Dorte Skrevet Marts 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Marts 31, 2009 Er der nogen, der har erfaringer med eller meninger om Genesis-foderet? http://www.yes-si.dk/group.asp?group=34 Ifølge dem selv er det jo "ultra premium", som åbenbart er bedre end "super premium"-mærkerne. Jeg har fået 4 kg Puppy Large Breed hjem, og damen spiser det da med velbehag (så længe der kommer lakseolie på) indtil videre. Det er stadig lidt svært at se en forskel på afføringen, da hun kun har fået det i et par dage. Prismæssigt er det også okay - dagsprisen ligger på samme niveau som Olivers - omkring 7-7,50 kr. for voksenfoderet. Liva har en tendens til at "løbe sur" i foderet efter et par måneder, så jeg overvejer at finde en 2-3 mærker, som jeg kan skifte lidt imellem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Oscar Cairn Terriern Besvaret Marts 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 31, 2009 Umiddelbart ser det godt ud.. :hmm: Men jeg er nu ikke den store foderekspert :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret April 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 1, 2009 Det er jeg nemlig heller ikke, men umiddelbart synes jeg nemlig også at det ser godt ud. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret April 1, 2009 Rapporter Share Besvaret April 1, 2009 Vores "leverandør" anbefaler det, selvfølgelig skal hun det når hun sælger det men ja det skulle være rigtig godt af et tørfoder at være og nok noget af det tætteste man kan komme på "barf" når vi taler om tørfoder. Vi "nøjes" med et high premium mærke selv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst hundevennen Besvaret April 1, 2009 Rapporter Share Besvaret April 1, 2009 Er der nogen, der har erfaringer med eller meninger om Genesis-foderet? http://www.yes-si.dk/group.asp?group=34 Ifølge dem selv er det jo "ultra premium", som åbenbart er bedre end "super premium"-mærkerne. Jeg har fået 4 kg Puppy Large Breed hjem, og damen spiser det da med velbehag (så længe der kommer lakseolie på) indtil videre. Det er stadig lidt svært at se en forskel på afføringen, da hun kun har fået det i et par dage. Prismæssigt er det også okay - dagsprisen ligger på samme niveau som Olivers - omkring 7-7,50 kr. for voksenfoderet. Liva har en tendens til at "løbe sur" i foderet efter et par måneder, så jeg overvejer at finde en 2-3 mærker, som jeg kan skifte lidt imellem. Kigger man lidt nærmere på ting i dette foder, falder øjet på Spelt som jo også er en hvede sort....så helt uden korn er det ikke. Ris er hurtig energi og ofte kilde til lagermider ( for ikke at tale om melamin tragedien i Kina, ris kommer ofte derfra, specielt i foder lavet i Canada og Usa). Roetrævler er stort indhold her og kan være dårligt i allergi mæssig hensyn. Vitamin K er kunstigt og derfor ikke optimalt. Glucosamin er tilsat hvilket ikke er godt at fodre med på lang sigt, så mister det sin virkning og kan give modsatte effekt, af samme grund er det forbudt at tilsætte foder i Danmark. Glucosamin er et lægemiddel. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Advantage Besvaret April 4, 2009 Rapporter Share Besvaret April 4, 2009 hundevennen: du virker til at virke rigtig meget om foder. kan du evt. nævne et fodermærke du ser som det bedste alternaiv ? Jeg har været en del fodermærker igennem til vores 3, men syntes det er rigtig svært at finde "mærket" der bare fungere. så hvis du har et mæke du mener er bedst , vil jeg da meget gerne høre det :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst T_Martinsen Besvaret April 4, 2009 Rapporter Share Besvaret April 4, 2009 hundevennen: du virker til at virke rigtig meget om foder. kan du evt. nævne et fodermærke du ser som det bedste alternaiv ?Jeg har været en del fodermærker igennem til vores 3, men syntes det er rigtig svært at finde "mærket" der bare fungere. så hvis du har et mæke du mener er bedst , vil jeg da meget gerne høre det :blink: Du kan bare gå hundevennens indlæg igennem, så er du ikke i tvivl. :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret April 4, 2009 Rapporter Share Besvaret April 4, 2009 Du kan bare gå hundevennens indlæg igennem, så er du ikke i tvivl. :blink: Jeg hader altså bare når en brugerflade giver meldingen: "Ups" :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts