Aslan Skrevet April 5, 2009 Rapporter Share Skrevet April 5, 2009 er??????? Hunden og ejer er nybegyndere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trine Besvaret April 5, 2009 Rapporter Share Besvaret April 5, 2009 Jeg bruger frolic i selve sporet og en lille katepate`som slut belønning. Det er nemt og man kan kan have det i lommen uden det sviner Evt kan du bruge de kyllinge tern man kan købe i bakker til salater. ( det koster bare lidt mere ) Når du er helt ny til spor vil jeg anbefale dig at brække frolicén i 2-4 stykker. Ps. jeg går ud fra at det er et dab spor, du skal til og lære ( fodspor efter mennesker ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 5, 2009 Rapporter Share Besvaret April 5, 2009 Vi plejer at bruge kyllingepølse (den økologiske fra Hanegal) i selve sporet og så noget kogt lever til sidst. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Imba Besvaret April 5, 2009 Rapporter Share Besvaret April 5, 2009 Jeg ved ikke hvilken slags spor du vil gå, men vi koger nogen gange godbidder af kylling eller kalkun, og gemmer vandet i en flaske. Sprøjter lidt vand ud i sporet, og lægger en af godbidderne engang imellem (på der, hvor der er strålet vandt self. ), og i enden lægger vi en større bunke af godbidderne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst T_Martinsen Besvaret April 5, 2009 Rapporter Share Besvaret April 5, 2009 Det kommer jo bl.a an på hunden. Den skal gide at gå efter det også. Man kan også nøjes med at have en belønning i enden af sporet, det kommer an på, hvordan man træner det. Jeg har selv god erfaring med leverpostej godt "tyndet" op med vand, så jeg kan dryppe det ud af en lille plastflaske, og så en god belønning i enden. Hvis man vælger at bruge kylling eller andet lyst, skal man lige være opmærksom på, at nogen hunde "glemmer" at bruge næsen, da de kan se godbiderne. Godbiderne skal derfor heller ikke være for store, uanset farve. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret April 5, 2009 Rapporter Share Besvaret April 5, 2009 Det kommer jo bl.a an på hunden. Den skal gide at gå efter det også. Helt enig :5up: Det er ikke givet, at de godbidder hunden vil sælge sin sjæl for ved lydighedstræning er nok til at få den til at ønske at bevæge sig frem efter på sporet Til Jacki bruger jeg mest skinke/kylligetern, torskerogn eller fiskeboller :mums: Pølser giiiider hun ikke bevæge sig efter Nu ved jeg ikke hvilken type spor, du tænker på, men denne artikel giver en god intruktion, til den slags jeg og Jacki træner Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret April 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 5, 2009 Ps. jeg går ud fra at det er et dab spor, du skal til og lære ( fodspor efter mennesker ) Ja, det er det de er igang med, og pt bruger vi fiskeboller, men det STINKER Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret April 5, 2009 Rapporter Share Besvaret April 5, 2009 Ja, det er det de er igang med, og pt bruger vi fiskeboller, men det STINKER Stinker, men Aslan æææælsker dem sikkert og I husker vel gummihandskerne når I lægger sporet, ikk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret April 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 5, 2009 Jo han æææææææææææælsker dem Vi køber dem på dåse nede i kiwi, så bruger vi noget af væsken til hans mad, og resten kommer i en plastikpose, som kommer i en plastikpose, som så kommer i den sidste plastikpose Når de så skal ligges, gøres en hunde høm høm pose parat, deri ligges de to yderste plastikposer, og handskerne tages på, knuden til den sidste plastikpose bindes op, og fiskebollerne ligges. Når det er lagt kommer posen ned i høm høm posen og denne bliver lukket. Den bliver puttet i en ny pose og forsegles. Ja vi er 2 om det, ellers var det for besværligt. Jeg som ellers ikke er sippet, hader altså fiske lugt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret April 5, 2009 Rapporter Share Besvaret April 5, 2009 jeg bruger stort set alt hvad jeg kan finde skinketern,frikadeller mini,fiskeboller.pølser osv Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret April 5, 2009 Rapporter Share Besvaret April 5, 2009 Jo han æææææææææææælsker dem Vi køber dem på dåse nede i kiwi, så bruger vi noget af væsken til hans mad, og resten kommer i en plastikpose, som kommer i en plastikpose, som så kommer i den sidste plastikpose Når de så skal ligges, gøres en hunde høm høm pose parat, deri ligges de to yderste plastikposer, og handskerne tages på, knuden til den sidste plastikpose bindes op, og fiskebollerne ligges. Når det er lagt kommer posen ned i høm høm posen og denne bliver lukket. Den bliver puttet i en ny pose og forsegles. Ja vi er 2 om det, ellers var det for besværligt. Jeg som ellers ikke er sippet, hader altså fiske lugt Hvis lugten går dig så meget på :ae: vil det måske være en god ide at prøve noget andet Torskerogn, frikadeller, røget medister giver også kraftig fært fra sig, kogt lever ligeså Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trine Besvaret April 5, 2009 Rapporter Share Besvaret April 5, 2009 Jo han æææææææææææælsker dem Vi køber dem på dåse nede i kiwi, så bruger vi noget af væsken til hans mad, og resten kommer i en plastikpose, som kommer i en plastikpose, som så kommer i den sidste plastikpose Når de så skal ligges, gøres en hunde høm høm pose parat, deri ligges de to yderste plastikposer, og handskerne tages på, knuden til den sidste plastikpose bindes op, og fiskebollerne ligges. Når det er lagt kommer posen ned i høm høm posen og denne bliver lukket. Den bliver puttet i en ny pose og forsegles. Ja vi er 2 om det, ellers var det for besværligt. Jeg som ellers ikke er sippet, hader altså fiske lugt Hi hi det er derfor jeg bruger frolic og kattepate´Ikke så meget gris og så får man en lille hyggelig dele stund når pateén skal åbnes. ( dem i små folie bakker uden skarpe kanter ) :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret April 6, 2009 Rapporter Share Besvaret April 6, 2009 Man kan også bruge dåsefoder (Hill's har stort set ingen lugt) og så ligge det ud med en ske, men det skal være meget lidt, hvad der svarer til en lille negl (eller mindre). Jeg er engang blevet belært at godbidderne skal have samme farve som underlaget - men hvilke grønne godbidder er mon gode at bruge :hmm:Der var dog engang for mange år siden en Skjult kamera optagelse hvor de servede grønne pølser til folk Fiskebollerne burde således "kun" være aktuelle når der er sne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret April 6, 2009 Rapporter Share Besvaret April 6, 2009 men hvilke grønne godbidder er mon gode at bruge :hmm: Marcus Mühle tørkost er grønt men ellers noget rødt, har hørt at hunde er rød/grøn farveblinde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret April 6, 2009 Rapporter Share Besvaret April 6, 2009 Marcus Mühle tørkost er grønt men ellers noget rødt, har hørt at hunde er rød/grøn farveblinde Røde pølser i små bitte stykker virker skam også her :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts