Hop til indhold

Hvalpe i solskinnet

Lonny
 Share

Recommended Posts

Her er så de sidste billeder fra min opdrætter, næste gang der kommer billeder, så er min lille prinsesse kommet hjem, og jeg vil selv have taget billeder, og til den tid kan I nok ikke nøjes med at få en 5-10 stykker at kigge på :blink:

Billede_3377.jpg

Billede_3308.jpg

Billede_3339.jpg

Billede_3342.jpg

Billede_3293.jpg

Billede_3369.jpg

Leto:

leto_3341.jpgleto_3312.jpg

Larissa:

larissa_3373.jpglarissa_3370.jpg

Luna:

luna_3299.jpgluna_3361.jpg

Libertas:

libertas_3351.jpglinertas_3315.jpg

Lara:

lara_3337.jpglara_3288.jpg

De første par gange vi var nede og se hvalpene, var Lara sådan en lille sky sag, der var bange for ingenting og gemte sig imens vi var der. Men sidst da vi var dernede, der var hun ude sammen med alle de andre hvalpe og hun kom hen og hilste mange gange, hun var bare så kær :lun:

Opdrætteren fortalte så at de havde brugt en del alene tid sammen med Lara for at styrke hendes seltillid lidt, og det havde godt nok hjulpet, hvor var det dejligt at se :5up:

Men vi holder os dog alligevel fra Lara, da vi ikke ønsker en lidt nervøs hund.

Vores første valg på nuværende tidspunkt er stadig Luna, men vi har endnu ikke bestemt os 100%, og vi har rent faktisk fået lov til at udsætte beslutningen til dagen før vi kommer og henter hende :-)

Men jeg tror dog at vi laver den endelige beslutning i morgen, det er bare så svært, da vi jo så gerne vil være helt sikre på at vælge rigtigt.

I morgen har vi aftalt med opdrætter at vi tager hvalpene ud én ad gangen, for at se hvordan de opfører sig når de er alene og ikke har opbakning for flokken, da de jo altså ikke får flokken med hjem til os :blink:

Vi har tænkt os at medtage en af Baldurs bamser, og se hvordan hvalpene opfører sig over for sådan en ny ting, er den nysgerrig, bange, eller går den bare lige i kødet på bamsen :-D

Derudover tager vi et par bilnøgler (eller noget andet der kan larme lidt) med, som vi skal lave lidt larm med, igen for at se hvordan den enkelt hvalp reagerer på høje lyde.

Efter denne lille hvalpetest, så har vi forhåbentlig viden nok til at vi langt om længe kan tage den endelige beslutning :-D

Puha, det er altså svært at købe hvalp :blink:

Ps. Lige en lille tak til BlackGSD, for rådet om at se hvalpene alene, uden deres flok :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lara er stædig min yndling, og hvor var det dejligt at læse at de giber fat i hende og træner mere selvtellid hos hende.

Men guuuud hvor er de altså bare totalt cute allesamme lige til at kramme og nusse og åhhhh:lun::lun::lun:

Glæder mig til at hører, hvad i kommer frem til i morgen når i skal se dem alene, det bliver spændene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

ihhhhhhhhhhhhhhhhhhh... hvor bliver man hvalpeskruk...!!!:lun:...

Jeg tror at Luna er et rigtig godt valg... hun ser ihvertfald bare så nuser ud... og så den hjerteaftegning som hun har i pelsen...:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bichon Charlie

Ihhhh hvor er de bare helt fantastiske alle sammen........:hjerte::hjerte::hjerte:

Kan sørme godt forstå I glæder jer helt vildt meget.....:blink::blink:

Hvornår får I den??

Link til indlæg
Del på andre sites

Nuttede hele bundtet :hjerte:

Godt jeg ikke skal vælge :engel::oops:

Det var godt nok også svært, de havde jo alle et eller andet særpræg der bare gjorde dem helt specielt dejlige :lun:

Men vi lavede testen med at tage hvalpene uden for og lade dem lege med en bamse vi havde med, denne bamse var jo helt ny for dem og desuden kunne den sige lyde :blink:

Alle hvalpene var med på at denne bamse skulle dø :blink: Men nogen af dem var ikke helt trygge ved at den sagde lyde..

Luna var den der havde mest gåpåmod og hun var også den der turde bevæge sig længst væk fra huset og trygheden, og hun var fuldstændig ligeglad med at den sagde lyde, så skulle den da bare have nogle flere bank :blink:

Og inde i huset med de andre hunde, der var hun også en lille spilopmager, der ikke kunne lade være med at drille de voksne hunde, men så snart en af de voksne hunde sagde fra og mente at hun havde overskredet deres grænse, så skyndte hun sig at trille om på ryggen og give dæmpende signaler.

Så alt i alt virker hun som en rigtig god hund med et perfekt temperament.

Det eneste minus der kan være ved hende, er at hendes ene øjenlåg er lyserødt, og der må det ikke være ved en udstilling, så nu må vi bare håbe at hun vokser sig til pigmenten :-) Men hvis hun ikke gør, så er der altså bare ikke noget at gøre ved det!

Link til indlæg
Del på andre sites