Gæst deluxious Besvaret April 17, 2009 Rapporter Share Besvaret April 17, 2009 Puha, tak for alle svarene. Vi har fået os en god snak - det var rigtig dejligt. Han vil ikke have at vi skal skille so af med Fenris, og efter jeg sagde til ham at jeg var rigtig ked af at han syntes Fenris var "træls", så har han faktisk leget mere med Fenris og virket rigtig glad for ham. Pyha. Vi har nydt en rigtig dejlig strandtur i det dejlige vejr idag - kameraet var dog ikke med (Ja, jeg ved det..sorry!) NÅ'men...status er alligevel træls. Jeg går og snøfter! Min mor (jo, hun er læge) tager en blodprøve for allergi på mig imorgen. Det er rigtig slemt om morgenen, når jeg så kommer på arbejde på hospitalet er det væk..og kommer snigende igen når jeg er hjemme i lejligheden igen. Det er ikke så voldsomt, men nok til at jeg vil have en afklaring. Det kan jo være en masse andre ting end allergi. Nu skal vi ud og spille bold i haven :5up: Tennis-bolde er et HIT...gerne flere ad gangen ! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret April 17, 2009 Rapporter Share Besvaret April 17, 2009 Puha, tak for alle svarene.Vi har fået os en god snak - det var rigtig dejligt. Han vil ikke have at vi skal skille so af med Fenris, og efter jeg sagde til ham at jeg var rigtig ked af at han syntes Fenris var "træls", så har han faktisk leget mere med Fenris og virket rigtig glad for ham. Pyha. Vi har nydt en rigtig dejlig strandtur i det dejlige vejr idag - kameraet var dog ikke med (Ja, jeg ved det..sorry!) NÅ'men...status er alligevel træls. Jeg går og snøfter! Min mor (jo, hun er læge) tager en blodprøve for allergi på mig imorgen. Det er rigtig slemt om morgenen, når jeg så kommer på arbejde på hospitalet er det væk..og kommer snigende igen når jeg er hjemme i lejligheden igen. Det er ikke så voldsomt, men nok til at jeg vil have en afklaring. Det kan jo være en masse andre ting end allergi. Nu skal vi ud og spille bold i haven :5up: Tennis-bolde er et HIT...gerne flere ad gangen ! Tak for update, vi er vist mange, der har været spændte på at høre, hvordan det gik. Godt at I fik en god snak. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Deaddollface Besvaret April 17, 2009 Rapporter Share Besvaret April 17, 2009 Puha, tak for alle svarene.Vi har fået os en god snak - det var rigtig dejligt. Han vil ikke have at vi skal skille so af med Fenris, og efter jeg sagde til ham at jeg var rigtig ked af at han syntes Fenris var "træls", så har han faktisk leget mere med Fenris og virket rigtig glad for ham. Pyha. Vi har nydt en rigtig dejlig strandtur i det dejlige vejr idag - kameraet var dog ikke med (Ja, jeg ved det..sorry!) NÅ'men...status er alligevel træls. Jeg går og snøfter! Min mor (jo, hun er læge) tager en blodprøve for allergi på mig imorgen. Det er rigtig slemt om morgenen, når jeg så kommer på arbejde på hospitalet er det væk..og kommer snigende igen når jeg er hjemme i lejligheden igen. Det er ikke så voldsomt, men nok til at jeg vil have en afklaring. Det kan jo være en masse andre ting end allergi. Nu skal vi ud og spille bold i haven :5up: Tennis-bolde er et HIT...gerne flere ad gangen ! Årh, håber ikke du har allergi.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
vinhou Besvaret April 18, 2009 Rapporter Share Besvaret April 18, 2009 Det er rart at høre at I fik en god snak. Vil også godt give mit besyv med hund/kæreste problematikken. Christian har tit og ofte været træt af besværet med hvalp - han er sådan en, der gerne vil have sin fritid til at gøre hvad han vil (han skal aldrig have hund alene!) men heldigvis nyder jeg at have størstedelen af ansvaret for Sascha og det generer mig ikke, at det er mig, der skal være hjemme fredag aften, hvor han er i byen, for jeg synes det er helt vildt hyggeligt med en mig-og-Sacha-alene-hjemme-aften. Men han er også sådan en, der bliver irriteret når jeg står tidligere op end ham og Sascha skal med ud og gå, for hun hopper rundt og larmer i sin gåtursglæde, og det generer ham meget, for det vågner han jo af. Og han er heller ikke vild med at hun er i sofaen og sengen, men altså - jeg betaler halvdelen af udgifterne i lejligheden, jeg har betalt for vovsen, jeg står for størstedelen af træning/gåture - jeg bor her også! - så det skal han saftsuseme ikke bestemme. Men han er kommet til at holde rigtig meget af hende, og da jeg fortalte ham at det var enten aflivning eller operation (hun har fået konstateret HD ) sagde han, at så skulle hun naturligvis opereres. Så alt i alt vil jeg sige, at det hele er blevet meget bedre siden hun var hvalp, for han havde slet ikke tålmodighed til at forstå, at hun ikke kendte reglerne og bare var en hvalp, der skulle lære. Men nu kan ingen af os undvære hende. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret April 18, 2009 Rapporter Share Besvaret April 18, 2009 Men han er kommet til at holde rigtig meget af hende, og da jeg fortalte ham at det var enten aflivning eller operation (hun har fået konstateret HD ) sagde han, at så skulle hun naturligvis opereres. Hvor er han sød :hjerte: Karma til ham :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst tanita Besvaret April 18, 2009 Rapporter Share Besvaret April 18, 2009 Hvor er han sød :hjerte: Karma til ham :blink: Helt enig:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
vinhou Besvaret April 18, 2009 Rapporter Share Besvaret April 18, 2009 Ja, det synes jeg også var sødt af ham. Faktisk sagde han, at om der så kun var 10% chance for at hun blev rask, så ville han ikke engang overveje, om hun skulle opereres, for det skulle hun. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret April 18, 2009 Rapporter Share Besvaret April 18, 2009 Ja, det synes jeg også var sødt af ham. Faktisk sagde han, at om der så kun var 10% chance for at hun blev rask, så ville han ikke engang overveje, om hun skulle opereres, for det skulle hun. Tror sørme du har fundet dig en vinder :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Deaddollface Besvaret April 18, 2009 Rapporter Share Besvaret April 18, 2009 Ja, det synes jeg også var sødt af ham. Faktisk sagde han, at om der så kun var 10% chance for at hun blev rask, så ville han ikke engang overveje, om hun skulle opereres, for det skulle hun. Nååårh.. :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trei Besvaret April 19, 2009 Rapporter Share Besvaret April 19, 2009 Jeg håber I har fået snakket om det og at det går bedre. :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Deaddollface Besvaret April 19, 2009 Rapporter Share Besvaret April 19, 2009 Fandt du ud af, om du havde allergi? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst sjobo Besvaret April 20, 2009 Rapporter Share Besvaret April 20, 2009 Allergi... Jeg er allergisk overfor blandt andet hund, men klarer det fint med håndkøbs medicin... Ku aldrig gå af med min hund af den grund :5up: eller nogen anden grund for den sags skyld... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
vinhou Besvaret April 20, 2009 Rapporter Share Besvaret April 20, 2009 Allergi... Ku aldrig gå af med min hund af den grund :5up: eller nogen anden grund for den sags skyld... Præcis sådan jeg selv ville have det, hvis jeg fik konstateret sådan noget skidt! :5up: Men stakkels dig alligevel. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst deluxious Besvaret April 21, 2009 Rapporter Share Besvaret April 21, 2009 Nej nej nej. Allergi-testen positiv - det er helt forfærdeligt. Jeg har snakket med opdrætteren, og hun vil gerne hjælpe med at finde nyt hjem til ham. Jeg har det rigtig skidt med det. Jeg har lyst til at beholde ham nogle mdr og se hvordan det går med allergien, men på den anden side ved jeg at det er at trække det i langdrag. Øv, hvor er hjeret tungt efter sådan en melding. Egentlig synes jeg bare det hele er uretfærdigt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
chr68866 Besvaret April 21, 2009 Rapporter Share Besvaret April 21, 2009 Jeg har ikke tidligere givet mit besyv med i denne tråd, men jeg er den lykkelige ejer af et styks mand der for det første ikke er særlig begejstret for hunde OG for det andet er allergiker. -ikke den fedeste situation når man har 6 hunde Men manden har taget beslutning om at det er mig han vil, og så tager han også følgerne deraf. -men indrømmet.... det er ikke altid uden brok, men man lærer at få selektiv hørelse over for det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret April 21, 2009 Rapporter Share Besvaret April 21, 2009 Nej nej nej.Allergi-testen positiv - det er helt forfærdeligt. Jeg har snakket med opdrætteren, og hun vil gerne hjælpe med at finde nyt hjem til ham. Jeg har det rigtig skidt med det. Jeg har lyst til at beholde ham nogle mdr og se hvordan det går med allergien, men på den anden side ved jeg at det er at trække det i langdrag. Øv, hvor er hjeret tungt efter sådan en melding. Egentlig synes jeg bare det hele er uretfærdigt. Man kan vel få medicin mod allergi? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret April 21, 2009 Rapporter Share Besvaret April 21, 2009 Puha, tak for alle svarene.Vi har fået os en god snak - det var rigtig dejligt. Han vil ikke have at vi skal skille so af med Fenris, og efter jeg sagde til ham at jeg var rigtig ked af at han syntes Fenris var "træls", så har han faktisk leget mere med Fenris og virket rigtig glad for ham. Pyha. Vi har nydt en rigtig dejlig strandtur i det dejlige vejr idag - kameraet var dog ikke med (Ja, jeg ved det..sorry!) NÅ'men...status er alligevel træls. Jeg går og snøfter! Min mor (jo, hun er læge) tager en blodprøve for allergi på mig imorgen. Det er rigtig slemt om morgenen, når jeg så kommer på arbejde på hospitalet er det væk..og kommer snigende igen når jeg er hjemme i lejligheden igen. Det er ikke så voldsomt, men nok til at jeg vil have en afklaring. Det kan jo være en masse andre ting end allergi. Nu skal vi ud og spille bold i haven :5up: Tennis-bolde er et HIT...gerne flere ad gangen ! Godt I fik en god og udbytterig snak og at han er mere inde i kampen. Da jeg snakkede med min mand om min frustration over Cleos manglende evne til at være alene i onsdags, er han også kommet meget mere på banen. Den onsdag var jeg virkelig ked af det og overvejede faktisk en drastisk udvej. Først dér gik det op for ham, hvordan jeg så problemet:shock: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret April 21, 2009 Rapporter Share Besvaret April 21, 2009 Nej nej nej.Allergi-testen positiv - det er helt forfærdeligt. Jeg har snakket med opdrætteren, og hun vil gerne hjælpe med at finde nyt hjem til ham. Jeg har det rigtig skidt med det. Jeg har lyst til at beholde ham nogle mdr og se hvordan det går med allergien, men på den anden side ved jeg at det er at trække det i langdrag. Øv, hvor er hjeret tungt efter sådan en melding. Egentlig synes jeg bare det hele er uretfærdigt. ej, hvor er det surt:ae: Hvilken test har du fået taget? jeg har jo også hundeallergi. Men jeg er så også blevet vandt til at snøfte,men når defælder kan det være rigtig slemt og så overvejer jeg et split sekund at barbere dem skaldet:???: Men det er jo meget forskelligt hvordan folk reagerer, hvor slemt det er ovs, men ville bare nævne at de ikke er umuligt med hund, selvom man har allergi. Jeg er vist ikke den eneste herinde. Men hvor har jeg ondt af dig, du har sådan glædet dig til fenris og ventet på ham i100 år, det er godt nok surt:ae::ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret April 21, 2009 Rapporter Share Besvaret April 21, 2009 Har du overvejet vaccination? Hvis man kan det for den type allergi du har... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PPP-Pero Besvaret April 21, 2009 Rapporter Share Besvaret April 21, 2009 Arj, hvor er det synd for dig :ae: Det var præcis mit mareridt da jeg fik Pero hjem - vi har nemlig meget allergi i familien og var derfor bange for at jeg udviklede allergi over for hund. Dengang min mor fandt ud af, at jeg rent faktisk mente det med, at jeg ville have hund, startede hun på vaccinationsbehandling mod hund (og kat). Hun startede med det i august og da vi fik Pero i november havde hun kun meget få symptomer. Førhen fik hun åndenød (så alvorligt så hun SKULLE have medicin med det samme), kløe, løbende næse og nysen, udslæt osv. Nu bliver hun kun lidt rød hvis han fx slikker på hendes hænder og hun nyser kun meget få gange. Hun behøver slet ikke at tage medicin. Jeg kan virkelig anbefale det. Selvom der ikke er garanti for at det virker selvfølgelig. Jeg kan nu godt forstå I overvejer nyt hjem hvis kæresten heller ikke er så hooked på at have hund.. Du har helt ret i, at det er dumt at trække i langdrag - både for dig og Fenris! :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret April 21, 2009 Rapporter Share Besvaret April 21, 2009 Nej nej nej.Allergi-testen positiv - det er helt forfærdeligt. Jeg har snakket med opdrætteren, og hun vil gerne hjælpe med at finde nyt hjem til ham. Jeg har det rigtig skidt med det. Jeg har lyst til at beholde ham nogle mdr og se hvordan det går med allergien, men på den anden side ved jeg at det er at trække det i langdrag. Øv, hvor er hjeret tungt efter sådan en melding. Egentlig synes jeg bare det hele er uretfærdigt. Man kan gøre meget for at mindske generne fra allergien.. Min datter Natascha har også ret meget allergi men vi kan holde hendes gener meget nede ved at de hunde hun har med i seng bliver vasket 2 gange om ugen, hendes sengetøj bliver skiftet hver dag. Hun børster ikke selv nogen af hundene. Når vi klipper hundene tager både hun og jeg antihistaminer den dag. Det er det eneste tidspunkt hvor min allergi bliver generet af hundene (under klipningen). Man kan også blive vaccineret mod allergien. Det snakkede børnelægen om sidst vi var deroppe. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret April 21, 2009 Rapporter Share Besvaret April 21, 2009 Nej nej nej.Allergi-testen positiv - det er helt forfærdeligt. Jeg har snakket med opdrætteren, og hun vil gerne hjælpe med at finde nyt hjem til ham. Jeg har det rigtig skidt med det. Jeg har lyst til at beholde ham nogle mdr og se hvordan det går med allergien, men på den anden side ved jeg at det er at trække det i langdrag. Øv, hvor er hjeret tungt efter sådan en melding. Egentlig synes jeg bare det hele er uretfærdigt. Åh nej, øv altså Og her har du bare gået og glædet dig og glædet dig og så det her Stort trøste:ae: til dig! Er der slet ikke andre muligheder? Vaccinationen, som Stjernetosse snakker om, fx? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Deaddollface Besvaret April 21, 2009 Rapporter Share Besvaret April 21, 2009 Årh nej da.. :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret April 22, 2009 Rapporter Share Besvaret April 22, 2009 Nårh... Lige nu er det nok bedst at gennemføre en genhusning gennen opdrætteren. ---For det er jo ikke kun allergien. Det er også din kæreste. Og Fenris er så lille endnu, så han sagtens kan falde til i et nyt hjem. Det er for træls, at rode med allergi-medicin eller vaccinationer i en længere periode, og så alligevel måtte opgive den bette fyr på et tidspunkt.. Så hellere give ham chancen for et nyt hjem nu. At du er blevet testet positiv for hunde?allergi behøver ikke betyde, at du aldrig kan få hund. For som andre nævner, så kan man gøre meget i dag. --Men f.eks. vaccination er en langvarig og nogle gange ubehagelig omgang. Det skal du kun begynde på, hvis det betyder virkelig meget for dig --og evt. kæreste--- at få en hund engang. Og daglig medicin mod allergi er dyrt. --Det kan du købe i denne periode, hvor du venter på at der skal blive fundet et nyt hjem til Fenris. Medicinen fås i håndkøb. Men det kan din mor jo selvfølgelig også rådgive om. NÅR det nu er sådan, at Fenris skal have et nyt hjem, så er det da godt, at din mor var i stand til at tage en blodprøve på en lørdag og allerede have svar til dig tirsdagen efter. DET var kvikt:shock:. Vi andre almindelige dødelige må vente i ugevis eller måneder bare for at få en konsultationstid. (i mit næste liv vil jeg osse ha' en mor, der er læge...) Og det er da godt, at opdrætter allerede har accepteret at hjælpe ham videre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret April 26, 2009 Rapporter Share Besvaret April 26, 2009 ofte kan man sagtens have hund og hundeallergi samtidig man skal bare købe noget allergi medicin på apoteket det plejer og tage de fleste symptomer:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts