Hop til indhold

Forsøg på at ændre folks syn på Muskelhunde!!


Gæst Martin Buddha Hansen
 Share

Recommended Posts

ThomasTBO - førhen arbejdede jeg i sådan et analyseinstitut, og den måde man spørger på, bare tonefaldet, kan gøre en enorm forskel, fx hvis man lavede statistik på om spørgeren var pige eller dreng, så fik man modstridende svar.

Selv jeg kunne fristes til at svare ja, vil godt nok ikke have hunde-kampe i Danmark!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 753
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nu er der forskel på sensations pressen,EB og BT og så på DR-P1.

 

Men du kan selv google det og få de links du efterlyser.

 

 

 

Mener du mig? :vedikke:

 

Nu kan de fleste historier fra BT og EB læses i en mere fattet udgave i mere sobre medier ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige til det fremhævede, er jeg nødt til at bemærke, at de rundspørger jeg har set forekommer mig noget 'farvede'. Der spørges typisk "Skal kamphunde forbydes?", og det er jo i sig selv ganske ok formuleret, men man er nødt til at have befolkningens viden (eller mangel på samme) i tankerne, og hvor mange gange har vi ikke set udtalelsen "En kamphund er en hund der er trænet/brugt til kamp"? :damn: Det betyder jo så desværre, at mange mennesker tror der spørges, ikke om de ønsker forbud mod bestemte racer, men derimod om de synes at kæmpende hunde bør forbydes... og så er det man får de svar i retning af, at 90-95% af befolkningen absolut synes de skal væk.

 

Jeg skal da ikke kategorisk afvise, at over 50% befolkningen alligevel ville ønske forbud, selvom de forstod spørgsmålet, men jeg tror ikke der ville være så massivt flertal som man nogle gange kan læse.

 

Jeg er fuldstændig enig - mediedebatten og de efterfølgende "meningsmålinger" bliver meget farvede, når de grundlæggende regler for objektive spørgsmål og undersøgelsesmetoder ikke bliver overholdt. Det er meget nemt at påvirke et resultat af en undersøgelse, og når man i sin spørgeteknik bruger værdiladede ord som kamp- muskel- eller dræberhunde, så bliver resultaterne altså ikke objektive.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du er min helt...

 

alle kamphundeejere er selvfølgelig sådan nogen enfoldige tumpede nogen, som har ondt af sig selv....og ikke brokker sig over at man måske behandler folk en smule uretfærdigt når man skærer alle over én kam og udstiller os som ejere af dyr vi ikke kan styre, men blot over at der bliver skrevet...overfaldene skal da holdes hemmeligt, det ved alle...

 

(ironi kan forekomme)

 

Ironi eller ej,... jeg bliver nu nødt til at give Topsytop ret i det hun skriver, for det er i mine øjne lidt det der sker. Hver gang der er noget fremme med ting der ikke taler i kamphundenes favør, så bliver vi der er utrygge ved disse hunde, anset for at være idioter der stoler fuldstændigt blindt på sladderpressen.

 

Så udsigten ser nøjagtig ligedan ud fra den anden side,.. jeg kan bare ikke skrive det nær så morsomt som dig. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg kan godt følge dig, og selvfølgelig har du ret. Men nogen gange bliver jeg lidt stædig, de gør jo ikke noget som helst for at forstå os :oops:

 

Næh, men set med deres øjne - hvorfor skulle de det?

 

Alle har jo så travlt med deres eget og stresser rundt. Der er sikkert ikke overskud til at sætte sig ind i noget der kan synes unødvendigt

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
gør vi også , men når manges argument er " det siger de i fjernsnet eller skrive i avisen" er kampen tabt allerede... det er det en del fanatiske folk tror på.

Mangfoldighedens talerør.

 

Nu er ejere af kamphundetyper jo andre end jer herinde :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Enig...men hvis man er ejer af en xxxxx(ikke kamphund), er det unægteligt noget nemmere at ignorere folks uvidenhed, end når man er "offer" for denne...(offer i gåseøjne, da jeg ikke ønsker at påtage mig en offerrolle)...:engel:...derfor kan man måske af og til glemme at være overbærende når man endnu engang skal svare "jep, en af de der farlige"...:mrgreen:

 

Ja da.

 

Det ER svært konstant at være den der har overskuddet, når man gang på gang skal høre på at ens hund "ikke er en udfordring", er "lalleglad" ligesom i dum, "bare er så nem" osv osv for lige at komme væk fra din hunds type.

 

Fordomme og dumhed trives fint uanset emnet :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er ejere af kamphundetyper jo andre end jer herinde :engel:

Selvfølgelig :mrgreen: men når der er sådan en debat her er vi jo "deres"/vores ansigt ud af til.

 

Vi hører jo også kun kommentare fra familie når der står noget i avisen.

" er ikke bange for cujo gør hjalte noget?"

"skal cujo af med knoppen snart"

"er i ikke bange for hunden"

"nu siger de sådan og sådan, hvad gør i ved det"

 

:vedikke:

 

Så bliver man sådan lidt hidsig og IHHH agtig engang imellem i de her diskussioner.

Vil ikke kalde mig ofrer osv.

 

Men alle ting der foregår omkring vores racer de preller ikke af på os. Og hvis vi kommer til at hidse os lidt op i en diskussion skal det også lige påpeges at "vi" er hidsige og ikke er bedre end de andre kamphunde ejer.

 

Jeg kan sagtens se det fra "dems" side, dem der har hunde der er bidt af en kamphund, godt nok slap cujo fint fra det.

Men har også en faster hvis hund blev slem skambidt af en kamphund, så har haft det inde på livet så at sige og snakket med hende om det. Og naturligt nok går de ind for forbud ect. nu...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst topsytop
Jeg er fuldstændig enig - mediedebatten og de efterfølgende "meningsmålinger" bliver meget farvede, når de grundlæggende regler for objektive spørgsmål og undersøgelsesmetoder ikke bliver overholdt. Det er meget nemt at påvirke et resultat af en undersøgelse, og når man i sin spørgeteknik bruger værdiladede ord som kamp- muskel- eller dræberhunde, så bliver resultaterne altså ikke objektive.

 

Det gælder jo alle meningsmålinger. Man kan så vælge at tro på dem eller ej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Selvfølgelig :mrgreen: men når der er sådan en debat her er vi jo "deres"/vores ansigt ud af til.

 

Ja her, men der er sikkert ikke nogle herindefra som punker jer over jeres hundevalg

 

Vi hører jo også kun kommentare fra familie når der står noget i avisen.

" er ikke bange for cujo gør hjalte noget?"

"skal cujo af med knoppen snart"

"er i ikke bange for hunden"

"nu siger de sådan og sådan, hvad gør i ved det"

 

:vedikke:

 

Så bliver man sådan lidt hidsig og IHHH agtig engang imellem i de her diskussioner.

Vil ikke kalde mig ofrer osv.

 

Næh, vi vælger jo selv vores race og dermed det de prædikater der hører til: Lalleglad, "for nem", tæppetisser, hidsig, stædig, bidsk mv.

 

Men alle ting der foregår omkring vores racer de preller ikke af på os. Og hvis vi kommer til at hidse os lidt op i en diskussion skal det også lige påpeges at "vi" er hidsige og ikke er bedre end de andre kamphunde ejer.

 

Der kan du også bare selv se :slem:

 

Det kan ikke betale sig at hidse sig op i diskussioner for så mister man bare overblikket og får sagt noget knap så klogt :shock: Og NATURLIGVIS er det dette sidste der bliver husket

 

Jeg kan sagtens se det fra "dems" side, dem der har hunde der er bidt af en kamphund, godt nok slap cujo fint fra det.

Men har også en faster hvis hund blev slem skambidt af en kamphund, så har haft det inde på livet så at sige og snakket med hende om det. Og naturligt nok går de ind for forbud ect. nu...

 

Forbud eller ikke forbud, noget skal der gøres

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Ironi eller ej,... jeg bliver nu nødt til at give Topsytop ret i det hun skriver, for det er i mine øjne lidt det der sker. Hver gang der er noget fremme med ting der ikke taler i kamphundenes favør, så bliver vi der er utrygge ved disse hunde, anset for at være idioter der stoler fuldstændigt blindt på sladderpressen.

 

Så udsigten ser nøjagtig ligedan ud fra den anden side,.. jeg kan bare ikke skrive det nær så morsomt som dig. :???:

 

Benytter mig af humor, fordi nogen af de vendinger der bliver brugt i den her debat må være jokes...:engel:

 

 

Ved ikke helt hvad jeg skal svare dig...for jeg mener selvfølgelig ikke at folk der er utrygge er idioter...men når der f.eks. luftes argumenter som "de hører hjemme i zoologisk have" og "de er uegnede som kæledyr" kan man jo godt fristes til at tro at enkelte ikke ved hvad de taler om...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Næh, vi vælger jo selv vores race og dermed det de prædikater der hører til: Lalleglad, "for nem", tæppetisser, hidsig, stædig, bidsk mv.

Det gør vi da, men vil nu hellere have en hund der blev kaldt for tæppetisser end skulle svare på om vi er bange for vores egen hund og om hvornår vi kapper knoppen på og om vi er bange for den skader vores dreng.

Jeg har også fordomme om hunderacer, men går ikke og siger onde/nedladende ting til andre folk, mene meninger om andre racer holder jeg gerne for mig selv.

 

Det kan ikke betale sig at hidse sig op i diskussioner for så mister man bare overblikket og får sagt noget knap så klogt :shock: Og NATURLIGVIS er det dette sidste der bliver husket

Nej det kan da ikke, men ingen er perfekte :blink:

Forbud eller ikke forbud, noget skal der gøres

Ja det skal der helt sikkert, ingen tvivl der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Benytter mig af humor, fordi nogen af de vendinger der bliver brugt i den her debat må være jokes...:engel:

 

 

Ved ikke helt hvad jeg skal svare dig...for jeg mener selvfølgelig ikke at folk der er utrygge er idioter...men når der f.eks. luftes argumenter som "de hører hjemme i zoologisk have" og "de er uegnede som kæledyr" kan man jo godt fristes til at tro at enkelte ikke ved hvad de taler om...:-D

 

Arh, tag dig nu sammen!

Zoo er da kun for BEVARINGSVÆRDIGE dyr ;-);-);-)

 

 

Humor forsøgt anvendt i dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Benytter mig af humor, fordi nogen af de vendinger der bliver brugt i den her debat må være jokes...:engel:

 

 

Ved ikke helt hvad jeg skal svare dig...for jeg mener selvfølgelig ikke at folk der er utrygge er idioter...men når der f.eks. luftes argumenter som "de hører hjemme i zoologisk have" og "de er uegnede som kæledyr" kan man jo godt fristes til at tro at enkelte ikke ved hvad de taler om...:-D

 

Okay, tror jeg har forstået at den ikke var ment generelt så.

 

Men tror at det ender så langt ude engang imellem når diskussionerne bliver for ophidsede. Så får folk skrevet ting der måske er lige det mest ekstreme, for at sætte hovedet på sømmet, og det er så det andre bider mærke i. Ikke alt det andet folk også skriver som måske ikke er så tosset endda.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Okay, tror jeg har forstået at den ikke var ment generelt så.

 

Men tror at det ender så langt ude engang imellem når diskussionerne bliver for ophidsede. Så får folk skrevet ting der måske er lige det mest ekstreme, for at sætte hovedet på sømmet, og det er så det andre bider mærke i. Ikke alt det andet folk også skriver som måske ikke er så tosset endda.

 

 

:-D

 

Det har du nok ret i...altså at noget fornuftigt forsvinder i mængden....det kan være fordi man lader sig provokere eller rive med...

Link til indlæg
Del på andre sites

Benytter mig af humor, fordi nogen af de vendinger der bliver brugt i den her debat må være jokes...:engel:

 

 

Ved ikke helt hvad jeg skal svare dig...for jeg mener selvfølgelig ikke at folk der er utrygge er idioter...men når der f.eks. luftes argumenter som "de hører hjemme i zoologisk have" og "de er uegnede som kæledyr" kan man jo godt fristes til at tro at enkelte ikke ved hvad de taler om...:-D

 

Jeg kan godt regne ud, at den var til mig :-D

Jeg ved ligeså vel, hvad jeg taler om, som en hvilken som helst anden debattør, der har deltaget i denne debat. Det er bare sådan, at jeg har en anden holdning til emnet, end du har. :-D

Men hvis du godt kan forstå, at folk er utrygge og ikke synes, at de er idioter, så må du da også kunne forstå, at de ønsker de hunde væk. Altså hvis du skal prøve at se sagen fra deres side.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Jeg kan godt regne ud, at den var til mig :-D

Jeg ved ligeså vel, hvad jeg taler om, som en hvilken som helst anden debattør, der har deltaget i denne debat. Det er bare sådan, at jeg har en anden holdning til emnet, end du har. :-D

 

 

Synes så det er noget vrøvl...et kæledyr er vel kendetegnet ved at man kan kæle med det og at det er egnet til at være i en familie? Hvis du så kommer og påstår at det er en amstaff ikke f.eks. så må jeg da antage at du ikke aner hvad du taler om...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Det tror jeg,... synes selv jeg kan mærke det engang imellem siver ned i mit tastatur. :oops:

 

 

vi er kun mennesker...og vi holde er jo af vores dyr, føler noget omkring de ting vi står for osv. så selvfølgelig kan man ikke altid undgå at lade sig rive med...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Hov...fik ikke svaret på hele dit indlæg Zarina, det er da en mærkelig verden vi lever i, hvis alt der kan gøre folk utrygge skal forbydes...så kunne man jo principielt forbyde mig pga. mit udseende...

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes så det er noget vrøvl...et kæledyr er vel kendetegnet ved at man kan kæle med det og at det er egnet til at være i en familie? Hvis du så kommer og påstår at det er en amstaff ikke f.eks. så må jeg da antage at du ikke aner hvad du taler om...:mrgreen:

 

Det er ligesom ikke det eneste kriterium for at være et velegnet kæledyr. Det nytter ikke noget, at det går godt inden for hjemmets fire vægge, hvis det er til fare for andre. Der er så mange andre hunde, som fungerer ligeså godt i familien, men som ikke har den uheldige side, så jeg kan ikke se problemet i at vælge en anden race.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ligesom ikke det eneste kriterium for at være et velegnet kæledyr. Det nytter ikke noget, at det går godt inden for hjemmets fire vægge, hvis det er til fare for andre. Der er så mange andre hunde, som fungerer ligeså godt i familien, men som ikke har den uheldige side, så jeg kan ikke se problemet i at vælge en anden race.

 

Jeg må erklære mig helt og aldeles enig heri :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov...fik ikke svaret på hele dit indlæg Zarina, det er da en mærkelig verden vi lever i, hvis alt der kan gøre folk utrygge skal forbydes...så kunne man jo principielt forbyde mig pga. mit udseende...

 

Der må man jo se på, om der er en reel grund til utrygheden, eller om den bare skyldes, at man ikke kan lide et bestemt udseende. Utrygheden over for kamphunde må jo siges at være meget reel, eftersom der rent faktisk har været rigtig mange uheldige episoder med dem. Efterhånden er der ikke mange, som ikke kender nogen, der har været involveret eller vidner til noget. Så er det meget naturligt at være utryg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...