Hop til indhold

Åbne egen butik


Gæst Assist4dogs
 Share

Recommended Posts

Altså jeg kan vildt godt lide butikken, Zoom, som er åbnet ude hos os og det er fordi at de blandt andet har nogle gode ting, men også fordi at de selv har deres hunde med og de virker meget mere seriøse og kommer hen og snakker og kommer med tips osv hvis man er lidt i tvivl om noget.. i forhold til Bonny's eller hvad den hedder.. Der kommer de hverken hen eller noget og aner ikke noget om nogle af tingene :roll:!

 

Og ville gerne have noget i stilen med Zoom, i hvert fald service-mæssigt.

 

Den butik, hvor ligger den egentlig henne? Jeg har nemlig hørt flere tale om den, men har ikke fået adressen, og vi bønder kommer jo ikke til O'ense hver dag ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst K_Pallis
Den butik, hvor ligger den egentlig henne? Jeg har nemlig hørt flere tale om den, men har ikke fået adressen, og vi bønder kommer jo ikke til O'ense hver dag ;)

 

Altså kan ikke den nøjagtige adr. men kender du Odense? :roll:

 

Den ligger nemlig i krydset ved Løvens Hule, Silvan og Allingham danceteam, FOA osv.. Det er helt nyt og der ligger også en Jysk og en T-Hansen lige ved siden af :).. Men hvad hedder vejen.. Hmm..

 

Fandt dem lige på krak:

Zoodom - Odense

 

Troede egentligt at det hed Zoom.. Men ja, whatever :roll::mrgreen:!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er sørgeligt, at bankerne kommer så langt ud, det er jo peanuts, i forhold til div. store firmaer, godt jeg startede inden krisen, og at jeg har en bedre halvdel, der tjener for 2, ellers havde jeg jo nok, måttet finde på noget andet.

Nu er der jo heldigvis stadig, rigtig mange mennesker der, godt kan lide at gå ind i en fysisk butik, og få en snak med på vejen, og som synes at det er dejligt, at man kan huske deres dyr, hvilket foder de plejer at få, og hvad de købte sidste gang. Skal der købes seler,liner og halsbånd, er det jo smart, at Fido kan komme med ind i butikken og prøve, så jeg skal nok overleve, det bliver nok aldrig en guldgrube, men et dejligt arbejde.

 

 

Hvor på fyn havde du butik?

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan, jeg har butik i Hesselager, med et flot kig ud over Storbæltsbroen.

Mangler stadig at finde en masse gode varer, jeg har bestemt mig for ikke at have alt muligt, plastik/piv/plysting, til hverken katte eller hunde, kører med Holistisk foder, og vil i det hele taget, ikke sælge noget,jeg ikke ville give mine egne dyr, om det så holder, er jo en anden sag, men det skal da prøves af. Så må vi se, om jeg ender med om et år, at fylde butikken op med billigt skrammel :blink:

Det er jo finans krise. ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan, jeg har butik i Hesselager, med et flot kig ud over Storbæltsbroen.

Mangler stadig at finde en masse gode varer, jeg har bestemt mig for ikke at have alt muligt, plastik/piv/plysting, til hverken katte eller hunde, kører med Holistisk foder, og vil i det hele taget, ikke sælge noget,jeg ikke ville give mine egne dyr, om det så holder, er jo en anden sag, men det skal da prøves af. Så må vi se, om jeg ender med om et år, at fylde butikken op med billigt skrammel :blink:

Det er jo finans krise. ;)

 

Har du lørdags åbent?

For så kunne det værer vi skulle ned itl Revsøre og kigge om Matins mormors sommerhus stadig står, det er vidst kun 8 km fra hesselager (mener jeg, må lige ind på google maps :mrgreen: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tillader mig at blande mig i dette emne..

 

Jeg har selv gået og leget med tanken om at åbne en forretning, med diverse ting til dyr.. Tanken er der stadig, men pengene ikke..

 

Kæresten syntes det er en super ide..

 

Grunden er at jeg bor i skagen, og skal til frederikshavn eller hjørring som er de to tætteste byer, for at købe ting til vores hund.. jeg køber selvfølgelig en masse over nettet, men nogle ting er det rart at se/røre i real life. og så en snak med hende der står der..

 

Jeg tænker meget på om det kan løbe rundt.. men nu kender jeg selv rigtig mange med hund heroppe og havde lidt en plan om en rundspørgen, om havd de synes, hvad de ville købe osv.. for ligesom at få et indblik i om det egentlig var noget der var ønsket..og har fundet lokaler som kan bruges..

Men jeg vil helst ikke sætte vores liv over styr, på noget som ikke er sikkert, da vi lige har købt hus og sidder med gæld deraf..

 

Men måske en dag kommer det til at ske..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Jeg tillader mig at blande mig i dette emne..

 

Jeg har selv gået og leget med tanken om at åbne en forretning, med diverse ting til dyr.. Tanken er der stadig, men pengene ikke..

 

Kæresten syntes det er en super ide..

 

Grunden er at jeg bor i skagen, og skal til frederikshavn eller hjørring som er de to tætteste byer, for at købe ting til vores hund.. jeg køber selvfølgelig en masse over nettet, men nogle ting er det rart at se/røre i real life. og så en snak med hende der står der..

 

Jeg tænker meget på om det kan løbe rundt.. men nu kender jeg selv rigtig mange med hund heroppe og havde lidt en plan om en rundspørgen, om havd de synes, hvad de ville købe osv.. for ligesom at få et indblik i om det egentlig var noget der var ønsket..og har fundet lokaler som kan bruges..

Men jeg vil helst ikke sætte vores liv over styr, på noget som ikke er sikkert, da vi lige har købt hus og sidder med gæld deraf..

 

Men måske en dag kommer det til at ske..

 

At starte med en markedsanalyse er jo absolut ikke tosset :blink: Vil du så også spørge dem om hvilke produkter de er interesseret i samt hvor meget de vil give for produktet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil sige til dig, at du ikke skal regne med, at have noget som helst overskud, i de første par år. Så nogen løn til dig, bliver der nok ikke.

Og endda knap nok til udgifterne. Det er noget der skal overvejes, meget nøje hvis man sidder, for dyrt i det i forvejen, man skal kunne klare sig for partnerens indkomst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg startede stille op med at sælge foder, sådan lidt hist og pist, lidt garage salg, hængte sedler op alle steder, blev sat på importørernes forhandler liste.

Efterhånden blev jeg spurgt om flere og flere ting, og til sidst tog jeg springet, jeg havde jo mine foder kunder, der alligevel kom og købte jævnligt, så der var bunden da lagt. Tog med på nogle lokale markeder, viste flaget, fik nogle gode snakke med folk. Havde ingen fortjeneste overhovedet kun udgifter.

Det har taget et helt år, fra jeg fik mit cvr nummer, til jeg åbnede.

Jeg var på iværksætterkursus, for måske at få nogle gode fif og gode råd,

det bedste råd var; netværk, netværk og netværk.

Jeg blander mig alle steder, hvor der kunne være bare, den mindste chance, for at der var nogle folk, med kontakter.

Jeg har f.eks lært at strejfe ræve (pelse dem), der var én der havde tilgang til, en masse skudte ræve, haps dem kunne jeg da nok, få noget ud af, jeg har lige modtaget, en hel kasse med flotte preparerede ræve pelse, som jeg nu skal sy apport dummyer af, til jagthunde træning. Det er simpelt hen bare at få idéerne, og prøve dem af.

Men er man klar til at arbejde for sagen (også i fritiden) så er det bare at komme igang.

Link til indlæg
Del på andre sites

At starte med en markedsanalyse er jo absolut ikke tosset :blink: Vil du så også spørge dem om hvilke produkter de er interesseret i samt hvor meget de vil give for produktet?

 

 

Ja mest hvad de er interesseret i.. men pris er også en god ting, selvom nogle ting ligger fast.. der er jo nogle ting man selv synes man giver overpris for..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface
Aslan, jeg har butik i Hesselager, med et flot kig ud over Storbæltsbroen.

Mangler stadig at finde en masse gode varer, jeg har bestemt mig for ikke at have alt muligt, plastik/piv/plysting, til hverken katte eller hunde, kører med Holistisk foder, og vil i det hele taget, ikke sælge noget,jeg ikke ville give mine egne dyr, om det så holder, er jo en anden sag, men det skal da prøves af. Så må vi se, om jeg ender med om et år, at fylde butikken op med billigt skrammel :blink:

Det er jo finans krise. ;)

 

Har du en hjemmeside.. :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Stellz jeg er blevet overrasket, over hvad folk har brug for, det tror jeg ikke, at man sådan lige kan undersøge.

Alle grund tingene skal selvfølgelig være der, men så sandelig også, mange mærkelige ting, som man ikke selv havde tænkt på. Men alt kan jo bestilles inden for få dage, det er folk som regel, villige til at vente på, så føler de også, at de får en helt speciel service.

Link til indlæg
Del på andre sites

Stellz jeg er blevet overrasket, over hvad folk har brug for, det tror jeg ikke, at man sådan lige kan undersøge.

Alle grund tingene skal selvfølgelig være der, men så sandelig også, mange mærkelige ting, som man ikke selv havde tænkt på. Men alt kan jo bestilles inden for få dage, det er folk som regel, villige til at vente på, så føler de også, at de får en helt speciel service.

 

Det er jo lige netop det.. :D Det er nu også spændende at vide hvad folk gerne vil give deres kæledyr.. jeg ved mig mig selv, at jeg bruger flere penge på Akira end mig selv og kæresten til sammen.. hehe.. men hun er også overforkælet..

 

God service er altgørende.. er den der ikke, er kunderne heller ikke..

Link til indlæg
Del på andre sites

Stellz jeg er blevet overrasket, over hvad folk har brug for, det tror jeg ikke, at man sådan lige kan undersøge.

Alle grund tingene skal selvfølgelig være der, men så sandelig også, mange mærkelige ting, som man ikke selv havde tænkt på. Men alt kan jo bestilles inden for få dage, det er folk som regel, villige til at vente på, så føler de også, at de får en helt speciel service.

 

Det er jo lige netop det.. :D Det er nu også spændende at vide hvad folk gerne vil give deres kæledyr.. jeg ved mig mig selv, at jeg bruger flere penge på Akira end mig selv og kæresten til sammen.. hehe.. men hun er også overforkælet..

 

God service er altgørende.. er den der ikke, er kunderne heller ikke..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...