Hop til indhold

Flytte (:

Gæst LunaHeldigeEjer
 Share

Recommended Posts

Gæst LunaHeldigeEjer

Hej.

Jeg søger lige noget hjælp?

Luna og snart 9 måneder og vi flytter her den første maj.

Er der noget man skal tage hensyn til når man flytter?

på forhånd tak (:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg plejer at lade hundene være med til hele forløbet - fra vi er ude at se på det nye hus og til vi kører det sidste flyttelæs.

Det synes jeg virker godt, og jeg har aldrig haft en hund med "flytteproblemer"

Forrige gang vi flyttede ville min gamle hund, Bo slet ikke ud af bilen, da vi hentede sidste læs i det gamle hus. Han vidste godt at han ikke boede der mere, og han skulle ikke risikere at blive efterladt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

LAd hunden komme ud i det nye sted, snuse og undersøge.

Flyt.

Efter vi havde flyttet, lavede jeg alene hjemme træning med aslan igen dog lidt hurtigere denne gang end første gang (der brugte jeg vidst en måned fordi jeg havde den :mrgreen: )

Aslan var med til det hele, jeg vil sige med måde, for det var virkelig stressende for ham, så det endte med at den ene af os gik ud i haven og holdte pause mens den anden gjorde ting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen
Hej.

Jeg søger lige noget hjælp?

Luna og snart 9 måneder og vi flytter her den første maj.

Er der noget man skal tage hensyn til når man flytter?

på forhånd tak (:

Kan huske da vi flyttede ind til ny adresse, min daværende hund var ca. 1 år,

vi flyttede med en privatlånt lastbil, og fik alt bugseret ind og sat nogenlunde som det skulles stå,

ville så have noget at spise, men undrede os over hvor Kazan var blevet af.

og UPS havde vist lige glemt hende i bilen, ud og se men ingen hund ??

hvad så vi kørte tilbage til vor gamle lejlighed og hvad lå i køkkenet sammen med sin madskål

Kazan

så det vigtigste at tage hensyn til ( hvis man er lidt glemsom ) at fodre hunden inden du flytter

eller det bedste at huske at få kæledækken med til det nye hus :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har ikke flyttet med hunde endnu, men når vi gør bliver det på samme måde som Umulia og Aslan bla beskriver. Altså at hunden er med i hele processen. Derudover vil jeg træne alene-hjemme igen i det nye sted. Det vil sandsynligvis ikke tage synderlig lang tid, men jeg mener det er bedre at forebygge end at reparere eventuelle problemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine har oplevet en enkelt flytning og der blev hun passet ude, og kom så bare hen det nye sted, hun er så også menneske-fikseret og fuldstændigt ligeglad med hvor hun bor, bare hendes favorit-person er i nærheden så er hun hjemme. Hvis hun havde deltaget i flytningen havde hun sandsynligvis fået nervesammenbrud, bare vi pakker kufferten og der er lidt 'rejse-stemning' så stresser hun op (får sin taske at sidde i, det hjælper lidt)

så det afhænger nok en smule af hunden, hvad der er bedst.

Link til indlæg
Del på andre sites