Hop til indhold

Herreløs Amstaff og politiets reaktion


Aslan
 Share

Recommended Posts

Martin var jo til træning i dag, og som den tro følgesvend jeg er...........var jeg der også.

 

 

Der kommer en amstaff hen til vores hunde, lige inden træningen begynder.

 

Jeg undres, for de skal jo have mundkurv på :confused:

Bag efter kommer en flok trænere, og ber os om at tage vores hunde i snor.

 

Amstaffen er herreløs.

Den virker nu sød nok, og er bare lidt snuse nysgerrig :mrgreen:

Men med en flok trænere efter sig, er den lidt nervøs.

 

De ender dog med at få den i snor og den går pænt og sitter og lystre den træner der nu lige holder den.

 

 

Nå,kl ca 19ringer formanden til politiet, for what to do?

 

Politiet vil ikke komme ud og hente hunden, for den er jo ikke agressiv :roll:, og siger dernæst til formanden "slip den løs, råb ad den, og skræm den hjem".

 

Formanden siger så, at han jo ikke kan gøre det, da de andre hunde jo ikke kan træne med en herreløs hund der løber og genere dem. Og han kunne jo ikke sende 40 hunde hjem, pga en herreløs hund.

 

Den træner der holde rhunden, går så ud for at finde nogen der kender den, han kommer tilbage 30 minuters tid senere, stadig med hunden.

Nu er jeg jo født videnbegærlig, så jeg skal jo liiiiiiiiiiige snakke lidt.

 

Han ville så ikke gå med til at slippe amstaffen, da han jo ikke ved om den måske endte med at angribe børn hunde osv. Han kender jo ikke hunden, som for øvrigt virker sød.

 

Vi kørte 20:30 og der var hunden der stadigvæk.

 

Formanden havde så ringet og sagt at den knurrede, og træneren der holdte hunden, ville nu altså sige at den ikke knurrede, for han ville jo ikke være skyld i at en hund blev aflivet:engel:

 

 

Jeg ved godt at politiet ikke har mange midler, men deres forslag kunne måske have været om de kunne kører den hen på et internat eller noget :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er groft uforsvarligt af politiet at sige sådan, og det er også stik imod loven :evil:

 

Jeg har selv prøvet at få samme besked, da jeg havde "fanget" en herreløs Staffy, og jeg endte med selv at køre hunden på nærmeste internat.

Der måtte jeg så forhandle i en halv time, fordi de ikke måtte modtage hunde uden politiets medvirken :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er groft uforsvarligt af politiet at sige sådan, og det er også stik imod loven :evil:

 

Jeg har selv prøvet at få samme besked, da jeg havde "fanget" en herreløs Staffy, og jeg endte med selv at køre hunden på nærmeste internat.

Der måtte jeg så forhandle i en halv time, fordi de ikke måtte modtage hunde uden politiets medvirken :roll:

 

:blink: har prøvet at diskuterer med politiet uden held. Der stod den sødeste d/s ved min havelåge - og jeg fik besked på at det havde de ikke lige tid til. De gad dårligt skrive mit telefonnr ned i tilfælde af at ejeren af hunden ringede til dem :evil: De mente at jeg bare skulle lade den løbe, men jeg havde ikke hjerte til at den evt. blev ramt af en bil eller andet. Heldigvis fandt vi selv ejeren med hjælp fra andre i området.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op, det er jo helt hen i vejret, jeg ved at i Tønder Politikreds køres alle de herreløse hunde de finder på en kennel hvor de "opbevares" til ejerne bliver fundet eller til de der ikke bliver hentet så kan vidreleveres til et internat.

Synes det er uacceptabelt at politiet ikke vil gøre deres job.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er faktisk ikke sikker på, at det er politiets job ... jeg kører jo dagligt mellem horsens og århus og mødte en aften på ejer bavnehøj en løs labrador... jeg kunne desværre ikke fange den, den løb på opkørselsrampen til ejer bavnehøj benzinstationen...

 

Jeg ringede til politiet, de bad mig ringe til Falck, Falck bad mig ringe til dyrenes beskyttelse, som bad mig ringe til Falck :roll:...

 

Falck ville have afhentet den, hvis jeg havde kunnet fange den... men de havde ikke mandskab til at "ligge på lur" og se om de kunne fange den...

 

Så prøv at ringe til Falck en anden gang, det kan være de vil afhente den...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg undres *klør migselv på hovedet*

 

Min erfaring er nemlig stik modsat jeres - da jeg + søster og svoger engang fandt to hunde midt på en vej, kom politiet og de havde også en chip-aflæser :mrgreen:

 

At de så var afsindig lang tid om at komme, er noget helt andet (3 kvarter!)

 

Så undres over at I andre bare får "den kolde skulder" :confused: Temmelig meget for dårligt af politiet!

 

Og jeps, jeg har bevis på at politiet kom - dog ikke på chip-aflæseren :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej.

Desværre er de historier ikke uanmindelige. Sidste år var der en græsk gadehund der var løbet væk og mange af os i foreningen gav en hjælpende hånd, men der havde politiet smidt efterlysningen væk og det skete det mere end en gang:confused:.. det er jo rigtig træls hvis nu nogen havde fundet den lille stakkel.

 

Men her da søsters vagos var væk har vi ikke haft nogle problemer af den slags.:5up:

 

Jannie

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er faktisk ikke sikker på, at det er politiets job ... jeg kører jo dagligt mellem horsens og århus og mødte en aften på ejer bavnehøj en løs labrador... jeg kunne desværre ikke fange den, den løb på opkørselsrampen til ejer bavnehøj benzinstationen...

 

Jeg ringede til politiet, de bad mig ringe til Falck, Falck bad mig ringe til dyrenes beskyttelse, som bad mig ringe til Falck :roll:...

 

Falck ville have afhentet den, hvis jeg havde kunnet fange den... men de havde ikke mandskab til at "ligge på lur" og se om de kunne fange den...

 

Så prøv at ringe til Falck en anden gang, det kan være de vil afhente den...

 

Det er halvt rigtigt :mrgreen: - efter de oplysninger jeg har fra politi, og en god bekendt hos Falck!

 

Hvis man selv ringer til falck, skal man:

1. have fanget hunden, fordi de ikke har tid eller ressourcer til at køre rundt og jagte efter en hund.

2. være parat til at betale for at få hunden afhentet.

 

Hvis du til gengæld ringer til politiet, bør de, og ja det ér deres job uanset hvad de siger, enten køre ud selv eller rekvirere Falck til at komme og afhente hunden.

 

Har man fanget hunden, er det klart det man bør gøre, for denne regning kommer man nemlig ikke selv til at stå med.

 

Nu har jeg efterhånden stået med min del herreløse hunde, for ikke at glemme den malamut der sad viklet om en busk i ejers egen have uden at ejer var hjemme.

 

Det er den samme besked jeg har fået hver eneste gang og politiet har faktisk været flinke til at sende falck ud synes jeg.

 

Den eneste gang de var virkeligt stride, var med den malamut. Det til trods for at vi nok stod 10 mennesker og ringede til dem på skift!

De endte dog med at komme ud, godt 3 timer efter første opkald blev foretaget, politiet selv. Dette efter vi selv havde ringet efter falck, villige til at betale for at hunden kunne blive fri.

 

Hunden var drivvåd og ulykkelig, og der var ingen der kom i seng før 02.30.. Men fri, det kom den!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er halvt rigtigt :mrgreen: - efter de oplysninger jeg har fra politi, og en god bekendt hos Falck!

 

Hvis man selv ringer til falck, skal man:

1. have fanget hunden, fordi de ikke har tid eller ressourcer til at køre rundt og jagte efter en hund.

2. være parat til at betale for at få hunden afhentet.

 

Hvis du til gengæld ringer til politiet, bør de, og ja det ér deres job uanset hvad de siger, enten køre ud selv eller rekvirere Falck til at komme og afhente hunden.

 

Har man fanget hunden, er det klart det man bør gøre, for denne regning kommer man nemlig ikke selv til at stå med.

 

Nu har jeg efterhånden stået med min del herreløse hunde, for ikke at glemme den malamut der sad viklet om en busk i ejers egen have uden at ejer var hjemme.

 

Det er den samme besked jeg har fået hver eneste gang og politiet har faktisk været flinke til at sende falck ud synes jeg.

 

Den eneste gang de var virkeligt stride, var med den malamut. Det til trods for at vi nok stod 10 mennesker og ringede til dem på skift!

De endte dog med at komme ud, godt 3 timer efter første opkald blev foretaget, politiet selv. Dette efter vi selv havde ringet efter falck, villige til at betale for at hunden kunne blive fri.

 

Hunden var drivvåd og ulykkelig, og der var ingen der kom i seng før 02.30.. Men fri, det kom den!

 

Nå men så er jeg da egentlig glad nok for at jeg ikke fangede kræet - det havde da været en træls regning at hænge på, for at gøre en god gerning :shock: men havde jeg fanget den, hvad jeg nok egentlig bare selv kørt den til nærmeste dyrlæge eller politistation...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...