Lonny Besvaret April 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 1, 2009 Jeg tjekker helt klart kuldsøskende, halvsøskende, fætre/kusiner etc, så prøv det, måske bliver du bidt af det - og tror faktisk det vil være sjovt når du har så smuk en hund, hold op hvor han står fint (uanset at det så kun har været brøkdele af sekundet ) Tak Jeg har lige talt med opdrætter i dag, og han presser stadig på for at vi skal udstille, og han siger, at vi skal få taget billederne om når der er gået et halvt år, da han ikke tror at resultatet er korrekt. Så det prøver vi Og indtil da, så forsætter vi med udstillingsplanerne, det kan jo også være at jeg bliver bidt af det hvis han begynder at vinde :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret April 1, 2009 Rapporter Share Besvaret April 1, 2009 Nej, man behøver absolut ikke ville avle for at udstille. En af de meget vindene springer spaniels for et par år siden, har aldrig været brugt i avl. Selv har min ældste tæve kun haft et enkelt kuld hvalpe, men har været mange, mange, mange gange på udstilling. Det er ikke alle, der bliver bidt af det, men nogen af vores slags findes der dog. Det afhænger meget af folkene omkring racen, tror jeg. Og så vidt jeg kan se, så hygger amstaff-ejerne meget på udstilling. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret April 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 1, 2009 Nej, man behøver absolut ikke ville avle for at udstille. En af de meget vindene springer spaniels for et par år siden, har aldrig været brugt i avl. Selv har min ældste tæve kun haft et enkelt kuld hvalpe, men har været mange, mange, mange gange på udstilling. Det er ikke alle, der bliver bidt af det, men nogen af vores slags findes der dog. Det afhænger meget af folkene omkring racen, tror jeg. Og så vidt jeg kan se, så hygger amstaff-ejerne meget på udstilling. Ja, men jeg har også hørt nogle rygter om at når penge og prestige bliver blandet, så kan der altså godt nogen gange være en rå tone, og det er nok ikke lige mig.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMette09 Besvaret April 1, 2009 Rapporter Share Besvaret April 1, 2009 Vi havde Baldur med nede hos hans opdrætter, og opdrætteren forsøgte at få Baldur til at stå som en "rigtig" Amstaff skal stå Det har Baldur aldrig prøvet før, men efter en million forsøg og mange, mange billeder, så kom der disse gode billeder ud af det Ham der står med Baldur er en professionel handler fra Holland, og han har brugt Baldurs søster til tops inden for hundeverdenen, hun vinder simpelthen alt hvad hun deltager i Men han havde dog sine problemer med Baldur, som jo aldrig har lært at stå perfekt, så hver gang handleren forsøgte at manipulere ham lidt, så smækkede Baldur røven i sædet, fordi det er jo det han plejer at skulle :blink: Han skal med i debatten: nogle muskelhunde her inde? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret April 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 1, 2009 Han skal med i debatten: nogle muskelhunde her inde? Jeg er ret sikker på at han har været der på et tidspunkt, men billederne kan vel godt tåle at blive vist igen, så det var da en god idé :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret April 1, 2009 Rapporter Share Besvaret April 1, 2009 Ja, men jeg har også hørt nogle rygter om at når penge og prestige bliver blandet, så kan der altså godt nogen gange være en rå tone, og det er nok ikke lige mig.... Har set voksen (når pensionsalder) mand opføre sig som en 5-årig der ikke måtte få is, da hans hund blev nr 2 istedet for nr 1 - man kan jo vælge at grine, ryste på hovedet og forarges over den slags og så ellers bare hygge sig med sin egen slags når man er på udstilling. For jo, nogle går bare over grænsen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret April 1, 2009 Rapporter Share Besvaret April 1, 2009 Ja, men jeg har også hørt nogle rygter om at når penge og prestige bliver blandet, så kan der altså godt nogen gange være en rå tone, og det er nok ikke lige mig.... Du kan bare lade være med at være sammen med dem, der går op i penge og prestige Da jeg var på udstilling (det var så kun som tilskuer), var det ren hyggestemning. Jeg var sammen med Zaz-zaz herindefra og noget familie af hendes + 2 dejlige bernere. Der var ikke nogen hård tone på noget som helst tidspunkt, der var opdrættere der gik afslappet rundt og hilste på hinanden og jeg og Zaz-zaz gik også over og hilste på noget. Rar og hyggelig stemning hele vejen igennem Ved ikke om det varierer fra race til race eller om jeg bare var til udstilling på en heldig dag eller hvad, men det fik i hvert fald overbevist mig om, at lige meget om jeg skal avle eller ej, så skal jeg da lige på udstilling sådan en gang imellem :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts