Hop til indhold

Opstilling af cockerspaniel - udstilling


Gæst mk101
 Share

Recommended Posts

Eftersom der kom til at gå spaniel i en anden tråd, der oprindeligt handlede om en rigtig hyggelig løvedag hos opdrætter med besøg af mange hvalpe og nye ejere, var det på tide det meget indviklede emne fik sin egen tråd.

 

Så here goes: sådan stiller man sin cocker korrekt til udstilling.

 

(og det hele startede her... http://www.hunde-forum.dk/lowchen/6850-hvalpetraeffet.html)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 65
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Eftersom der kom til at gå spaniel i en anden tråd, der oprindeligt handlede om en rigtig hyggelig løvedag hos opdrætter med besøg af mange hvalpe og nye ejere, var det på tide det meget indviklede emne fik sin egen tråd.

 

Så here goes: sådan stiller man sin cocker korrekt til udstilling.

 

(og det hele startede her... http://www.hunde-forum.dk/lowchen/6850-hvalpetraeffet.html)

Hvor? hvor? hvor? Hvordan?
Link til indlæg
Del på andre sites

Lad det være sagt med det samme: jeg kan godt forstå man hiver sig i håret, når man vil stille hund op. For selv når man er vant til at gøre det, og man syntes at nu er det godt, kræver det stadig mange billeder, før end der bare er et enkelt der er godt...

 

Her er et par billeder af Sån-ja.

 

[ATTACH]8692[/ATTACH] [ATTACH]8693[/ATTACH] [ATTACH]8694[/ATTACH]

 

Hvis jeg skal lege kritiker, syntes jeg hun på første billede er bedst i fronten, mens hun på andet billede er bedre bagtil. Her træder bagbensvinklingen mere frem. Før at illustrere hvor bredt de står, er der også et billede af bagdelen. Hun kunne måske godt stå knap så bredt, sådan at hun ikke drejer knæene så meget indad og dermed svinder i vinklen.

 

Nu har jeg jo ingen anelse om hvor Løve-Heaven egentlig ligger (andet end der står Nordjylland...), men lørdag er der Spaniel Klubben skue i Hammel, hvor jeg dukker op, og der jo også er andre spanielfolk. Hvis det ikke er for langt væk for jer, kunne I komme et smut forbi og miljøtræne lidt og øve lidt opstilling (tror desværre de har lukket for tilmelding). Ellers så ser vi bare på det i Hedensted. Jeg er der nok tidligt. Har jo en gammel hund, der skal varmes godt op inden vi skal i ringen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lad det være sagt med det samme: jeg kan godt forstå man hiver sig i håret, når man vil stille hund op. For selv når man er vant til at gøre det, og man syntes at nu er det godt, kræver det stadig mange billeder, før end der bare er et enkelt der er godt...

 

Her er et par billeder af Sån-ja.

 

[ATTACH]8692[/ATTACH] [ATTACH]8693[/ATTACH] [ATTACH]8694[/ATTACH]

 

Hvis jeg skal lege kritiker, syntes jeg hun på første billede er bedst i fronten, mens hun på andet billede er bedre bagtil. Her træder bagbensvinklingen mere frem. Før at illustrere hvor bredt de står, er der også et billede af bagdelen. Hun kunne måske godt stå knap så bredt, sådan at hun ikke drejer knæene så meget indad og dermed svinder i vinklen.

 

Nu har jeg jo ingen anelse om hvor Løve-Heaven egentlig ligger (andet end der står Nordjylland...), men lørdag er der Spaniel Klubben skue i Hammel, hvor jeg dukker op, og der jo også er andre spanielfolk. Hvis det ikke er for langt væk for jer, kunne I komme et smut forbi og miljøtræne lidt og øve lidt opstilling (tror desværre de har lukket for tilmelding). Ellers så ser vi bare på det i Hedensted. Jeg er der nok tidligt. Har jo en gammel hund, der skal varmes godt op inden vi skal i ringen.

Hvad er tidligt? jeg er ligeglad hvor HAmmel ligger. Man kan max køre i 4 timer i Jylland.. Så alle steder i Jylland er inden for nå afstand..

Nu har jeg så lige tjekket region 8 hjemmeside.. MAn kan vist tilmelde på dagen :mrgreen: Så det gør vi sq da.. Så må jeg hellere vaske ham i dag så han ser yndig ud i morgen.. SÅ kan de sq kun brokke sig over handlingen og ikke kræet.

Jeg kan godt se på billedet bagfra at så langt spreder vi ikke benene..

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskylder hundens kvalitet, men den har lige taget 4-5 kilo på på en uge under en ferie hos mine forældre -og mangler iøvrigt pels.
Og det synes du er ok? Du skulle skamme dig.. 1. du viser en tæve. 2. den har mindre pels. 3. den er meget tykkere. og 4 den har en helt anden farve :shock:

 

Aj.. Tak for billederne.. Bagfra billedet kan vi hvertfald bruge. Hvis hunden skal står så bredt, så gør vi det hvertfald ikke rigtigt. Vi må bare blive ved og ved. Pludselig kan vi sikkert fatte det.:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og det synes du er ok? Du skulle skamme dig.. 1. du viser en tæve. 2. den har mindre pels. 3. den er meget tykkere. og 4 den har en helt anden farve :shock:

 

Aj.. Tak for billederne.. Bagfra billedet kan vi hvertfald bruge. Hvis hunden skal står så bredt, så gør vi det hvertfald ikke rigtigt. Vi må bare blive ved og ved. Pludselig kan vi sikkert fatte det.:engel:

 

 

Må jeg lige minde om at hun blev BIM i Berlin for 2 uger siden :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Må måske også tilføje, at bagfra billedet er lidt ...overdrivelse fremmer forståelsen... :)

 

-I skal ikke helt så langt ud, men noget derhen ad

Altså overdrivelse .. Jeg glæder mig til at se Eskild stillet op på den rigtige måde.. SÅ vil jeg tage billeder forfra, bagfra, fra siden.. ja sq endda nedefra og oppefra.. Så kan det være man kan se noget og fatte det :engel:
Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, kom i morgen. Det ville være super hyggeligt. Jeg dukker i hvert fald op med mine rødder. Så kan jeg måske give lidt hjælp med. Eller måske kan Chr... forberede finnen på, at hun måske lige kan hjælpe lidt når skuet er slut og give feedback på hvad hun har set i ringen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså overdrivelse .. Jeg glæder mig til at se Eskild stillet op på den rigtige måde.. SÅ vil jeg tage billeder forfra, bagfra, fra siden.. ja sq endda nedefra og oppefra.. Så kan det være man kan se noget og fatte det :engel:

 

Nedefra alligevel ... jeg glæder mig så til at se dig stille ham op i ringen ... når du lige skal tjekke nedefra om han står ordentligt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, kom i morgen. Det ville være super hyggeligt. Jeg dukker i hvert fald op med mine rødder. Så kan jeg måske give lidt hjælp med. Eller måske kan Chr... forberede finnen på, at hun måske lige kan hjælpe lidt når skuet er slut og give feedback på hvad hun har set i ringen?
Ja det ville være dejligt.. Den der finne, snakker hun et sprog man kan forstå i et hurtigt tempo?
Link til indlæg
Del på andre sites

Nedefra alligevel ... jeg glæder mig så til at se dig stille ham op i ringen ... når du lige skal tjekke nedefra om han står ordentligt :mrgreen:
Nu må du hellere opføre dig ordentligt ellers klipper jeg ikke poter på bimsen for dig + at du skal klippe poter på mine i 3 mdr.. Hm ved nærmere eftertanke så bare være lidt frækkere, jeg hader at klippe poter :mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det ville være dejligt.. Den der finne, snakker hun et sprog man kan forstå i et hurtigt tempo?

 

Hun taler ikke så hurtigt, men er til at forstå. Selvom hun er lidt genert. Hun har boet i Danmark en fem års tid efterhånden. Tror jeg. Måske længere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun taler ikke så hurtigt, men er til at forstå. Selvom hun er lidt genert. Hun har boet i Danmark en fem års tid efterhånden. Tror jeg. Måske længere.
nå dansk ovenikøbet.. Jeg troede hun kun snakkede finsk og så skal det sq gå langsomt ellers fatter vi ikke en bjælde..mdmindre selvfølgelig finland har samme problem som Danmark. De der indfødte jyder er sq også meget svære at forstå :mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

Skuet gik rigtig fint. Eskil syntes ikke det hele var så slemt igen. Ikke sådan som jeg oplevede det fra sidelinjen. Han gad så godt nok ikke have noget med mig at gøre, selvom jeg på bedste vis forsøgte at charme mig ind hos ham i løbet af dagen.

 

Han havde det lidt med at gå lidt ned i tempo, når han skulle forbi sit eget pitstop hjørne, men havde ellers fin haleføring og viste nogle fantastiske bevægelser. Der blev også lagt mærke til ham. Både hos publikum og hos dommer. Der i øvrigt var flink til bagefter at give feedback på opstilling og fremvisning af ham.

 

Selv lavede jeg jo også pitstop forbi, og selvom jeg kun havde tænkt at skulle tilmelde den lille for lidt træning, blev jeg overtalt også til at stille den gamle. Så vi tog henholdsvis BIS3 og BIS7, mens Eskil tog en BIS6 (så vidt jeg husker).

Link til indlæg
Del på andre sites

Skuet gik rigtig fint. Eskil syntes ikke det hele var så slemt igen. Ikke sådan som jeg oplevede det fra sidelinjen. Han gad så godt nok ikke have noget med mig at gøre, selvom jeg på bedste vis forsøgte at charme mig ind hos ham i løbet af dagen.

 

Han havde det lidt med at gå lidt ned i tempo, når han skulle forbi sit eget pitstop hjørne, men havde ellers fin haleføring og viste nogle fantastiske bevægelser. Der blev også lagt mærke til ham. Både hos publikum og hos dommer. Der i øvrigt var flink til bagefter at give feedback på opstilling og fremvisning af ham.

 

Selv lavede jeg jo også pitstop forbi, og selvom jeg kun havde tænkt at skulle tilmelde den lille for lidt træning, blev jeg overtalt også til at stille den gamle. Så vi tog henholdsvis BIS3 og BIS7, mens Eskil tog en BIS6 (så vidt jeg husker).

 

Fint. Tillykke med det :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan gik skuet egentlig?
Det gik jo rigtig fint.. Jeg smider nogle billeder ind senere..

Mk101 glemte at sige at Oliver blev bedste barn og hund handler med Eskil.. Jeg spår den dreng en stor fremtid inden for hundeverdenen.. Synes ligesom jeg kan genkende visse bevægelser fra nogle af de rigtig gode mandlige handlere (dem med små hunde host host). Jeg var færdig af grin... Det knæk på armen og den let fjedrende småløb.. jo jo jeg har vist sagt nok nu :mrgreen:

 

Og nu har jeg meldt mig til trimmekursus.. Jo jo det skal nok blive sjovt :mrgreen:

Mig der skriver: jeg vil gerne meldes til trimmekursus

Sød dame svarer: Fin hjemmeside du har. Men vi kan ikke trimme Löwchen. Har du en spaniel også?

Mig: Jo jeg har en spaniel. Jeg vil gerne lære udstillingstrim tak. Forresten vil jeg da gerne lære dig at trimme løver hvis det er?

Sød dame svarer: Ok.. Jamen kom bare. Men udstillingstrim lærer man ikke på en dag.

Mig: Nej det ved jeg. Men jeg måtte jo hellere gøre opmærksom på at jeg ville lære udstillingstrim. Min hund skulle nødig ende alt for skaldet den første dag. Jeg skal vel bare lære teknikken og så øve mig et par år eller 5?

Sød dame: jamen så kom. Du kan nok lære et eller andet alligevel

 

Og så tænkte jeg at umiddelbart har hun nok ret i at jeg kan lære noget :mrgreen:

Godt man har et par Löwchen på lager som kan blive prøveklude..:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...