Hop til indhold

Det svære valg ... af hvalp

Gæst Aussies for ever
 Share

Recommended Posts

Gæst Aussies for ever

Jeg skal meget snart til Tyskland og vælge en vaps: min kommende lydighedstjerne, min hyrdepartner og min kommende avlstæve.

Men hvem skal jeg vælge:

Søde lille Momo med de frække farver:

[ATTACH]9133[/ATTACH]

[ATTACH]9134[/ATTACH]

Eller lille frække Holly:

[ATTACH]9135[/ATTACH]

[ATTACH]9136[/ATTACH]

Mand der er svært. Heldigvis skal jeg tilbringe hele to dage sammen med dem for at evaluere dem ... men struktur det er jeg bare ikke så god til at bedømme :???:

Når skulle bare lige af med lidt frustration - hvis jeg nu var rig så kunne jeg tage dem begge :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan desværre ikke hjælpe, for mig kommer udseende i sidste række, og temperament først, så jeg kan ikke vælge udfra et billede.

Men nu skal du jo ned og tilbringe 2 dage sammen med dem, så mon ikke en af dem skiller sig ud, og dermed gør det lidt lettere for dig :-)

Held og lykke med det :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Synes også Holly ser bedst ud, men hun er lige på den spinkle side - også er hun red merle ... med hale :shock:

Mand det er svært

Her er forøvrigt flere billeder af de små pus - og deres søskende (der er Holly Ilvy og Happy Moment jeg skal vælge imellem).

http://www.von-preussens-gloria.de/hwurf.htm

Gode råd til vurdering af arbejdsevne modtages gerne.

Jeg har selvfølgelig en masse idéer selv, f.eks. tjekke byttedrift, interesse for godbidder, interesse for samarbejde og da jeg skal tilbringe næsten 2½ dag sammen med dem: prøve indlæring af små lette ting (hvem lære bedst).

Derudover vil jeg kigge på generel nysgerrighed, energi niveau og hvordan de er rent socialt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes også Holly ser bedst ud, men hun er lige på den spinkle side - også er hun red merle ... med hale :shock:

Mand det er svært

Her er forøvrigt flere billeder af de små pus - og deres søskende (der er Holly Ilvy og Happy Moment jeg skal vælge imellem).

http://www.von-preussens-gloria.de/hwurf.htm

Gode råd til vurdering af arbejdsevne modtages gerne.

Jeg har selvfølgelig en masse idéer selv, f.eks. tjekke byttedrift, interesse for godbidder, interesse for samarbejde og da jeg skal tilbringe næsten 2½ dag sammen med dem: prøve indlæring af små lette ting (hvem lære bedst).

Derudover vil jeg kigge på generel nysgerrighed, energi niveau og hvordan de er rent socialt.

Det markerede - hvad er der galt med det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kan jeg overhovedet ikke se noget på de små billeder med rodet baggrund :roll: Så strukturen vil jeg slet ikke udtale mig om -bortset fra at jeg syntes at Momo ser lidt langlemmet ud og at Holly måske har en lidt bedre toplinje, men som sagt har jeg meget svært ved at se noget på de billeder :oops:

Hvad angår arbejdsegenskaber, så tag den du føler for når du er sammen med dem, stol på din indre stemme og ikke nødvendigvis diverse små tests.

Du ved selv hvor længe jeg var om at bestemme mig dengang med Chivas, især fordi jeg godt kunne se at Holger nok havde en lidt bedre sturktur -og man vil jo gerne have det hele :blink: Men i sidste ende blev det Chivas, simpelthen fordi han "sagde mig mest" de gange jeg var på besøg -også selvom han overhovedet ikke viste mig nogle særlige evner eller noget som helst andet, men han sagde mig simpelthen mest dengang og han har lige siden han kom hjem været min soulmate, min absolutte yngling og den hund jeg nok nogensinde får det tætteste bånd til!!! :lun:

Så lyt til din indre stemme, er og bliver mit bedste råd! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal meget snart til Tyskland og vælge en vaps: min kommende lydighedstjerne, min hyrdepartner og min kommende avlstæve.

Men hvem skal jeg vælge:

Søde lille Momo med de frække farver:

[ATTACH]9133[/ATTACH]

[ATTACH]9134[/ATTACH]

Eller lille frække Holly:

[ATTACH]9135[/ATTACH]

[ATTACH]9136[/ATTACH]

Mand der er svært. Heldigvis skal jeg tilbringe hele to dage sammen med dem for at evaluere dem ... men struktur det er jeg bare ikke så god til at bedømme :???:

Når skulle bare lige af med lidt frustration - hvis jeg nu var rig så kunne jeg tage dem begge :mrgreen:

JEg er mest til Momo,..men fuck hvor er de begge lækre..jeg må seriøst engang komme og besøge dig og dine hunde, er blevet helt skudt i racen efter at have set dine billeder, men har dog aldrig mødt en i virkeligheden

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

Snyder - de er jo meget ældre på billederne på hjemmesiden, og Momo ser knap så kort ud i kroppen, som hun gør på de billeder du har postet her (hvor hundene er.. 2 uger yngre?).

Det afgørende må naturligvis være, at hunden har de egenskaber og det drive du sætter pris på, nu du dyrker LP på konkurrenceniveau. Men skal jeg kun forholde mig til billederne, syntes jeg på hjemmesiden at Momo er fin. Nu ser hun ud til at have den længste hals af de to, og i mine øjne også en bedre krop, hvor Holly modsat ser lidt opkneben ud. Men det er SÅ svært med billeder. Man sidder og nærstuderer dem i evigheder, og alligevel er man på ligeså bar bund når man ser dem i levende live, som man ville have været, om man aldrig havde set billeder...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussie Aslan

Ja det er virkelig ikke nemt... synes at de er gudesmukke begge to, umiddelbart har Holly været min yngling lige fra starten, men jeg synes virkelig at Momo er kommet godt efter det..

Jeg er ret sikker på at du hurtig bliver klar over hvem du skal have med hjem, så jeg tror at det giver sig selv når du møder dem... Den anden tager du bare med hjem til mig ikke :blink: hi hi

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Det markerede - hvad er der galt med det?

Ingen ting faktisk, en joke :blink:

Jeg er ikke særlig glad for farven red merle og det ville da være skønt med en stumphalet ... men "en god hund har ingen farve" - og det hunden jeg skal leve med, ikke dens farve.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen ting faktisk, en joke :blink:

Jeg er ikke særlig glad for farven red merle og det ville da være skønt med en stumphalet ... men "en god hund har ingen farve" - og det hunden jeg skal leve med, ikke dens farve.

Nå, okay, jeg blev lige forskrækket :lol:

Jeg kunne måske se problemet i merle-delen, da man vist nok ikke må parre merle med merle - er det ikke noget med at det giver problemer? :hmm: Men så var det problem da vist heller ikke større :lol:

Men halen, der blev jeg da godt nok forvirret :lol:

Men nu bliver jeg nysgerrig, hvorfor vil du helst have stumphale?

Jaja, kald mig bare spørge-jørgen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, okay, jeg blev lige forskrækket :lol:

Jeg kunne måske se problemet i merle-delen, da man vist nok ikke må parre merle med merle - er det ikke noget med at det giver problemer? :hmm: Men så var det problem da vist heller ikke større :lol:

Men halen, der blev jeg da godt nok forvirret :lol:

Men nu bliver jeg nysgerrig, hvorfor vil du helst have stumphale?

Jaja, kald mig bare spørge-jørgen :mrgreen:

Nu var spørgsmålet godt nok ikke til mig, men personligt er jeg også mest til stumphalet, der er bare ikke noget som en vrikkende stumphalet aussie :hjerte: - Og så er der den bonus ved de stumphale at de ikke rager alting ned fra sofabordet med halen! :evil::lol::lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu var spørgsmålet godt nok ikke til mig, men personligt er jeg også mest til stumphalet, der er bare ikke noget som en vrikkende stumphalet aussie :hjerte: - Og så er der den bonus ved de stumphale at de ikke rager alting ned fra sofabordet med halen! :evil::lol::lol::lol:

Aiii altså, det er da en del af og en stor fornøjelse ved det at have hund :mrgreen:

Elller nower, især når man har en bernerbasse - meeen en berner uden hale eller med stump vil godt nok se lidt for dumt ud :lol:

Note to self: Skal forresten øve mig i at sætte glas og andre skrøbelige ting længere ind på bordet... :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aiii altså, det er da en del af og en stor fornøjelse ved det at have hund :mrgreen:

Elller nower, især når man har en bernerbasse - meeen en berner uden hale eller med stump vil godt nok se lidt for dumt ud :lol:

Note to self: Skal forresten øve mig i at sætte glas og andre skrøbelige ting længere ind på bordet... :oops:

Jo, en berner ville måske nok se lidt fjollet ud uden hale :lol:

Og ja, med sådan en evigt piskende hale, skal alting virkelig grupperes på midten af bordet, hvis det skal have en chance for ikke at blive viftet ned :roll::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nuuuhjjj det kan jeg altså godt forstå er svært.

De er begge to meget specielle og enormt smukke.

Personligt synes jeg at Momo har nogle enormt smukke tegninger og farver, og hun er meget opsigtsvækkende og speciel i udseende.

Jeg kan personligt rigtig godt lide red merle og hel lange haler, så derfor er lille Holly også en meget tiltalende lille dame.

Det er jo på sin vis heldigt at du har noget at vælge imellem, så du ikke kun fik 1 valg, og den havde du så ellers bare at tage, selvom hun måske ikke klikkede helt perfekt med dig.

Jeg sætter et kødben på at du ender med Momo :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Snyder - de er jo meget ældre på billederne på hjemmesiden, og Momo ser knap så kort ud i kroppen, som hun gør på de billeder du har postet her (hvor hundene er.. 2 uger yngre?).

Øh du mener omvendt ikke:?: De er 8 uger på hjemmesiden, men billederne i denne tråd blev taget igår søndag.

Men i sidste ende blev det Chivas, simpelthen fordi han "sagde mig mest" de gange jeg var på besøg /quote]

Jamen så var det jo godt at jeg havde taget den beslutning at det var den hvalp jeg ville sælge til dig ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Så tager jeg fejl, syntes bare de ser yngre ud på de billeder du har postet her.

Har lige opdaget at de har lagt nye ud på hjemmeside. SUK hvor er de skønne. Kan næsten ikke vente til på fredag. HVALPEGRAMS.

Tjek lige den charmetrold. Suk.

momo_din_4971.jpg

http://www.fischerfan.de/coffey/bilder/preussens-gloria/Amy-Welpen-10-Wochen/index.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Øh du mener omvendt ikke:?: De er 8 uger på hjemmesiden, men billederne i denne tråd blev taget igår søndag.

Men i sidste ende blev det Chivas, simpelthen fordi han "sagde mig mest" de gange jeg var på besøg /quote]

Jamen så var det jo godt at jeg havde taget den beslutning at det var den hvalp jeg ville sælge til dig ;-)

Det var det, men du havde j givet mig valget mellem Chivas og Holger :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites