Gæst Bismuth Skrevet Maj 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Maj 9, 2009 Hejsa. Vi har nu haft Bismuth i 1½ år og har vundet flere præmier til begynder-lydighedstræningen (det ER tilladt at prale, når det går godt ) - og går nu til agility med ham. Vi vil gerne på flere cykel/telt ture i sommerferien og vil også gerne have hunden med. Han er vænnet til at sidde i en cykelkurv. Nu kommer telt-delen så. I et telt kan der jo godt være ret koldt om natten (lad os antage at ude-temperaturen er 5 grader). Hvordan gør man så med en hund og et telt? Vi har jo vores soveposer eller dyner som gør, at vi kan holde varmen. Hunden er ikke vant til at ligge under vores dyner (han sover dog i sengen). Så vores bekymring går på - hvordan undgår vores hund at "hunde"fryse hele natten når vi skal på telt-tur? Vi kan sagtens have hans kurv med inde i teltet (da hverken hund eller kurv er ret stor) og en kurv isolerer hvertfald fra jord-kulden. Men han har stadig intet over sig. Hunden er en Yorkshire Terrier på 3,4kg. og bliver holdt forholdsvist korthåret (5-8 cm langt). Hvad gør i andre på teltture? Mvh. Rune, Ditte og Bismuth (vovsen). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Maj 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 9, 2009 Det er dejligt at sove i telt:-D Om sommeren er det dog ikke normalt med under 10 gr om natten, som regel ikke i hvertfald:-) Jeg sover meget i telt med mine, nogen gange bare i haven:mrgreen: Hvis vi har en kold nat, så ligger hende der kan fryse dels i min seng, dels gerne med et tæppe over sig. Hun siger til hvis hun fryser meget, så jeg kan putte hende igen, men faktisk har jeg sjældent oplevet at hun fryser, når hun ligger op af mig og isoleret fra jorden:-D Men man kan jo få soveposer til de små hunde, måske det var en ide? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret Maj 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 9, 2009 Jeg har bare altid stoppet kræet ned i bunden af soveposen. Omend det kun 2 gange har været koldt nok til at være nødvendigt. (hhv. -12 grader og -en 20-22 stykker (termometret gik i udu)) Normalvis krøllede hunden sig bare lidt mere sammen, og hvis det var fugtigt, smed jeg fleecen på ham, og lynede den under maven. Meeen, det skulle dælme være koldt før der var behov for noget. :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bismuth Besvaret Maj 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 9, 2009 Nu har vi så prøvet at ligge en times tid i teltet ude i haven og se films på computeren. Det klarede hunden ganske fint ved - som vanligt - at ligge imellem mine ben. Han rullede sig meget sammen og fik et hovedpudebetræk over sig. Det gjorde, at han faktisk var ganske varm. Problemet bliver så, når han møfler rundt omkring i løbet af natten. Forhåbentligt lærer han at putte sig ind til os- og under dynerne, hvis han fryser for meget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Maj 9, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 9, 2009 Sover altid med pivåbent vindue, når det bliver koldt kan Petrine godt finde ud af at kravle ned under dynen, selvom hun normalt helst ligger ovenpå dynen (vi har tvunget hende til at have dyne på når vi vil nusse, men hun går altid efter kort tid) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts