Hop til indhold

Positiv update på unghunden


Aslan
 Share

Recommended Posts

Som førstegangs ejere blev jeg lidt chokeret over alt det man "lige skulle" med sådan en hund.

 

Jo, jeg er vokset op med hunde siden jeg var 6 år, men der var det jo min far der gjorde alt det der.

 

Nu er Aslan næsten et år, og det er vel på tide man ser lidt tilbage for at kunne se hvor langt man er kommet (man = jegvi/os)

 

Da vi fik Aslan var han det sødeste lille myr på denne jord. Lille rund og blød og gjorde ne masse sjove ting. Han var næsten renlig fra dag et og det største problem vi havde var at han purer nægtede at spise, hvilket han stadig gør i perioder.

 

Indtil han blev omkring de 8 mdr, havde han vidst kun ødelagt en fluesmækker :-D Dejlig hund, og jeg gik med en dejlig romantisk drøm om at vi havde den perfekte hund :mrgreen:

 

*hammer slår mig oven i hovedet*

 

8 mdr og helved begyndte han splittede det hele ad. Vi optog og gjorde ditten og datten, alt for at se om han havde alene hjemmeproblemer. Snakket med adfærdsbehandler og dyrelægen. Alt tydede på at han kedede sig.

Nu er han så gået i gang med en ny dør :mrgreen: Men det tager vi som det kommer. Og vi prøver os frem til hvad vi evt kan finde som kan hjælpe ham ud af hans kedsomhed.

 

Vi havde store trække problemer, og trods vi øvede skete der intet og Aslan var ved at løbe af med mig en dag, ca 100 m fra en befærdet vej. Vi gik ud og købte en grime for en sikkerhedsskyld. Den er aldrig blevet brugt.

 

Der var ingen kontakt til ham, og hvor tit har jeg dog ikke fået et nyt gråt hår og tænkt "hvor har jeg dog fejlet". Han lyttede ikke, han gjorde intet af hvad hans kulle og burde.

 

Joe, så havde vi da lige nogle enkelte positive oplevelser. Men siden han blev 8 mdr har det KUN gået ned af bakke, og suk hvos har det dog trukket tænder ud!

 

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN

 

Det er begrænset hvor meget Aslan trækker, jo det hænder, og når jodie stikker af ud til os, ja så er Aslan da fyr og flamme. Men det er bare 80% af alle ture nu, hvor han ikke trækker, og sikke nogle vidunderlige ture vi har gået.

 

Indkald viker ikke så godt (dog er vi kommet så langt at vi er mere interessante end mågerne :blink: ), men til gengæld er der så mange ting suset ind i hans hoved. Han kan stå på komando, omkring (lygtepælen) til siden (han skal jo ikke gå midt på cykelstien vel :blink: ) kontakten er begyndtat komme når vi går på ture, men det bliver kun udnyttet når der er nogen hjemme, for ellers får vi kun negative oplevelser ud af det. Man kan vel sige at vi vælger med omhu, hvornår han skal træne kontakten. På denne måde lærer han at det er en god ting. Og det har virkelig givet os en del nu.

 

Jeg kunne jo også lige takke for gode råd herinde fra. Der er jo en del der har virket og det har der været sat meget pris på.

 

 

Men hvem havde troet at alle dem der skrev det går op og ned og ender forhåbentlig godt, havde ret :mrgreen:

 

 

Tjoe, hvad jeg lige vil med denne åbenbaring?

Til alle jer hvis hunde lige er blevet unghunde................

DET ER LYS FOR ENDEN AF TUNELLEN! :mrgreen::blink:

 

Og nu skulle det ikke undre mig, nu da jeg har pralet, at det hele bliver helt ad helveds til :mrgreen:

Men vi kommer jo nok ind i en god periode igen en dag.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

TUSIND TAK!!!!:blink:

 

Det var sådan set akkurat lige det jeg havde behov for at høre idag.

Det er dagen efter jeg var til træning med Bonnie for første gang, og fandt ud af at jeg havde en hunde der da bare var SÅ ligeglad med hvad jeg sagde eller gjorde!!(de andre hunde - og træneren - var da MEGET mere interesante)

 

Og idag ville jeg træne lidt i ro og fred. Jeg havde pølser i lommen: På plads, Bonnie! Hunden kigger på mig. Jeg viser hende en pølsebid. Hun vender sig om og går den modsatte vej!!!!:evil: Kan hun sige det meget tydeligere?? Rend mig, moster.

 

Så tusind tak for din post om det lys der er for enden af tunnelen. For jeg er lige gået ind i den og ka' ette se en ski´.

Redigeret af Ragdoll
tyrkfejl!!
Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, vores lystrer heller ikk ret godt, når det gælder indkald.. og har hun en pind, er det helt umuligt.. heldigvis render hun bare hjem, men men men... der er nybyggeri herude, og de forbandet håndværker kører som røv og nøgler, også selvom der er skilte bumps osv.. så er ikke så glad ved situationen.. Og en anden hund på vores vej, ligger hun sig ned og sniger sig derhen.. og ignorere os fuldstændigt.

 

Men i bund og grund, synes jeg hun er god til at gøre som vi siger.. har egentlig ikke haft de vilde problemer med hende.. bortset fra dengang hvor hun altid sprang på mig.. Det er hun heldigvis vokset fra..

 

ingen større problemer herfra..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Jeg vil da lige komme med lidt flere opdateringer.

 

Om det er vejret eller alderen og træning, ja det kan man jo ikke vide med sikkerhed.

 

Aslan fyldte 1 år i fredags, og han har siden foråret kom, opført sig eksemplarisk, selvfølgelig har han små anfald, hvor han skal gø en ind i hovedet, eller spurte haven rundt og grave huller og være umulig..............

Men disse "episoder" kan faktisk stoppes med et simpelt NEJ nu.

Før i tiden ville et nej betyde at aslan flippede endnu mere ud :mrgreen:

 

-Han trækker ikke længere (selvfølgelig sker det en duft tager overhånd)

-VI kan nu gå helt perfekt forbi andre hunde og han kommer når vi kalder, dog piver han sin ulykkelighed ud over at han ikke må snakke med den.

-Han er begyndt at ignorere at en hund går ind ad en sti (før i tiden blev han stående og kiggede efter dem mens han næsten tuede)

 

-Hans indkald som har været RIGTIG skidt, er begyndt at virke i hunde skoven IMENS der er andre hunde :blink: Dette er dog langt fra perfekt :mrgreen:

Den store test bliver hundetræf i viborg påske søndag!

 

-Han har haft en periode hvor han max har hevet duen af bordet mens han har været alene, denne gode periode håber jeg vare ved.

 

-Han er knap så opmærksomheds trængende, men han keder sig også mindre i og med at vejret tit er til at døren står åben og han kan gå ind og ud som det passer ham.

 

Så til jer med hunde der lige er begyndt at blive teenagere.......jeg troede ikke på dem der skrev "bare rolig det går over" ej heller kunne jeg se en ende når vores kræ var værst, og jeg ved vi nok kommer ind i en øv periode igen, men lige nu...........vi har det bare såååååååååååå dejligt :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå jow, når jeres hund er værst til træning, og ikke kan noget som helst, og kun kan pive og se på de andre hunde...........

 

 

Aslan var stor slem.

 

Aslan kan alt hvad vi har lært....i haven.

Og mindsandten om han ikke også så småt er begyndt at kunne til træning.

Han er sågar begyndt at tilbyde meget kontakt (martin fanger det så ikke, men det er jo ikke hans skyld han er mand :mrgreen::rolleyes: )

 

 

Martin er sågar begyndt at snakke konkurrence igen

 

godt nok er det "ja ja vi skal jo ikke gå til konkurrence alligevel og hvis vi skulle........skal du rette på på plads kommandoen når du går tur"

 

Det er da pænt pakket ind at han ønsker at gå til konkurrence :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...