :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har jeg ski ikke hørt noget om :megaked: :megaked:

UPS :oops:

Det har jeg vist nok glemt at sige. Ville have sagt det igår, men glemte det altså - sorry :oops:

Men det er den eneste dag vi kan - altså den 22. februar.:mrgreen:

Allan skal jo alligevel over på djævleøeen denne søndag og skal blive derover en hel uge (hundeskole du ved nok :blink:)

Vi skal derfor køre i to biler - for du og jeg skal jo gerne hjem igen :mrgreen:

Så vi tager kassen hjem og Allan låner "Mors Dyt" :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi GLÆDER os rigtig meget til at komme derover og kigge på dem:mrgreen:.

Det bliver garanteret meget svært - Meeen mon ikke vi ved fælles hjælp kan finde den rigtige vaps til dig :blink:

Hvis ikke jeg havde Easy-pigen :mrgreen:- så havde jeg ski snuppet een med hjem også :rolleyes::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

UPS :oops:

Det har jeg vist nok glemt at sige. Ville have sagt det igår, men glemte det altså - sorry :oops:

Men det er den eneste dag vi kan - altså den 22. februar.:mrgreen:

Allan skal jo alligevel over på djævleøeen denne søndag og skal blive derover en hel uge (hundeskole du ved nok :blink:)

Vi skal derfor køre i to biler - for du og jeg skal jo gerne hjem igen :mrgreen:

Så vi tager kassen hjem og Allan låner "Mors Dyt" :5up:

Den tager vi lige i aften :evil:;-) og jo tak vil gerne tilbage til fastlandet igen :cool: skal der ikke vapser med udover Tyson, kunne vi måske tage Julio i stedet for kassen :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den tager vi lige i aften :evil:;-) og jo tak vil gerne tilbage til fastlandet igen :cool: skal der ikke vapser med udover Tyson, kunne vi måske tage Julio i stedet for kassen :neutral:

Jepper vi ses i aften

mht Julio - Nixen - Jeg skal have kassen med hjem. Skal jo bruge den til de andre hunde-hoveder i den uge Allan er væk.

Link til indlæg
Del på andre sites