Gæst Any Skrevet Maj 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Maj 30, 2009 Hej igen Bare et lille spørgsmål til andre hundeejere med fare for at få hug... Jodie er en løber - hun eeeeeeeeeeeelsker at løbe. jeg vil vove at påstå at jeg er en af dem der en velsignet med en hund som altid kommer når jeg kalder etc... Jodie går af ovenstående årsager næsten altid uden snor. Hun kan simpelthen ikke få motion nok i en line. Det passer mig fint. Jeg elsker at se hende spæne af sted omkring mig. Desværre bor vi et sted hvor der ikke er så mange åbne pladser, men mange snoede stier. Jeg kan ikke altid se om der er mennesker om næste hjørne. Jodie er venlig mod alle børn (pånær det lille paphoved I har hørt om i en tidligere tråd) og hunde så jeg er ikke særlig bekymret - især fordi hun ikke er særlig interesseret i andre end mig og derfor løber hun bare lige forbi hunde og mennesker. Hvis der er en hund hun ønsker at hilse på kommer hun hen til mig og venter på tilladelse. Well til pointen. Jeg oplever at nogle mennesker bliver enormt sure når min hund spæner forbi dem. Forleden gik en dame med en westie i snor. De fyldte hele den lille sti idet westien gik i den ene side og damen i den anden. Jodie, min lille spæner, løb selvfølgelig lige imellem dem, for der var jo et hul. Damen blev enormt sur. Mange tror åbenbårt at min hund er farlig og jeg forstår det da godt for hun er jo en stor sort hund SKAL jeg holde min hund i snor alle steder hvor jeg risikerer at møde mennesker? Hvad synes I. Hvordan skal jeg så opfylde min hunds behov? Folk bliver lige så sure hvis vi cykler forbi dem (med snor), så det er lidt svært at gøre alle tilfredse. Dog til vores forsvar skal det da siges at de fleste synes at det er fascinerende at se en så lykkelig hund komme spænende og stoppe op og vende tilbage til mig hvis der er en anden hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Maj 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2009 Hvis du kan garanterer at hun ikke uopfordret opsøger andre mennesker eller hunde, men altid spørger dig om lov først, så kan jeg ikke se problemet. Men kan du ikke garantere 100%, at hun ikke løber hen til en fremmed hund hvis ejer ikke ønsker de skal hilse, eller kan du ikke garantere 100% at hun ikke løber hen til et lille barn der er bange for hunde, så syntes jeg du skal have hende i snor i de områder hvor du ikke kan overskue hele området. Det var så min mening 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Maj 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2009 Jeg synes ikke det er ok at en hund l¢ber l¢s rundt hvor du ikke kan se den 100% af tiden. Der findes mennesker og hunde der er bange for l¢se hunde, og de kan jo ikke se at Jodie er venlig, kun at hun kommer l¢bene lige imod dem. Det er ikke fair at folk der måske er bange eller fysisk skr¢belige skal blive nerv¢se fordi din hund er l¢s. Kan du ikke k¢re til nogle mere egnede steder? 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst tanita Besvaret Maj 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2009 Hvis du kan garanterer at hun ikke uopfordret opsøger andre mennesker eller hunde, men altid spørger dig om lov først, så kan jeg ikke se problemet. Men kan du ikke garantere 100%, at hun ikke løber hen til en fremmed hund hvis ejer ikke ønsker de skal hilse, eller kan du ikke garantere 100% at hun ikke løber hen til et lille barn der er bange for hunde, så syntes jeg du skal have hende i snor i de områder hvor du ikke kan overskue hele området. Det var så min mening Og jeg er helt enig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Besvaret Maj 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2009 (rettet) Jeg synes ikke det er ok at en hund l¢ber l¢s rundt hvor du ikke kan se den 100% af tiden. Der findes mennesker og hunde der er bange for l¢se hunde, og de kan jo ikke se at Jodie er venlig, kun at hun kommer l¢bene lige imod dem. Det er ikke fair at folk der måske er bange eller fysisk skr¢belige skal blive nerv¢se fordi din hund er l¢s. Kan du ikke k¢re til nogle mere egnede steder? Her er jeg helt enig! Jeg er en af dem som godt kan blive lidt mavesur når hundene vælter rundt omkring mig ovre i parken, hvor det ikke er tilladt at hunden løs.. og at alle gør det alligevel, er jo ingen undskyldning! Stedet er også fyldt med børn og mennesker som ligger på græsplænerne rundt omkring. Jeg har min nevø med engang imellem.. og vi har flere gange oplevet at der pludselig kommer en hund (både store og små) løbende imod os, uden at vi kan se ejeren, og nevøen er IKKE spor tryg ved hunde, så han blir rigtig bange.. Når ejeren så kommer lallende lidt efter og råber: Den gør ik noget!.. Ja, så blir jeg sgu vred. Hun skal bare holde den hund i snor sådanne steder. Alle skal kunne føle sig trygge.. Jeg har hørt om adskillige som har fået deres hunde bidt af løse hunde på den konto, og derfor vælger parken fra.. det er simpelthen ikke ok! Efterhånden kender vi mange af hundene derovre og ved hvem vi 'trygge' ved, men det gør andre mennesker altså ikke som bare kommer forbi.... Så mit svar er også.. Hunden i snor de steder og find nogle andre og mere åbne områder. hvor hunden kan være løs! Redigeret Maj 30, 2009 af Chili Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret Maj 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2009 Jeg synes ikke det er ok at en hund l¢ber l¢s rundt hvor du ikke kan se den 100% af tiden. Der findes mennesker og hunde der er bange for l¢se hunde, og de kan jo ikke se at Jodie er venlig, kun at hun kommer l¢bene lige imod dem. Det er ikke fair at folk der måske er bange eller fysisk skr¢belige skal blive nerv¢se fordi din hund er l¢s. Kan du ikke k¢re til nogle mere egnede steder? Jeg er helt enig her :5up: Hvis du ikke kan se hunden eller du kan se at der kommer andre mennesker, så må du kalde hende på plads hver gang i skal runde et hjørne eller andet hvor du ikke kan se frem, eller holde hende i snor sådanne steder.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Maj 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2009 Jeg har selv en hund, der går løs mere eller mindre altid.. DOG kommer hun hen på plads, hvis vi skal rundt i et sving, hvor jeg ikke kan se fremad.. Jeg er enig med Pinpoynter og andre.. Jeg ville dælme blive tosset, hvis det havde været mig og min hund, der kom gående hvor din hund så kom løbende imellem os.. Og ja, der er jo mange mennesker, der er bange for hunde.. og de kan jo ikke vide, at din hund ikke er interesseret i dem.. Og så vil jeg lige sige.. det med at du cykler med hende i snor... hvis folk bliver sure dér, jamen så er det jo deres problem.. Du har din hund i snor og følger reglerne.. så det er ikke dig, der er forkert på den der.. Kan du ikke finde steder, hvor du kan se meget langt frem, så ville jeg cykle med hunden istedet for at have hende løs på stier.. P.S hvor ville jeg ønske, jeg havde en hund, der gad løbe *GGG* Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Maj 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2009 Forleden gik en dame med en westie i snor. De fyldte hele den lille sti idet westien gik i den ene side og damen i den anden. Jodie, min lille spæner, løb selvfølgelig lige imellem dem, for der var jo et hul. Damen blev enormt sur. Lige netop det her syntes jeg så ikke er ok, og havde Jodie gjort sådan da jeg kom gåede med min gamle schæfer, så var hun sgu nok kommet slemt til skade... Så jeg må efter nærmere omtanke nok give de andre ret i, at du er nødt til at kalde Jodie på plads når I skal rundt om hjørner, og så kan du igen give hende fri når du har fri udsigt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Maj 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2009 Mine forældres hund er ikke meget større end en westie, men havde det været ham der var ude at gå tur så havde han siddet i halsen på din, han BIDDER og er derfor altid i snor, det er vildt belastende at andre folk på laaang afstand bare råber 'bare rolig, min gør ikke noget' når man ved at MIN altså gør noget. Netop i går gik min mor med Mads og blev mødt at to løse hunde, hun råbte og hylede, for hun er blevet for gammel til at løfte Mads op, det endte med noget mudderwrestling - og jeg må tilstå at møder jeg den dumme tøs der ikke fattede at hendes hunde var i overhængende livsfare og som ikke gad hjælpe en gammel kone op fra mudderet, så bliver jeg nok småprimitiv. Mads har adskillige bidskader på samvittigheden, hver evig eneste gang har han været ikke bare i snor, men i kort snor - skrækken er at en af dem han bidder forsvarer sig, og får fat i nakken på ham Så jo, fuld kontrol, bliv i løs-hund-område eller snor på tak. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
fhk2507 Besvaret Maj 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2009 Jeg er meget enig, hunden i snor hvor du ikke kan overskue området. som mange af de andre også er inde på, så kan andre jo ikke se at din hund er sød og omgængelig. jeg har flere gange oplevet at løse hunde har rendt over til mig og min hund, som reagerer volsomt, tror han vil passe på mig:-D Men så det jo pludselig mig der ikke har styr på min hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Maj 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2009 Jeg er jo så også en af dem, der praktisk talt aldrig har min hund i snor... men jeg tilllader ikke, at hun runder et hjørne foran mig... der bliver hun kaldt hen - hvis hun ikke kommer af sig selv.... Jeg skal være ærlig og sige, at det er mere for min skyld end nogen andres, da jeg er tænker på, at hun kunne møde en grim hund rundt om hjørnet, en cyklist, et barn (som hun er bange for) eller en knallert... På de steder du her beskriver ville jeg heller ikke bryde mig om at møde en stor løs hund der bare drønede forbi, og det ville min hund heller ikke... hun ville bliver chokeret hvis der pludselig kom sådan en farende rundt om hjørnet - og bliver man overrasket reagerer man ikke altid hensigtsmæssigt... Så om ikke for andres skyld, så for Jodies, synes jeg at du skulle sørge for at kalde hende hen på plads inden i runder et sving o.lign Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret Maj 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2009 jeg kan dog ikke se problemet mine 2 er næsten altid i snor om vi er på stranden eller i parken eller lign hvis man kun kan færdes med sin hund løs hvor der ingen mennesker og at man kalder på sin hund bare fordi der er andre mennesker i omr tyder mere på dårlig tillid og kontakt til hunden jeg føler ikke jeg skal kalde hundene til mig fordi der kommer mennesker Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Maj 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2009 Well til pointen. Jeg oplever at nogle mennesker bliver enormt sure når min hund spæner forbi dem. Forleden gik en dame med en westie i snor. De fyldte hele den lille sti idet westien gik i den ene side og damen i den anden. Jodie, min lille spæner, løb selvfølgelig lige imellem dem, for der var jo et hul. Damen blev enormt sur. Mange tror åbenbårt at min hund er farlig og jeg forstår det da godt for hun er jo en stor sort hund SKAL jeg holde min hund i snor alle steder hvor jeg risikerer at møde mennesker? Hvad synes I. Hvordan skal jeg så opfylde min hunds behov? Folk bliver lige så sure hvis vi cykler forbi dem (med snor), så det er lidt svært at gøre alle tilfredse. Dog til vores forsvar skal det da siges at de fleste synes at det er fascinerende at se en så lykkelig hund komme spænende og stoppe op og vende tilbage til mig hvis der er en anden hund. Har du nogensinde selv prøvet at gå/stå med en hund som får en spænende tornado tæt forbi sig? Jeg kan forsikre dig for, at det kan være nok til at ødelægge turen for en del hunde. Enten tænder de af i jagtlyst, føler sig presset eller bliver frustrerede over ikke at kunne komme med Jodie. Især de "lette" hunde kan reagere sådan. Jeg overholder loven generelt, men lige den der med at min hund altid skal være i snor hvis jeg ikke er 117% sikker på at han kommer på kald, overholder jeg ikke, så det kan ikke bringe mig i kog, at du heller ikke gør. Til gengæld mener jeg så, at vi lovbrydere (og andre hundeejere) skylder vores medmennesker og "medhunde" den respekt der ligger i at holde vore hunde tæt på os og under kontrol når vi dels passerer andre hunde/mennesker dels når vi færdes på steder der ikke er overskuelige. Der er også hensynet til egen hund, Jodie kan risikere en dag at løbe for tæt på en hund der griber fat i hende og flænser til. Dette har jeg desværre set er par gange for mange til at det var noget jeg ville turde risikere. Vi ved aldrig hvordan den fremmede hund har det med hunde, nogle går enten med i jagten og tager fat i løberen eller tager fat pga. aggressivitet og rusker. Det er ikke kønt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Maj 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2009 jeg kan dog ikke se problemet mine 2 er næsten altid i snor om vi er på stranden eller i parken eller lign hvis man kun kan færdes med sin hund løs hvor der ingen mennesker og at man kalder på sin hund bare fordi der er andre mennesker i omr tyder mere på dårlig tillid og kontakt til hunden jeg føler ikke jeg skal kalde hundene til mig fordi der kommer mennesker Ved at kalde på dine hunde signalerer du mindst to ting: 1. du udviser hensyn til øvrige i området 2. du har kontrol over dine hunde. Det synes jeg er gode signaler at sende som hundeejer. Netop af disse to grunde kalder jeg på Pelle hvis han ikke selv kommer til mig, når vi møder andre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret Maj 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2009 Ved at kalde på dine hunde signalerer du mindst to ting: 1. du udviser hensyn til øvrige i området2. du har kontrol over dine hunde. Det synes jeg er gode signaler at sende som hundeejer. Netop af disse to grunde kalder jeg på Pelle hvis han ikke selv kommer til mig, når vi møder andre. jeg synes nu stadig det signalere man ikke kan styre sin hund fordi der er forstyrrelser i omr og ofte tror folk at siden man kalder på sin hund så har man ikke styr på den eller den er aggresiv end hvis man bare lader den løbe har oplevet det ofte at folk spørger om de er styrbare eller aggresive siden jeg kalder på dem Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Maj 30, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2009 Og så vil jeg lige sige.. det med at du cykler med hende i snor... hvis folk bliver sure dér, jamen så er det jo deres problem.. Du har din hund i snor og følger reglerne.. så det er ikke dig, der er forkert på den der.. Kan du ikke finde steder, hvor du kan se meget langt frem, så ville jeg cykle med hunden istedet for at have hende løs på stier.. P.S hvor ville jeg ønske, jeg havde en hund, der gad løbe *GGG* jeg ville slet ikke cykle med så ung en hund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
fhk2507 Besvaret Maj 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2009 Hvis "folk" opfatter det som om man ikke har styr på sin hund, at den kommer på plads når man kalder, så har de da vist misforstået noget, det viser da netop at man har styr på den og man tager hensyn til andre.bare mit syn på det:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Maj 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2009 jeg kan dog ikke se problemet mine 2 er næsten altid i snor om vi er på stranden eller i parken eller lign hvis man kun kan færdes med sin hund løs hvor der ingen mennesker og at man kalder på sin hund bare fordi der er andre mennesker i omr tyder mere på dårlig tillid og kontakt til hunden jeg føler ikke jeg skal kalde hundene til mig fordi der kommer mennesker Der er jeg uenig.. Synes godt man kan vise overfor andre mennesker i området at man respekterer at de måske ikke kan lide hunde.. Herude ved mig har vi mange, der er bange for hunde.. Og er man bange for hunde, er man ofte irrationel og ser ikke at hunden bare vil gå forbi uden at ænse vedkommende.. Så der synes jeg godt, man kan kalde sin hund til sig.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Maj 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2009 Hvis "folk" opfatter det som om man ikke har styr på sin hund, at den kommer på plads når man kalder, så har de da vist misforstået noget, det viser da netop at man har styr på den og man tager hensyn til andre.bare mit syn på det:-D Enig:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Maj 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2009 jeg ville slet ikke cykle med så ung en hund Undskyld, jeg har slet ikke set hvor gammel hunden er:oops: Det var bare taget ud fra at der blev skrevet, at der blev cyklet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Maj 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2009 Her omkring er der også mange der er bange, forældre med børn kan sagtens finde på at sparke og det der er værre hvis en hund kommer for tæt på - hvis man skal opføre sig efter hvad andre mener er bedst så kommer man næppe ret langt, hverken med hunden eller generelt i verden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst n1nna Besvaret Maj 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2009 Tak for en god tråd TS! :5up: Jeg synes der er blevet sagt mange gode ting, så jeg vil ikke kommentere direkte på dit spørgsmål - også fordi jeg ofte selv er lidt i tvivl på dette område. Jeg vil dog sige, som nogle også er inde på, at det rent psykisk er 10 gange mere betryggende, at en løs hund bliver kaldt på plads end, at den får en "den gør ikke noget" med på vejen, eller endnu værre slet ingen reaktion fra ejerens side! Jeg har selv altid været super angst for alle hunde (selv dem hos venner), ja faktisk lige indtil jeg for 1½ år siden begyndte at læse om hundes adfærd og kropssprog, fordi vi skulle have Mio. Idag tør jeg hilse på en løs Schæfer uden problemer, fordi jeg hurtigt kan vurdere om den bryder sig om det eller ej og selv udvise kropssprog herudfra (selvfølgelig altid med ejers tilladelse). Min pointe: Møder jeg en løs hund "uden" ejer, bliver jeg bange på Mios vegne, for han tror stadigvæk, at alle hunde gider hilse og er sat på jorden for at lege med ham Selv efter at han har oplevet andet adskillige gange! Møder jeg en løs hund "med" ejer der ikke reagerer, bliver jeg mistænksom, og hvis hunden viser nogle tegn på at være utilpas over at Mio og mig kommer gående, kommenterer jeg det overfor ejeren. Møder jeg en løs hund "med" ejer der kalder den på plads (eller endnu bedre tager den i snor) bliver jeg super glad, og spørger straks om den vil hilse. Jeg lader selv, nogle gange, Mio løbe løs steder, hvor jeg har godt overblik, fordi han har 10 tons krudt bagi der skal brædes af. Men jeg tager ham altid i snor inden han får øje på evt. andre hunde. Oftest forsøger jeg dog at benyttes vores fælles hundehave, der er hegnet ind. Måske du kunne snakke med andre hundeejere i dit område, og se om der er et sted, hvor i kan søge om tilladelse til, at få en indhegnet hundehave, hvor hundene kan brænde krudt af. Det er som regel et godt argument, at man så ikke har løse hunde rendende tilfældigt rundt udenfor dette område. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Any Besvaret Maj 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2009 jeg ville slet ikke cykle med så ung en hund Bare rolig - Det er meget små korte stræk...Jeg trækker cyklen det meste af vejen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Any Besvaret Maj 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2009 Ok - Glad for at høre jeres meninger. De er taget til efterretning. Jeg er nok et eller andet sted lidt træt af at det her med hunde der angriber hunde er blevet så opkørt at alle nærmest er bange for hinanden efterhånden - Hvor er de gode gamle dage? Jeg vil for eftertiden kalde Jodie til mig hver gang der kommer et hjørne. I vores by betyder det, hvert andet sekund - øv. Og hvad angår at have løs hund kun på steder hvor det er lovligt - ja det kan ikke lade sig gøre, for der er ingen steder i 40 km's omkreds, så dén er desværre udelukket. Desuden forstår jeg ikke hvis mennesker som er bange for hunde vælger at gå på de stier, hvor alle byens mennesker lufter hundene. Jeg har faktisk heller ikke mødt nogle med hundefobi dér. Jeg er ikke bange for at andre hunde skal angribe. Jodie går på ingen måde i nærheden af vrede eller utrygge hunde. Hun løber heller ikke forbi, men stopper og venter på mig. Hvad angår westien, så var det ikke rundt om et hjørne, men mig der sagde god for at Jodie gik videre. Desværre fyldte damen og hunden hele stien og Jodie valgte at løbe imellem dem (hvilket jeg synes er rimeligt, for de kan jo bare gå lidt til siden når nogen skal forbi. Det kan da ikke være meningen at fordi jeg har en stor hund og cykel, så skal jeg trække det hele ind i buskadset, så de kan fortsætte uden at rokke sig en tomme.) Det med westien var vist bare et lille sideskud på det egentlige spørgsmål - ups. Well uanset hvad, så er min lille spurter kommet i teenage klumpe dumpe alderen og i dag løb hun skisme ind i en lygtepæl - Man tror nærmest det er løgn, men for d.. hvor så det komisk ud. Heldigvis slog hun sig ikke ret meget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hailey Besvaret Maj 31, 2009 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2009 Hej igen Bare et lille spørgsmål til andre hundeejere med fare for at få hug... Jodie er en løber - hun eeeeeeeeeeeelsker at løbe. jeg vil vove at påstå at jeg er en af dem der en velsignet med en hund som altid kommer når jeg kalder etc... Jodie går af ovenstående årsager næsten altid uden snor. Hun kan simpelthen ikke få motion nok i en line. Det passer mig fint. Jeg elsker at se hende spæne af sted omkring mig. Desværre bor vi et sted hvor der ikke er så mange åbne pladser, men mange snoede stier. Jeg kan ikke altid se om der er mennesker om næste hjørne. Jodie er venlig mod alle børn (pånær det lille paphoved I har hørt om i en tidligere tråd) og hunde så jeg er ikke særlig bekymret - især fordi hun ikke er særlig interesseret i andre end mig og derfor løber hun bare lige forbi hunde og mennesker. Hvis der er en hund hun ønsker at hilse på kommer hun hen til mig og venter på tilladelse. Well til pointen. Jeg oplever at nogle mennesker bliver enormt sure når min hund spæner forbi dem. Det kan jeg godt forstå! Jeg ville blive tosset, hvis der kom løbende en fremmed hund imod mig og mine hunde, på et sted hvor de skal føres i snor. Forleden gik en dame med en westie i snor. De fyldte hele den lille sti idet westien gik i den ene side og damen i den anden. Jodie, min lille spæner, løb selvfølgelig lige imellem dem, for der var jo et hul. Damen blev enormt sur. Der er ingen af jer der er berettiget til at blive sure der! I burde BEGGE 2 få jeres hunde ind ved siden af jer, så der var plads til begge 2.Mange tror åbenbårt at min hund er farlig og jeg forstår det da godt for hun er jo en stor sort hund Hvis JEG havde mødt dig, var jeg ikke blevet bange for din hund.....jeg var blevet bange for hvad der var sket med din hund, når den kom brusende hen imod MINE hunde. SKAL jeg holde min hund i snor alle steder hvor jeg risikerer at møde mennesker? Hvad synes I.JA! hvis ikke der er 200% frit udsynHvordan skal jeg så opfylde min hunds behov?Find et sted hvor hunden MÅ løbe løs....en mark f.eksFolk bliver lige så sure hvis vi cykler forbi dem (med snor), så det er lidt svært at gøre alle tilfredse. Dog til vores forsvar skal det da siges at de fleste synes at det er fascinerende at se en så lykkelig hund komme spænende og stoppe op og vende tilbage til mig hvis der er en anden hund. Det ER da skønt at se Du er bare nødt til at se bagsiden også. Din hund SKAL være under kontrol, og det er den ikke i den situation hvor den er ude af syne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts