Hop til indhold

FT springer spaniels

Gæst Ditte-
 Share

Recommended Posts

Hej Steen.

Hvordan går det i det jydske mht cockerer, altså for mig især din søns den sorte.

Hans fader er død nu af hudcancer, moderen bliver 10 år den 21-6-10 og har aldrig været syg.

Her i Tåstrup har der været en del af disse FT hunde, fordi en lokal slagter avlede dem, men nu ses de ikke så ofte. Her var også en bombehund .

Min fornemmelse er ,at hvis folk ikke har tid til meget træning er de svære at have løse.

Som med min græske vizhlamix???der hvis hun smutter kan løbe en mark fri for alt vildt.

Og Steen, det gør hun ikke mere.Hun har lært at blive på sidestien langs marken, så nu må bonden ikke skyde hende.

Håber I alle har det godt.

Hilsen Ulla

Hej Ulle

Her går det rigtig fint. Holger var her i går for at blive trimmet. Det vil sige at vi nu er blevet så dovne at maskinen klarer det meste. Han skal jo ikke udstilles eller noget så han skal bare trimmes så han kan holde sin "frakke" ud.

Og du har helt ret, man skal ikke købe en FT spaniel, hvis man ikke vil ofte den nødvendige træning. Min oplevelse er dog at man ikke skal bruge nær så meget tid på træning som med standardtyperne. Det er meget vigtigere man gør det helt fra hvalp, regelmæssigt og fremfor alt rigtigt.

Min FT,er bliver tre år i maj og har et lydighedsniveau hvor han absolut ikke flytter sig en meter efter noget som flygter og jeg har ikke brugt den halve tid på hans træning i forhold til mine standard springere.

FT spaniels er der nu ikke blevet færre af, man anslår at der i danmark er mellem 8 og 10000 og Klubben for FT spaniels er ca. dobbelt så stor som Spanielklubben (specialklub under DKK)

Men ellers er alt vel her i det jyske. Min datter Camilla har brudt traditionen med spaniels i familien og købt en formel 1 labrador også en meget let dresserbar race.

:vinken: venlig hilsen Steen Stenild

Link til indlæg
Del på andre sites