Gæst tinalaika Skrevet Maj 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Maj 29, 2009 Hej jeg skal have en bernersennen hvalp dvs hun er 75% bernersennen og 25% belgisk hyrdehund. Er der nogen som ved noget om der er noget man skal passe på med ....mht til gåture m.m. Hvordan får jeg hende renlig.... Håber på der er nogle erfarne berner ejere.... mvh Tina Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Maj 29, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 29, 2009 Hej og velkommen til En tommelfingerregel er, at hvalpen i ét stræk ikke må gå i flere minutter, end den er gammel i uger, ellers risikerer man skader En hvalp skal ikke have desideret motion, men derimod oplevelser, så at sidde på en bænk og studere omgivelserne, kan faktisk være en rigtig god beskæftigelse Angående renlighed, så: Tag den ud, hver gang den har sovet, spist eller leget + hvis den går søgende rundt. Når den er ude, så ros så snart den tisser, evt. kan man give godbid også, for at forstærke det - men det kan have den bivirkning, at hvalpen glemmer at få tisset ud, fordi den vil have godbidden :blink: Hvis der sker uheld indenfor, så bare ignorer det, det var din fejl, fat rodalon og køkkenrulle og tør op og hver mere opmærksom i fremtiden :blink: Jeg kan varmt anbefale dig at læse bogen Hvalpen af Lone Greva Der står rigtig mange gode ting i, som nærmest er et must at vide, som nybagt hundeejer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret Maj 29, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 29, 2009 Jeg har lært af jer herinde at sige tis-tis-tis når Smilla tisser udenfor (så nu tisser hun på komando (og får altid godbid og masservis af ros lige bagefter) når jeg siger de famøse ord). Det er altså et godt triks. Vi har ikke haft uheld indenfor i 1 uge nu. En hvalp kan omtrent kun holde sig i det antal timer som den er gammel i måneder (3 måneder = 3 timer) så man skal ud rigtig tit og hvalpen vil rigtig gerne tisse det rigtige sted (og gøre os glade). Den skal bare lige lære at forstå hvor. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts