Gæst n1nna Skrevet Maj 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Maj 17, 2009 Jeg ved godt mange er imod disse "snacks", men jeg giver som regel Mio en hver dag inden jeg skal hjemmefra. Det er blevet en vane, og så ved han at det betyder "farvel" men mor kommer igen! Mit spørgsmål er nu om der er nogen der har erfaring med at komme dem i fryseren? Han er jo igennem sådan en på 1min., så det kunne være fint hvis han kunne ligge lidt længere med dem. Jeg er bare nervøs for om de vil "splintre" eller "fryse fast" hvis de har været i fryseren? Ja, jeg er lidt parnoid! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst hundevennen Besvaret Maj 17, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 17, 2009 Hvis du vil have din hund skal spise "Propylene Glycol" er det vel lige meget hvordan du servere dem....men giv den dog noget bedre og sundere. Mad med opløsningsmiddel og alkohol er ikke guf. Et okseben giver iøvrigt bedre tandrensning.:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Maj 18, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 18, 2009 Jeg ved godt mange er imod disse "snacks", men jeg giver som regel Mio en hver dag inden jeg skal hjemmefra. Det er blevet en vane, og så ved han at det betyder "farvel" men mor kommer igen! Mit spørgsmål er nu om der er nogen der har erfaring med at komme dem i fryseren? Han er jo igennem sådan en på 1min., så det kunne være fint hvis han kunne ligge lidt længere med dem. Jeg er bare nervøs for om de vil "splintre" eller "fryse fast" hvis de har været i fryseren? Ja, jeg er lidt parnoid! hvorfor giver du ikke bare fyldte ben? så er der mere at gnaske i når mio er alene. Til tandrensning får cujo en munchy snask/knasepind når der er sagt godnat. Plus ben af og til. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ragdoll Besvaret Maj 18, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 18, 2009 For nu at svare på det du spurgte om..... Jeg tror bestemt ikke der sker noget ved at give ham dem frosne. Og hvis du gerne vil være en millionmilliard procent sikker, så giv ham den første frosne mens du er hjemme så du kan holde øje med hvad der sker. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst n1nna Besvaret Maj 18, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 18, 2009 Mange tak for svar :5up: Forsøger mig med fryseren under opsyn. Jeg giver ofte Mio ben fra slagteren, og dem elsker han også at ligge og gnaske i :mums: Men jeg er altså lidt sart, og efter som han er velkommen i alle møbler (inkl. sengen), bryder jeg mig ikke om, at han slæber okseblod/fedt og andet snask rundt i dem. Det er fint når jeg er hjemme, for så får han dem enten i haven eller på et tæppe, men jeg kan jo af gode grunde ikke holde øje med ham, når jeg ikke er hjemme :blink: Derfor er DentaStix gode, da han ikke viser nogen interesse for fx tørrede knudeben, når han er alene. Man er vel besværlig Nogle gange gemmer jeg også foder rundt i stuen inden jeg går, men han slapper mere koncentreret af, når han ligger med tygge-guf. Hvis der er forslag til andre ting, der ikke sviner helt vildt (er ikke bange for krummer) så må I da gerne skrive! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Maj 18, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 18, 2009 Mange tak for svar :5up:Forsøger mig med fryseren under opsyn. Jeg giver ofte Mio ben fra slagteren, og dem elsker han også at ligge og gnaske i :mums: Men jeg er altså lidt sart, og efter som han er velkommen i alle møbler (inkl. sengen), bryder jeg mig ikke om, at han slæber okseblod/fedt og andet snask rundt i dem. Det er fint når jeg er hjemme, for så får han dem enten i haven eller på et tæppe, men jeg kan jo af gode grunde ikke holde øje med ham, når jeg ikke er hjemme :blink: Derfor er DentaStix gode, da han ikke viser nogen interesse for fx tørrede knudeben, når han er alene. Man er vel besværlig Nogle gange gemmer jeg også foder rundt i stuen inden jeg går, men han slapper mere koncentreret af, når han ligger med tygge-guf. Hvis der er forslag til andre ting, der ikke sviner helt vildt (er ikke bange for krummer) så må I da gerne skrive! jamen vi bruger fyldte kong/ben, fylder dem enten med hundepate, leverpostej mad eller ris/pasta rester + kød. De ligger mindst 6 timer i fryser. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Maj 19, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 19, 2009 jamen vi bruger fyldte kong/ben, fylder dem enten med hundepate, leverpostej mad eller ris/pasta rester + kød. De ligger mindst 6 timer i fryser. samme gør vi her:) Vaskebolde er også gode til fyld, hvis ikke hunden æder bolden:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Maj 20, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2009 jamen vi bruger fyldte kong/ben, fylder dem enten med hundepate, leverpostej mad eller ris/pasta rester + kød. De ligger mindst 6 timer i fryser. bliver han ikke frustreret og utålmodig når de er frosne? Jeg er gået helt væk fra kong'er og marvben fordi det altid endte i "tårer" her i huset.... utålmodige møgkræ... Men det kunne være man skulle prøve igen og se om der er kommet lidt mere tålmodighed med alderen.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Maj 20, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2009 bliver han ikke frustreret og utålmodig når de er frosne? Jeg er gået helt væk fra kong'er og marvben fordi det altid endte i "tårer" her i huset.... utålmodige møgkræ... Men det kunne være man skulle prøve igen og se om der er kommet lidt mere tålmodighed med alderen.... nope han slikker og tygger lidt imens han ligger ned, så længe tager det hellere ikke, er han lidt utålmodig kaster han bare med den. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst freya3010 Besvaret Maj 20, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 20, 2009 Istedet for at putte dem i fryseren kan du jo tage dem ud af indpakningen og lade dem ligge og tørre... så bliver de også rigtig hårde.:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts